≫ 

Lozinke su prošlost: Sve više kompanija koristi biometrijske podatke za identifikaciju zaposlenih

Sve više kompanija odustaje od lozinki i uvodi nove načine identifikacije zaposlenih

  • 2

U upotrebi su otisci prstiju i drugi biometrijski podaci kako bi se zaustavili hakeri i uočljiva je brza evolucija od lozinki i pametnih kartica koje su se nekada najviše koristile.

Facebook dobija moćnu opciju: Otključavaćemo ga skeniranjem LICA

Biometrijska identifikacija koristi skenere lica, otiska prstiju ili zenice kako bi potvrdila identitet, slične onima koji se koriste kada na telefonu imate zaključavanje uz pomoć otiska. Istraživanja pokazuju da će oko 90 odsto kompanija koristiti ove podatke do 2020. godine, za razliku od 62 odsto koje ih koriste danas. Skeniranje otiska prsta je za sada najpopularnija metoda koja se koristi u 57 odsto kompanija, dok samo 14 odsto koriste skeniranje lica.

Foto: Pixabay.com/ Otisak prsta kao lozinka postaje sve popularniji

Kompanije poput Microsoft-a i Facebook-a pokušavaju da se u potpunosti reše lozinki. 2015. Microsoft je spojio Windows Hello sa Windows 10, a novi softver koristi skeniranje lica i prstiju kako bi se ulogovao na Windows uređaje.

Stručnjaci ističu da su lozinke slaba zaštita i da imaju dosta loših osobina, kao i da ih teško sve zapamtiti. Lozinke, takođe, mnogo koštaju kompanije jer se potroši oko 2 miliona dolara godišnje kako bi se ljudima pomoglo u slučaju zaboravljanja ili gubitka lozinke.

Foto: Pixabay.com/ Dok se lozinke lako gube i zaboravljaju, biometrijski podaci ostaju

Prednost lozinki, zbog čega se one mnogo i koriste, je u tome što lako mogu da se promene, dok otisak prsta ili zenicu ne možemo da promenimo. Banke i sektor finansija su najzainteresovaniji za upotrebu biometrijskih podataka, piše CNN. Sve više će se ovi podaci i tehnologija koristiti u budućnosti.

Daljinac

(Telegraf.rs/M.K.)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA