Dragulji indie scene: Ovo su 10 najboljih igara za koje malo ko zna

Tokom poslednjih 10 godina, indie studiji doneli su nam neverovatne naslove! Evo našeg izbora!

  • 0

Indie programeri zaslužni su za neka od najupečatljivijih igračkih iskustava tokom poslednjih 10 godina!

Nezavisna gejming scena doživela je pravi uspon sa pojavom velikih servisa za digitalnu distribuciju igara - u ovome prednjači servis Steam, koji je omogućilo da studiji objavljuju svoje igre širom sveta bez posredstva izdavača i tako zadrže svoj kreativni integritet.

Indie naslova je mnogo, ali je nešto manje onih koji zaslužuju da se nađu pod imenom - skriveni dragulji!

U nastavku teksta saznajte koji su to naslovi bez kojih indie družina ne bi bila ista! Za vas smo pripremili 10 najboljih indie igara decenije:

Inside

Inside video-igra počinje vrlo minimalistički: stavlja vas u ulogu nepoznatog dečaka na nepoznatoj lokaciji! Neimenovani dečak istražuje nadrealno i uglavnom monohromatsko okruženje predstavljeno kao 2.5D igra na platformi. Igra je tamna, boja se štedljivo koristi kako bi se istakli igrač i određeni delovi okoline. Igra je takođe uglavnom tiha, sa izuzetkom povremenih muzičkih znakova, dečakovih vokala, laveža pasa, opreme i zvučnih efekata. Igrač kontroliše dečaka koji hoda, trči, pliva, penje se i koristi predmete da bi savladao prepreke ali i napredovao u igri. U raznim tačkama igre igrač može otkriti skrivene prostorije koje sadrže užarene kugle. Ako su sve kugle deaktivirane tokom igranja, igrač otključava alternativni kraj igre. Dečak može umreti na razne načine. Kao i u prethodnoj igri Limbo, i ove smrti su prikazane realno i često su grafičke. Ako lik umre, igra se nastavlja od najnovijeg kontrolnog punkta. Indie scena je definitivno postala bogatija sa ovom video-igrom!

Celeste

Celeste je video-igra platforme kanadskih programera video igara Maddy Thorsona and Noel Berrya. Celeste je platforma u kojoj igrači kontrolišu devojčicu po imenu Madeline dok se kreće uz planinu, izbegavajući razne smrtonosne prepreke. Zajedno sa skakanjem i penjanjem po zidovima tokom ograničenog vremenskog perioda, Madeline ima sposobnost da izvede zračni udar u osam kardinalnih i interkardinalnih pravaca. Ovaj potez se može izvršiti samo jednom i mora se nadoknaditi ili sletanjem na zemlju, udaranjem određenih predmeta kao što je dopunjavanje kristala ili premeštanjem na novi ekran. Tokom svakog nivoa igrač će naići na dodatne mehanike, kao što su opruge koje pokreću igrača ili perje koje omogućava kratak let, i smrtonosne predmete poput šiljaka koji ubijaju Madeline (vraćajući je na početak sobe). Igrači takođe mogu da pristupe pomoćnom režimu, gde mogu da promene neke atribute o fizici igre. Ukoliko se dosad niste sreli sa ovom igrom, mislimo da je vreme da to promenite! Ovo je još jedan naslov koji je nezavisnoj gejming sceni da pečat!

Journey

Journey je indie avanturistička igra koju su zajedno razvili Thatgame kompanija i Santa Monica Studio, u izdanju Sony Computer Entertainment a u režiji Jenove Chen. Za igru koja traje jedva tri sata od početka do kraja, Journey  je ostao trajno nasleđe na kojem počivaju indie igre. U ovom slučaju igrač preuzima ulogu odevene figure u pustinji. Posle uvodne sekvence, igraču se prikazuje ogrnuta figura koja sedi u pesku, sa velikom planinom u daljini. Put do ove planine, krajnjeg odredišta igre, podeljen je na nekoliko delova kroz koje se linearno prolazi. Igrač može da hoda u nivoima, kao i da kontroliše kameru, koja obično sledi iza figure, bilo analognim štapom ili naginjanjem kontrolora osetljivog na kretanje. Igrač može da skače jednim dugmetom, ili drugim da ispušta krik ili muzičku notu bez reči; dužina i jačina uzvika zavise od pritiska na dugme, a nota ostaje u skladu sa muzikom u pozadini.  Ove kontrole su slikovito predstavljene na početku igre!

The Witness

The Witness je puzzle video igra u prvom licu. Igrač kao neimenovani lik istražuje ostrvo sa brojnim strukturama i prirodnim formacijama. Ostrvo je grubo podeljeno na jedanaest regija, raspoređenih oko planine koja predstavlja krajnji cilj igrača. Regioni se međusobno razlikuju promenama u vegetaciji, a zagonetke unutar svakog regiona slične su jedna drugoj. Širom ostrva su žute kutije u kojima se nalaze kupole. One se mogu aktivirati kada se reše zagonetke unutar regiona kutije. Kada se aktiviraju, kupole izlaze kako bi obasjale svetlost prema vrhu planine, ukazujući na to da je deo igre završen. Nekoliko takvih kupola treba aktivirati da bi se otključao pristup unutrašnjosti planine i na kraju dostigao konačni cilj igre. Dodatne zagonetke mogu se otkriti ako je aktivirano svih jedanaest kupola.

Stardew Valley

Ako se zagrebe malo više ispod površine, otkrićete da ova igra ima puno toga ispod maske simulatora farmerskog života. Vaš lik jednog dana dobija pismo od svog pokojnog dede koji ga moli da posle njegove smrti preuzme da vodi farmu u malom mestu koje se zove Pelican Town, što on prihvata sa zadovoljstvom. Igrači mogu da biraju između nekoliko različitih tipova mapa farmi, od kojih svaka ima svoje prednosti i nedostatke. Parcela na farmi je u početku preplavljena kamenjem, drvećem, panjevima i korovom, a igrači moraju da rade na njihovom čišćenju kako bi ponovo pokrenuli farmu, vodeći računa o usevima i stoki kako bi stvorili prihod i dalje proširili zgrade i objekte farme. Igrači takođe mogu da komuniciraju sa likovima koji nisu igrači a koji naseljavaju grad. Impresivno je što je celokupna igra projekat samo jedne osobe. Da, dobro ste pročitali-Stardew Valley je kompletno urađen od strane Erika Barona koji je potrošio nekoliko godina života na pravljenje grafičkih elemenata, zvuka i hiljada i hiljada linija koda koje su udahnule život ovoj igri. Vredi zaigrati ovu igru, verujte nam!

Owlboy

Owlboy je avanturistička video-igra koju je stvorio norveški nezavisni programer D-Pad Studio. Igra jeprvenstveno zapažena zbog svog dugog razvojnog ciklusa koji je započeo 2007. godine, a završen je u novembru 2016.godine kada je igra i objavljena! Ako se nešto toliko dugo krčkalo, mora da vredi, zar ne? Igrač kontroliše Otusa, koji je sposoban da leti i nosi predmete tokom leta. Ovi predmeti se razlikuju u upotrebi, ali uglavnom se koriste kao oružje i alati za rešavanje zagonetki. Kako igra napreduje, Otus stiče saveznike koji ga prate tokom putovanja, a svaki od njih ima svoje oružje sa ekskluzivnim svojstvima. Otus je nem a igra započinje scenom u kojoj je Otusov mentor Asio, koji ga trenira za sovu. Ovaj dragulj indie scene i više je nego zanimljiv, a Otusove zgode i nezgode će vas samo terati da istrajete u tome da igru završite do kraja!

Firewatch

Firewatch je zanimljiva avanturistička igra koja je kada je izašla iznenadila sve one koji su je definitivno dočekali nespremni! Kako su mnogi te 2016.izjavili, bili su nespremni jer takav uvod u priču nisu očekivali! Igrači preuzimaju ulogu Henrija, muškarcakojem se ukazao sezonski letnji posao u nacionalnom parku Shoshone, u američkoj saveznoj državi Vajoming. Posao koji je uzeo je onaj iz naslova igre, dakle ima svoju kulu gde sedi i gubi vreme, osmatrajući da li negde ima vatre ili bilo kakvih drugih  problema! Ne smemo da zaboravimo da spomenemo da se cela igra odvija pred kraj 80-ih godina 20. veka, pa je u skladu sa tim i cela postavka u igri. Polako počinje da se stvara misterija koja će biti glavni pokretački motiv Firewatcha a samim tim i cilj igrača koji zaigra ovu igru! Firewatch je misterija, ali i ljubavna drama, lagana komedija, pa i dokumentarni program o nacionalom parku. Ne smete je propustiti!

Bastion

Bastion je prvenac nezavisnog Supergiants Games tima! U igru se upuštate scenom dečaka koji se budi u svom krevetu, da bi saznao da je njegov svet rasparčan na komade. Sve što je preostalo su mali lebdeći komadi nekadašnjeg Cealondia grada koji je devastiran Calamity kataklizmom koja je skoro sve stanovnike pretvorila u statue i za sobom ostavila svakojake kreature. U pitanju je svet koji se na interesantan način dinamično vraća u prvobitno stanje svakim korakom dečaka. Tako ćete iz izometrijske perspektive posmatrati kako se ulice, mostovi i tlo pod nogama oko vas ponovo izgrađuju poput lego kocki - ciglu po ciglu, stepenik po stepenik, a sve zahvaljujući malom komadu Bastiona koji dečak nosi na leđima. Na igraču je da ovu sposobnost iskoristi kako bi prikupio magične fragmente razbacane po rasparčanom svetu i odnese ih na bezbedno mesto – Bastion lebdeće ostrvo, kako bi ga ponovo izgradio i na njega evakuisao preostalo stanovništvo ili Cealondia gradu vratio stari sjaj. Zato je Bastion neka vrsta baze operacija koju prikupljenim fragmentima dečak konstantno nadograđuje i otključava brojne mogućnosti koje direktno utiču na iskustvo i izvođenje.

RiME

Ova video-igra vas stavlja u ulogu neimenovanog dečaka koji se, nakon brodoloma, budi sam i nasukan na prelepom i misterioznom ostrvu nad kojim dominira ogromna kula boje slonovače, sa izrezbarenom šupljinom u obliku ključaonice na svom vrhu. Odiseja će glavnog junaka od tog momenta odvesti na još nekoliko izdvojenih lokacija duž ostrva, sa raznim zamkama, opasnostima i zadacima koji će se naći pred njim, u isto vreme gradeći tananu i nenametljivu setno-emotivnu priču kojom dominira nekoliko uočljivih momenata i elemenata. Glavni fokus igre je na zavirivanju u svaki ćošak divnog sveta koji imate prilike da istražujete! Ono što je interesantno za ovu igru je da je samo nekoliko dana nakon izlaska za računare dospela u sam centar pažnje zbog obećanja od strane zaposlenih u studiju Tequila Works da će ukloniti Denuvo DRM zaštitu ako neko uspe da probije zaštitu. Ozloglašeni softver je probijen za samo par dana i developeri su održali obećanje.

Cuphead

Cuphead je arkadna platforma sa pucanjem bazirana na izgledu crtanih filmova iz 30-ih godina prošlog veka. Ova video-igra definitivno je skriveni dragulj indie scene, i zaslužuje da se nađe na našoj listi! Cuphead igra usredsređena je na neprekidne tuče šefova, prošarane nivoima bega i puške. Ovaj naslov dostupan je za kupovinu na Playstation 4 konzoli uz specijalni trejler najave koji osim prepoznatljivog grafičkog stila poseduje i stop-motion animaciju.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA