• 63

Sve o avionu MiG-21 koji se srušio kod Loznice: Star je 34 godine, remontovan 2016.

MiG-21 je ruski/sovjetski lovački avion presretač druge i treće generacije koji se u naoružanju Ratnog vazduhoplovstva JNA nalazio sa od 1962. godine...

  • 63

U okolini Loznice, u ataru sela Brasina, jutros se srušio vojni avion MiG-21 Ratnog Ratnog vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane Vojske Srbije. Avion je pao u reonu sela Brasina kod Malog Zvornika, saopštilo je Ministarstvo odbrane.

Avion koji se srušio najverovatnije je MiG-21UM (NL-16, evidencijskog broja 16185) najmlađi MiG-21 koga je SFRJ nabavila 1986. godine, jedini MiG 21 koji je bio aktivan u Vojsci Srbije. Avion je remontovan 2016. godine u Vazudhoplovnom zavodu "Moma Stanojlović" i, bilo je planirano da u upotrebi ostane do 2026. godineAvion je posle remonta bio prizemljen do 2018, a ponovo je počeo da leti početkom maja ove godine, piše portal Tango Six.

MiG-21 je sovjetski/ruski lovac presretač druge i treće generacije (kasnije i savremenije verzije se svrstavaju u treću), koji se proizvodio u periodu od 1959. do 1985. godine.

U naoružanju Ratnog vazduhoplovstva Jugoslovenske narodne armije nalazio sa od 1962. godine, a Jugoslavija je do 1992. raspolagala sa 261 letelicom u 10 različitih verzija. Tokom raspda Jugoslavije avione su nasledila vazduhoplovstva novonastalih država. Deo ih je uništen tokom ratova od 1991. do 1995, kao i tokom NATO bombardovanja 1999. godine.

Prema dostupnim podacima, RV Vojske Srbije trenuto raspolaže je sa 31 avionom MiG-21 u tri verzije, od većina letelica nije u letnom stanju.

Sa  11.496 proizvedenih primeraka, jedan je od najmasovnije proizvođenih borbenih aviona u istoriji avacije. U upotrebi se nalazio u preko 50 država, od koji ga neke koriste i danas.

Video: Vojni helikopteri nadleću mesto tragedije u Brasini: Potraga za telima

(Telegraf.rs)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Zeljko

    Da malo razmislimo i o materijalnoj steti, sada ce opet tetka iz Kanade da salje pare

  • stevan m

    - Uzrok pada aviona je, po mom mišljenju, greška pilota (kako pišu mediji, hteo je da pozdravi ukućane leteći malom brzinom i na maloj visini) i ništa više. - Avion MiG-21 je srednjekrilac sa delta krilima malog raspona i male površine krila odn. male sile uzgona. Ova 4 parametra (delta-krilo, mali raspon, mala površina i mali uzgon) prisiljavaju pilota da na malim visinama mora da leti skoro brzinom zvuka inače avion gubi stabilnost odn. upravljivost. - Problem sa delta krilima pri letu na malim visinama i malim brzinama je uočeno odavno, prvom borbenom upotrebom Miraža 3 i 5 kao jurišnika (Izrael 1967 i kasnije). Ovi su avioni (i MiG-21 i Miraži 3/5) konstruisani kao lovci-presretači za upotrebu na srednjim i velikim visinama. Za tu namenu su bili vrlo dobi i dobro su se prodavali. Kao jurišnici ili izvidjači za dejstvo sa malih visina su ybog delta-krila bili i ostali vrlo problematični.

  • DC-3 DAGLAS

    Zao mi je ovih pilota,ali nastradali su svojom greskom,Mig-21 nije pogodan za manevre na malim visinama jer spada u dosta teske avione u odnosu na svoj raspon i povrsinu krila(mali raspon i mala povrsina)zato mu je potrbna velika brzina,sve to nadoknadjuje jakim motorom i potiskom,za tadasnje vreme to je bilo pravo cudo od motora (kada su nasi piloti sezdesetih godina isli na obuku u SSSR pri prvom susretu sa ovim avionom cudili su se kako se uopste ovaj avion sa svim naoruzanjem odrzava u vazduhu) zbog toga je vrlo zahtevan i pri upravljanju male greske postaju kobne,tako da na njemu ginu i vrlo iskusni piloti,bas zbog tog velikog iskustva postaju mnogo opusteniji,Mig-21 nepostuje iskustvo i neoprasta greske,oskudnija je elektronika u odnosu na danasnje letilice i zato je potrebna puna koncentracija pilota!

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima