
Prvi čovek Duolinga: Veštačka inteligencija bolje podučava od ljudi, ali škole ostaju "zbog čuvanja dece"
Aplikacija za učenje jezika Duolingo sve više se oslanja na veštačku inteligenciju. Kompanija sa sovom kao maskotom privremeno je zamenila svog izvršnog direktora AI avatarom tokom jednog poziva sa investitorima prošle godine, a još kontroverznije, prošlog meseca je najavila da će trajno zameniti svoje ugovorne radnike veštačkom inteligencijom.
Sada kompanija ima mnogo ambicioznije planove. Sa zajednicom od 116 miliona mesečnih korisnika, Duolingo je prikupio ogromne količine podataka o tome kako ljudi uče, razvijajući tehnike za održavanje dugoročne motivacije učenika i čak predviđanje rezultata testova pre nego što ih korisnici polože. Prema osnivaču i direktoru Luisu von Anu, sposobnost veštačke inteligencije da individualizuje učenje dovešće do toga da će većinu podučavanja u narednim decenijama obavljati računari.
"Na kraju krajeva, nisam siguran da postoji bilo šta što vas računari ne mogu naučiti," izjavio je von An nedavno u podkastu No Priors.
"Škole neće nestati jer vam je i dalje potrebno čuvanje dece"
On predviđa da će se obrazovanje radikalno promeniti jer je "učenje pomoću veštačke inteligencije mnogo skalabilnije nego sa ljudskim nastavnicima."
"Usput, to ne znači da će nastavnici nestati, i dalje su vam potrebni ljudi koji će se brinuti o učenicima," dodao je. "Takođe ne mislim da će škole nestati, jer vam je i dalje potrebno čuvanje dece."
Voditeljka Sara Guo je zatražila pojašnjenje: "Po vašem mišljenju, škole bi mogle biti mesto za čuvanje dece, ali svi koriste Duolingo?"
"Mislim da će biti nešto slično tome," odgovorio je von An.
Model podučavanja putem kvizova i vežbi koji koristi Duolingo nije pogodan za sve predmete, napomenuo je, ističući da bi istorija mogla biti predmet koji se bolje predaje kroz "dobro producirane video zapise" — nešto što veštačka inteligencija trenutno ne može dobro raditi. Ali smatra da problem skalabilnosti preteže vagu na stranu veštačke inteligencije.
Ako je "jedan nastavnik sa 30 učenika, svaki nastavnik ne može pružiti individualizovanu pažnju svakom učeniku," rekao je. "Ali računar može. I zapravo, računar može imati veoma precizno znanje o tome u čemu je jedan određeni učenik dobar, a u čemu loš."
Finansijski direktor Duolingo-a dao je slične komentare prošle godine, rekavši: "AI nam pomaže da repliciramo ono što dobar nastavnik radi" — stvari poput pomaganja učeniku da "nauči gradivo, ostane angažovan, zna gde su vaše slabosti, gde su vaši nedostaci."
Budući da je Duolingo prikupio ove podatke tokom mnogih godina i miliona korisnika, kompanija je u suštini sprovela 16.000 A/B testova tokom svog postojanja, rekao je von An. To znači da aplikacija može slati podsetnike u vreme kada je osoba najsklonija da obavi zadatak i osmisliti vežbe koje su tačno odgovarajuće težine kako bi učenici imali osećaj postignuća i napredovali.
Neke škole već prelaze na veštačku inteligenciju. Newsweek je nedavno predstavio Alpha School, lanac privatnih K-12 škola gde učenici uče samo dva sata dnevno uz pomoć veštačke inteligencije. Tamo vodiči — školski naziv za nastavnike — "pružaju motivacionu i emocionalnu podršku umesto da kreiraju planove lekcija, drže predavanja ili ocenjuju zadatke," napisao je Newsweek. Sa četiri lokacije i osam u planu, škola naplaćuje od 40.000 do 65.000 dolara godišnje za školarinu, prema njihovom sajtu.
Sa nedavnim potpisivanjem izvršne naredbe predsednika Donalda Trampa za promociju AI obrazovanja, mnogo više škola bi moglo usvojiti ovu tehnologiju.
Von An, barem, smatra da se promena neće dogoditi još nekoliko godina.
"Ne mislim da ćete videti promenu gde će sledeće godine učenje svih biti potpuno drugačije," rekao je. Kada je u pitanju većina obrazovanja, "to je kao vlada — jednostavno ide sporo."
(Telegraf.rs)
Video: JK sa Nikom odđuskala povratak na Instagram: Za 5 dana zapratilo je milion ljudi
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.