Šta je stopa tržišne penetracije i zašto je važna

Ideja svakog novog brenda jeste da poraste i pobedi konkurenciju. Ovo je osnovni zadatak menadžera brenda, ali i menadžera marketinga, kao i novonastale pozicije: menadžera rasta

  • 0
Novac, pare, berza, grafikon, ekonomija

Foto: Shutterstock

Ove poslove ćete najčešće sretati u industriji informacionih tehnologija, budući da firme u ovom segmentu često razvijaju svoje interne proizvode, pa im je potrebno usmerenje u vidu prodora na tržište.

Tržišna penetracija, odnosno prodor na tržište, predstavlja izlazak na tržište određenog proizvoda ili brenda, koji će pri tome postati poznat ljudima i koji će u idealnim uslovima preuzeti deo korisnika od svoje postojeće konkurencije.

Takođe postoji i formula za izračunavanje stope penetracije tržišta. Zasnovana je na broju korisnika datog proizvoda u poređenju sa ukupnim brojem korisnika na konkretnom tržištu. Ovo je metrički podatak koji prate kako marketinški menadžeri, tako i menadžeri prodaje, pa i menadžeri projekta.

Šta je u praksi tržišna penetracija?

Sam pojam može, u zavisnosti od konteksta, označavati dve različite stvari. U pitanju su:

- metrika i

- aktivnost.

Tržišna penetracija kao aktivnost odnosi se na set aktivnosti u koje se kompanije upuštaju ne bi li povećale tržišni udeo u određenom proizvodu ili usluzi. Udeo se definiše kao porcija poslovanja koju određena kompanija kontroliše na tržištu.

Tržišna penetracija može biti korišćena i kao mera korišćenja proizvoda u odnosu na teoretsko tržište za taj proizvod. Primera radi, uzmimo da je ručni sat proizvod čije tržište iznosi 300 miliona potencijalnih korisnika. Pretpostavimo da 30 miliona od tih 300 miliona već nosi ručni sat.

Pomenuta formula za penetraciju tržišta odnosi se na broj ljudi koji nose sat u odnosu na totalnu ciljnu grupu. Gledano u procentima, u našem primeru, ručni satovi imaju tržišnu penetraciju od 10%.

Zašto je visoka stopa penetracije tržišta dobra?

Zato što tako postajete lider. Jasno je da, kada je u pitanju ovakva vrsta pozicioniranja, cilj vam mora biti da ova stopa bude što veća. Samo to može doneti korist vašem brendu na duge staze.

Ako vam je stopa niska, onda možete očekivati pozitivnu nulu kada je reč o troškovima održavanja i budžeta uloženog u marketing.

Primera radi, brend kao što je Apple ima visoku stopu penetracije, jer se njegovi proizvodi koriste širom sveta i ova ciljna grupa raste iz dana u dana. Samim tim, ovaj brend je, ako ne lider, onda svakako jedan od lidera na tržištu.

U narednom tekstu ćemo objasniti kako se postiže visoka stopa tržišne penetracije. Ako vas fascinira poslovna metrika i želeli biste da se bavite promišljenim osvajanjem tržišta za brend koji volite, upišite obuku za vođenje marketinga.

Tagovi: marketing, tržišna penetracija, tržište, konkurencija, saveti, edukacija, posao, biznis

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA