≫ 

Četiri načina da testirate svoju i-mejl kampanju

Jeste li već uvrstili i-mejl kampanju u svoju marketinšku strategiju?

  • 0
Domaće firme se sve više okreću onlajn alatima Foto: Shutterstock

Ukoliko niste, krajnje je vreme za to, jer je ovo jedan od najefikasnijih vidova komunikacije sa potencijalnim kupcima i zatvaranja prodaje. Naravno, uz marketing, ovde su neophodne i prodajne veštine, jer će samo iskusan prodavac znati šta i na koji način da prezentuje potencijalnom klijentu.

Iako su mejlovi efikasni, teško je generalizovati pristup. Tako će neki bolje prolaziti kod ciljne grupe A, a drugi kod ciljne grupe B. Zato se i rade, simbolično nazvana, AB testiranja, kako bi se videlo koja verzija će najbolje proći. Ova praksa se primenjuje na svim vrstama kampanja, pa isto tako i na kampanjama slanja elektronske pošte.

Ukoliko želite da testirate svoje ideje, onda prvo razmislite o tome šta konkretno želite da analizirate. Evo nekoliko predloga.

Testirajte ponude

Bilo da su u pitanju paket dodatnih usluga, ili popusti koje ćete dati određenim klijentima, sigurno je da u svom džepu imate nekoliko različitih ponuda za isti proizvod.

Napravite AB test, odnosno pošaljite dva mejla istoj ciljnoj grupi (naravno, ne istoj osobi), ali sa različitom ponudom. AB testiranje možete raditi čak i sa istom ponudom, koja je drugačije formulisana. Kada prođe neko vreme, prostudirajte gde ste imali veći odziv i koliko se klijenata zainteresovalo za jednu, a koliko za drugu.

Testirajte lending stranicu

Ukoliko imate određeni link u svom mejlu a želite da imate povratnu reakciju, verovatno ste napravili posebnu sletnu (lending) stranicu na svom sajtu koja nudi više detalja o konkretnom proizvodu, ponudi, uslovima saradnje i informacija koje bi klijentu bile potrebne.

Ono što je odlično kod lending stranica jeste to što možete pratiti kretanje svakog posetioca svog sajta. Tako tačno možete znati kako se čitalac vašeg mejla ponašao kada je otvorio stranicu na koju je prvu stigao, gde je najduže zadržao pažnju, gde je kliknuo i šta ga je dodatno zainteresovalo.

Testirajte ciljnu grupu

Pošaljite istu ponudu različitim ciljnim grupama i uvidećete kako će koja reagovati na nju. Ovde je razlika u finesama, jer ćete vašeg idealnog kupca definisati i pre same kampanje ili pravljenja prodajnog predloga.

To znači da ćete u svom testu isprobati različita interesovanja, različitu demografiju, godište, stepen obrazovanja ili slične elemente. Primera radi, ukoliko su vam ciljna grupa menadžeri, pokušajte da ciljate u isto vreme i starije i mlađe i da tako uvidite ko će pre reagovati. Ili ciljajte istovremeno i menadžere iz provincije i one iz glavnog grada i pratite rezultate.

Testirajte format biltena (njuzleter)

Koristite li softvere za slanje mejlova? To je najbolji način da kreirate kvalitetnu i-mejl kampanju. Program kao što je MailChimpi nudi nekoliko različitih formata i paketa koje možete primeniti u svojim mejlovima.

Oni se mogu razlikovati prema dizajnu, prema tehnologiji izrade, prema dužini, broju poziva na akciju i po još mnogo toga. Pronađite nekoliko varijanti istog sadržaja, ili bar dve varijante koje ćete popuniti istim sadržajima i isprobati kako prolaze kod ciljne grupe.

Naučite kako

Da biste mogli da osmislite i pokrenete kvalitetnu digitalnu kampanju, uključujući i onu sa slanjem i-mejlova i sličnih formata, neophodno je da imate osnovno znanje o digitalnom marketingu. Ne očekujte da toliko gradiva možete savladati na kursevima koji vam obećavaju sertifikat već nakon nekoliko meseci učenja. Za kvalitetno znanje koje će biti primenljivo u poslu morate izdvojiti barem jednu godinu, tokom koje ćete učiti od profesionalaca sa relevantnim iskustvom.

Upišite obuku u internet marketingu i napravite pravu odluku za svoju karijeru.

(Telegraf.rs/PR)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA