• 0

Veselin Jevrosimović: Trgovina uživo

Popularne „influenseri“ neretko imaju veću gledanost od emisija velikih TV kuća, onlajn prodavnice su iskoristile taj fenomen i angažovale ih da uživo promovišu proizvode i nude ih publici...

  • 0

Televizijski kanali čiji se kompletan program sastoji od promocije i prodaje najrazličitijih proizvoda postoje decenijama unazad. Uvežbani voditelji opisuju proizvode i izvode praktičnu demonstraciju njihovih prednosti, uz obaveznu rečenicu „ako naručite u narednih pola sata, na poklon dobijate i…“. Verna publika, a mnogo je onih koji prate ovakve programe, telefonom naručuje robu za koju je zainteresovana.

U vremenu interneta, mobilnih aplikacija, društvenih mreža i onlajn naručivanja, sličan koncept seli se sa elektronskih na digitalne medije. Naime, u svetu je sve popularnija internet trgovina uživo (eng. „livestreaming e-commerce“).

Usled nedostatka adekvatnog prevoda, moraću da pojasnim čitav proces. Najpopularnije društvene mreže već neko vreme nude opciju emitovanja video sadržaja uživo. Svako ko poseduje pametni telefon može sa pratiocima i prijateljima da podeli sliku sa svoje kamere. Bilo da se radi o spontanom prenosu nečega što je u tom momentu zanimljivo ili pažljivo osmišljenoj i režiranoj emisiji, praktično imamo internet televiziju uživo.

Veselin Jevrosimović, Srbija Maraton Komtrejd Comtrade Serbia Marathon

Foto: Marko Jovanović

Popularne ličnosti u internet prostoru, takozvani „influenseri“, neretko imaju veću gledanost od emisija velikih TV kuća. Onlajn prodavnice su iskoristile taj fenomen i angažovale ih da uživo promovišu proizvode i nude ih publici. Pri tome su, za razliku od televizijskih programa koje sam pomenuo u uvodu, obezbeđena daleko veća interaktivnost, direktna komunikacija sa promoterom i naručivanje bez potrebe za napuštanjem omiljene aplikacije.

U Kini je lajv striming trgovina najduže prisutna, a za ovu godinu je predviđen značajan rast u odnosu na 2020. Pomama se polako preliva i na ostatak sveta. Društvene mreže se sve češće udružuju sa prodajnim lancima i popularnim ličnostima, a kupci za sada pozitivno reaguju na ovakav sistem kupovine.

U vremenu pandemije ljudi se trude da sačuvaju sebe i druge tako što će ostati kod kuće kada god je to moguće. Već sam pisao da mogućnost onlajn naručivanja u tome značajno pomaže i da je u prethodnih godinu dana u svetu i kod nas ova vrsta trgovine doživela značajan rast.

Korišćenje društvenih mreža i aplikacija dodatno pojednostavljuje proces, a posebno je zanimljiv mlađoj publici naviknutoj da značajan deo slobodnog vremena provodi u sajber prostoru. Da li ovaj oblik kupovine može u potpunosti da zameni klasičan „šoping“, ostaje da vidimo.

(Telegraf.rs)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima