≫ 

Poražavajuća istina o lažnim vestima na Twitteru - i zašto ih šerujemo češće nego istinite

Otkriven razlog koji stoji iza naše želje da šerujemo lažne priče

  • 0

Lažne vesti se na Twitteru šire brže i dalje nego istinite, a tu neravnotežu u najvećoj meri ne stvaraju ljudi nego takozvani"botovi", kompjutersi programi za komunikaciju na internet servisima.

Evo kako da isključite najiritantniju opciju na Facebooku i Twitteru koja vas zatrpava stvarima koje ne želite da gledate

U studiji istraživača s instituta za tehnologiju u Masačusetsu (MIT) ispitano je oko 126.000 priča koje je podelilo tri miliona ljudi na Twitteru od 2006. do 2017. godine, a istraživači su ustanovili da je 70 posto veća verovatnoća da će se među korisnicima te društvene mreže deliti lažne vesti.

Foto: Pixabay.com/Telegraf

Studija objavljena u časopisu Science jedna je od najsveobuhvatnijih nastojanja da se proceni dinamika širenja lažnih vesti na društvenim mrežama.

Twitter i druge društvene mreže poput Facebooka pod lupom su vlasti SAD-a i drugih međunarodnih regulatora koji tvrde da društvene mreže čine premalo kako bi se sprečilo širenje lažnih vesti.

Lažne priče se znatno brže i dalje šire nego istinite u svim kategorijama informacija, ali je to bilo naglašenije u slučaju lažnih vesti o terorizmu, prirodnim katastrofama, nauci, urbanih legendi ili finansijskih informacija, rekli su istraživači.

Iako se tolerisanje "botova" na Twitteru posebno kritikuje, istraživači s MIT-a su utvrdili da ti automatizovani računi ubrzavaju širenje lažnih i i istinitih vesti podjednako, što znači da su ljudie odgovorniji za širenje lažnih vesti.

Foto: Pixabay.com

Istraživač s MIT-a Sorouš Vosougi rekao je da je verovatnije da će ljudi širiti lažne vesti jer su interesantnije i privlače više pažnje kao i senzacionalistički naslovi.

- Jedan od razloga zašto lažne vesti više iznenađuju je to što su protivne očekivanjima ljudi, rekao je Vosougi u razgovoru i dodao:

- Ako neko izmisli glasinu koja je protivna onome što ljudi očekuju, veće su šanse da će ona biti prosleđena i šerovana dalje.

Iako je istraživanje bilo fokusirano na Twitter, istraživači su rekli da se njihovi nalazi mogu primeniti i na druge društvene medijske platforme, uključujući tu i Facebook.

Twitter je studiju delom finansirao a osigurao je i pristup podacima kako bi rezultati bili što verodostojniji.

Daljinac

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA