• 0

Šta podrazumeva zvanje menadžera i koje sve vrste menadžera postoje?

Mnogima nije lako da razumeju šta oni zapravo rade. Da li to podrazumeva dobro plaćenu i odgovornu poziciju ili samo zvučan naziv posla koji obavlja još mnogo ljudi u istoj firmi?

  • 0

Menadžer za odnose sa javnošću, menadžer prodaje, marketinški menadžer, brend menadžer...

Šta zapravo znači biti menadžer?

Mnogima nije lako da razumeju šta oni zapravo rade. Da li to podrazumeva dobro plaćenu i odgovornu poziciju ili samo zvučan naziv posla koji obavlja još mnogo ljudi u istoj firmi? Kakav je status jednog menadžera – da li je on osoba koja odgovara direktno generalnom direktoru i upravlja radom drugih, ili je u pitanju zaposleni čiji posao ne podrazumeva vođenje tima niti veliku odgovornost?

Menadžer je titula koja se koristi kako bi se imenovala osoba koja upravlja određenim poslom.

Ona može, ali ne mora predvoditi određeni sektor ili tim ljudi. Posao menadžera zapravo nije tesno vezan za određeni nivo na hijerarhijskoj lestvici jedne kompanije. Zaposleni sa zvanjem menadžera imaju različite dužnosti i odgovornosti, u zavisnosti od organizacije poslova u firmi koja ih zapošljava.

Dakle, rukovođenje (poslom, projektima ili timom ljudi) jeste najkraći opis onoga što radi menadžer. Obaveza menadžera je da samostalno obavlja poslove koji su mu zadati, bilo da ih radi sam ili da nadgleda rad više zaposlenih.

U nekim organizacijama zvanje menadžera daje se samo radnicima koji imaju tim ljudi odgovoran direktno njima, odnosno menadžeri su u hijerarhijskoj lestvici nadređeni izvesnom broju zaposlenih.

U drugim organizacijama titulu menadžera dobijaju zaposleni koji upravljaju određenom oblašću poslovanja. Osoba može imati zvanje menadžera i ukoliko nema nikoga kome je nadređena, ali je odgovorna za, recimo, širenje prodaje na internacionalnom tržištu, ili za predstavljanje firme u javnosti.

Svaki menadžer trebalo bi da bude odgovoran za vođenje određenog segmenta posla, za rezultate određenog sektora u organizaciji ili za jedno funkcionalno područje, sa zaposlenima ili bez njih.

Menadžerske pozicije bi trebalo da imaju precizne nazive.

Na primer, u prodaji. Ako ste menadžer u ovom sektoru, vaš posao bi morao biti precizno imenovan formulacijama poput: „menadžer prodaje”,„internacionalni menadžer za razvoj prodaje” ili „internacionalni koordinator za razvoj prodaje”. Na taj način se izbegava zabuna kada se određuju nadležnosti različitih menadžera u jednoj firmi i time se tačno definišu njegova zaduženja.

U velikim firmama postoje funkcije senior menadžera ili „menadžera menadžerima”.

To su profesionalci koji su direktno odgovorni direktoru, zameniku predsednika ili predsedniku kompanije, u zavisnosti od veličine organizacije. Ove funkcije obavezno podrazumevaju odgovornost za pregled i vođenje posla koji obavlja jedna grupa ljudi.

Ali, osim nadređenosti grupi kolega, biti menadžer podrazumeva i konkretan odnos prema poslu.

Postoje menadžeri koji nemaju svoj tim ljudi, ali to nikako ne znači da njihova odgovornost i uloga u timu nije velika. Oni vode sopstvene poslove i samostalno su odgovorni za napredak, ispunjavanje planova i produktivnost svog sektora.

Menadžeri raznih vrsta imaju određene zajedničke osobine. Oni su najčešće dobro plaćeni profesionalci koji su odgovorni za druge. Po pravilu su dobri u definisanju ciljeva, postavljanju prioriteta, delegiranju posla i ispunjavanju kompanijske vizije.

Ako smatrate da imate ove osobine, upišite obuku za strateški menadžment i postanite uspešan menadžer u bilo kojoj industriji.

(Telegraf.rs/PR)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima