
Veselin Jevrosimović: Više od kartografije
Ponekad se pitam kako smo mogli da živimo bez modernih aplikacija za prikaz mapa i GPS sistema za navigaciju.
Tačno je da u prošlosti nije bilo tako mnogo puteva, da su gradovi bili znatno manji, a da saobraćaj nije donosio toliku glavobolju. Sa druge strane, udobnost koju nudi mogućnost da vas aplikacija u automobilu ili na telefonu navodi čitavom trasom puta, od vrata do vrata, predstavlja pobedu tehnološkog napretka.
Ono o čemu ovde želim da govorim je dalji razvoj u ovoj oblasti. Naime, već godinama unazad sistemi navigacije i interaktivnih mapa pružaju brojne dodatne informacije.
Najpre smo mali podatke o benzinskim stanicama, parkiralištima i drugim važnim objektima koji mogu da zatrebaju putnicima. Potom je broj takozvanih „tačaka interesovanja“ uključio i javni prevoz, ugostiteljske objekte, prodavnice i kulturne ustanove, a na kraju i sve druge organizacije i preduzeća. Neke od mapa nude mogućnost „zavirivanja“ u unutrašnjost zgrada i navigaciju kroz spratove tržnih centara i sličnih objekata.
Sve ovo začinjeno je ocenama i preporukama korisnika, čime su sistemi za navigaciju postali neka vrsta društvene mreže.
Informacije o stanju u saobraćaju, zastojima, gužvama i alternativinim putanjama takođe se sakupljaju kao kombinacija podataka koje dostavljaju sami korisnici, zvanične institucije i infrastruktura koju poseduju proizvođači mapa.

Nije teško zamisliti uštedu u vremenu ako pre nego što negde krenete konsultujete mape i utvrdite da je na auto-putu zastoj koji će vam oduzeti dodatnih dvadeset minuta. Poslednji dodatak na sve pomenute podatke je mogućnost provere gužvi u objektima i čekanja u redovima za ulazak u neki prostor.
U vremenu pandemije korona virusa ovo postaje posebno značajna informacija, jer se time izbegava mogućnost nepotrebnog okupljanja više ljudi nego što je preporučeno i smanjuje opasnost od zaraze. Gugl je nedavno na sve to dodao i podatke o broju zaraženih po državama i pokrajinama.
Očekujem da će u dogledno vreme zaživeti ideja pametnih gradova. To znači da ćemo imati kompletnu infrastrukturu - od saobraćaja, do podrške turizmu - koja će biti povezana na internet i opremljena pametnim računarskim komponentama.
Kada ova ideja zaživi, sistem navigacije i pružanja dodatnih informacija o prostoru i vremenu takođe će doživeti drastičnepromene. O tome ću pisati nekom drugom prilikom.
(Telegraf.rs)
Video: HONOR 400 je telefon koji nudi nešto što za ovu cenu nećete videti nigde
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Krle
Vredan covek!
Podelite komentar