BIZNIS PREKO INTERNETA: Evo kako da postanete onlajn preduzetnik

Jeste li bar jednom do sada pomislili da imate odličnu poslovnu ideju koju ne možete da realizujete jer nemate poslovni prostor, početni kapital ili jednostavno ne znate odakle biste počeli? Rešenje je jednostavno – poslujte onlajn

  • 0
Biznismen Foto: Shutterstock

Za koga je onlajn poslovanje idealno? Za one koji žele da postanu preduzetnici a nemaju početni kapital; za one koji imaju potrebu da zarade dodatni novac, ili za one koji smatraju da je došlo vreme da kancelariju zamene radom od kuće – ovo je idealan način da svoje snove pretvore u realnost.

Ako započnete onlajn poslovanje, od početne zamisli do konkretnog ostvarenja želja, bez velikog početnog kapitala, možete stići brzo i jednostavno.

Kao i u svakom poslovanju, i ovde postoje osnovna pravila koja treba poštovati i koraci koje bi valjalo pratiti. Pronađite ih u nastavku ovog teksta.

Uđite na tržište koje postoji

Jedan od prvih saveta koji bi trebalo da poslušate jeste da je lakše ući na tržište koje već postoji, nego tragati za uslugom koju nikada niko nije ponudio. Ne bojte se konkurencije – dajte sve od sebe da budete bolji od njih. S vremenom možete unapređivati uslugu i početi da nudite originalne i do tada neviđene proizvode.

Za početak, držite se poznatih teritorija. Kada razmislite o tome šta tačno želite da radite i kako će izgledati proizvod ili usluga koju biste ponudili, započnite istraživanje tržišta.

Otkrijte gde je vaša ciljna grupa

Proverite kakve su želje i potrebe vaših potencijalnih klijenata. Kako provode svoje vreme na internetu i kako možete doći do njih? Koje su ključne reči kojima bi trebalo da im se obratite? Što bolje poznajete svoje tržište, to ćete imati više uspeha u pronalaženju pravih poruka i pravih proizvoda i usluga.

Kreirajte web stranicu

Sledeći korak je da napravite svoju internet prezentaciju.

Web domen je vaša intelektualna svojina i dobro razmislite kako će on zvučati vašim korisnicima. Najjednostavnije je da koristite svoje ime, ime posla kojim se bavite, ili neku prepoznatljivu reč koja će zainteresovanima odmah približiti šta je ono što nudite.

Što se izgleda i sadržaja sajta tiče, imate dve mogućnosti: da radite sami ili da unajmite dizajnera i pisca tekstova (copywriter).

Ako mislite da niste dovoljno dobri u tome, ili nemate vremena i strpljenja da naučite kako da izgradite svoju web stranicu, svakako je za vas bolje da angažujete profesionalce.

Tako se možete usredsrediti na druge važne stvari kao što su kreiranje proizvoda, marketing i promocija. Ovaj deo posla ne mora biti nužno biti skup, jer postoje sajtovi na kojima možete pronaći studente, slobodno angažovane profesionalce iz raznih oblasti (frilensere) ili talentovane entuzijaste koji odlično rade svoj posao, a ne naplaćuju previše.

Povećajte vidljivost

Ipak, važno je da znate da čak i najnapredniji dizajn, izuzetni tekstovi i neverovatan novi proizvod nemaju veliku vrednost ako su sakriveni ispod miliona drugih internet stranica.

Kako biste zaista uspeli, morate da uradite sve da povećate promet na svom sajtu. Zato se bavite marketingom sadržaja – na internetu i van njega, koristite direktnu poštu... Fokusirajte se na samo nekoliko metoda na početku, a zatim postepeno dodajte nove načine za optimizaciju sajta i povećanje prometa na vašoj internet stranici.

Omogućite obavljanje transakcija na stranici

Još jedan savet: idealno bi bilo da imate mogućnost da prihvatite plaćanja i obavljate transakcije direktno na svojoj internet stranici.

Iskoristite društvene mreže

Međutim, za veliki deo digitalnih poslova, pre svega za one koje vodite od kuće i koji ne podrazumevaju veći kolektiv, postoje i druge mogućnosti za promociju.

Ako planirate da pokrenete poslove poput proizvodnje i prodaje veganskih kolača, nudite brigu o starim licima ili personalne treninge, odlična platforma za promociju mogu biti vaši profili na društvenim mrežama. Ako ih već imate, razradite ih, a one koje nemate – otvorite.

Postavite informacije o sebi i svom poslu, detaljno predstavite svoju ponudu i koristite sve postojeće alate da vidite ko su ljudi koji pokazuju interesovanje za vas. Odgovarajte na svaku poruku i svako postavljeno pitanje, budite ažurni i svakoga dana postavljajte relevantne postove: tekstove, fotografije ili video-zapise.

Držite se profesionalne priče. Ako je u pitanju profil vašeg posla, vaše privatne poruke, misli koje vam se dopadaju ili fotografije vas, vaših prijatelja i porodice treba da se nađu tu isključivo ako imaju ulogu u promociji brenda koji predstavljate.

Unapredite poslovni proces

Osmislite i metode isporuke. U zavisnosti od vrste proizvoda, opredelite se za one koji vama i vašim klijentima najviše pogoduju i jasno obavestite klijente o mogućnostima koje im nudite.

Nastojte i da prikupite što više adresa elektronske pošte posetilaca vašeg sajta ili vaših pratilaca na mrežama, jer dobra mejling lista može biti od ključnog značaja za rast digitalnog poslovanja.

Redovno šaljite korisne i relevantne informacije. Cilj mejling liste je pretvaranje zainteresovanih posetilaca sajta u prave klijente, a klijenata u redovne kupce i promotere vaše usluge ili proizvoda.

Pored konkretnih aktivnosti na mreži, budite sigurni da ćete morati da savladate i ekonomiju, finansije, informacione tehnologije, upravljanje projektima, marketing, onlajn prodaju, odnose s javnošću (PR), analizu podataka, pravljenje biznis planova, izradu softverskih rešenja...i još mnogo drugih znanja i veština. Zato je svakako najbolje da potražite pomoć stručnjaka u ovoj oblasti i pronađete školu koja će vam u tome pomoći.

Iskusni profesionalci u školi kakva je IT Akademija preneće vam teorijska znanja, podeliti sa vama svoja iskustva i omogućiti da u praksi primenite ono što ste naučili. Kada budete sigurni u to šta tačno treba da radite, biće vam lakše da plivate u poslovnim vodama.

Ne dozvolite da vas nepoznavanje veština digitalnog poslovanja sprečava u ostvarenju snova. Verujte u svoje ideje i pretvorite ih u stvarnost!

(Telegraf.rs/PR)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA