Kako postići visoku stopu penetracije tržišta?

U prethodnom tekstu dali smo definiciju i opisali teoriju iza fenomena tržišne penetracije. Ovde ćemo se pozabaviti praksom. Pitanje je kako se može ostvariti veliki i uspešan prodor na tržište

  • 0
investicije biznis napredak porast kapitala grafikon rasta Foto: Shutterstock

Za povećanje stope penetracije potrebna je ozbiljna strategija i set koraka koji ćete napraviti kako biste došli do većeg broja korisnika. Ukoliko se bavite preduzetništvom, predlažemo nekoliko načina od kojih možete da počnete.

Promenite cene

Bilo da su vam cene niže ili više od tržišnih, ako primećujete da se već neko vreme ništa ne dešava i da ljudi ne teže da budu u kontaktu s vama onoliko koliko biste želeli ili očekivali, pokušajte da promenite cene. Savet ne mora biti da ih smanjite. Ljudi ponekad ne kupuju jeftinije proizvode jer ne veruju njihovom kvalitetu.

Promenite marketinški plan

Ovaj savet se nameće kao logičan, jer ukoliko imate problem sa niskom stopom penetracije tržišta, onda sigurno možete odmah uraditi nešto da to promenite na mikro-nivou.

Pokušajte da primenite razne taktike. Napišite iznova promotivne tekstove, promenite ciljnu grupu u digitalnim kampanjama ili zamolite kopirajtera da vam predloži novi slogan.

Analizirajte potrebe tržišta

Možda je tržište prezasićeno i nije mu potreban još jedan proizvod kao što je vaš, pa stoga imate problem sa ovim metričkim parametrom.

Zato uradite detaljnu analizu i pokušajte da dođete do odgovora na pitanje da li je vašem ciljanom tržištu potrebno nešto drugo što vi možete da ponudite, a toga se niste setili.

Promenite proizvod

Možete ga u potpunosti izbaciti iz ponude, a možete i promeniti neku od njegovih funkcionalnosti, kako biste došli do novih interesenata ili privukli ljude koji su prezasićeni istom ponudom vaše konkurencije.

Pronađite novog partnera

Nekada je povezivanje sa ljudima iz iste ili srodne oblasti rešenje koje može da vas lansira visoko. Možda postoji neko sa kime možete sklopiti saradnju tako da na obostrano zadovoljstvo dođete do rešenja problema koje imate.

Napravite promotivnu ponudu

Lojalni klijenti se moraju negovati, pa ne zaboravite da ih s vremena na vreme nagradite nekim ponudama koje drugi možda nemaju.

Organizujte promotivne događaje ili im dajte akcijske ponude kako bi vas preporučili.

Ovo su samo neki od načina na koje možete povećati udeo u tržištu, odnosno stopu tržišne penetracije. Svi brendovi teže uspehu na ovom polju, a mnogi su zastrašeni veličinom konkurencije, pa ne žele ni da se odvaže da pokušaju da im preuzmu deo kolača.

Posao stručnjaka za marketing jeste da kreira najbolju moguću strategiju kako bi se dobar tržišni proboj desio spontano i kvalitetno. Zato upišite obuku za marketinški menadžment i steknite nova relevantna znanja potrebna da usmerite svoj brend u pravom smeru.

Tagovi: marketing, tržišna, penetracija, tržište, konkurencija, saveti, edukacija, posao

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA