Kineski teleskopi "đubretari" u misiji otkrivanja svemirskog otpada

"Niz teleskopa će moći da otkrije sitne svemirske ostatke i da odredi njihovu orbitu, pružajući rana upozorenja i sprečavajući sudare krhotina koje ugrožavaju bezbednost svemirskih letelica..."

svemir Foto: Unsplash

Kina je započela izgradnju nove serije teleskopa koji će se uglavnom koristiti za otkrivanje svemirskog otpada u srednjim i visokim orbitama, objavila je Kineska medijska grupa (CMG). To je prvi put da neka zemlja ili organizacija pravi teleskope isključivo u te svrhe.

Projekat pod nazivom MASTA razvila je Opservatorija ljubičasta planina Kineske akademije nauka. Projekat bi trebalo da bude završen do 2023. godine.

Izgradnja se sprovodi u gradu Lenghu u provinciji Ćinghai na severozapadu Kine, gde je prosečna nadmorska visina 3.800 metara. Mesto je odabrano zbog čistog noćnog neba u tom delu zemlje.

- Niz teleskopa će moći da otkrije sitne svemirske ostatke i da odredi njihovu orbitu, pružajući tako rana upozorenja i omogućavajući izbegavanje sudara krhotina koje ugrožavaju bezbednost svemirskih letelica - rekao je istraživač u Opservatoriji ljubičasta planina Lei Čengming.

Grad Lenghu, ukupne površine 17.800 kvadratnih kilometara, nalazi se na 944 kilometra udaljenosti od Sininga, glavnog grada provincije Ćinghai. Očekuje se da će Lenghu postati najveća baza za astronomsko posmatranje u Kini i centar za astronomska istraživanja svetske klase, navodi CMG.

Video: Ravnozemljaši će da odlepe: Prelamanje svetla stvara iluziju da je Mesec ravna ploča