≫ 

"Metak u cevi" na elektromagnetni pogon je najefikasniji prevoz budućnosti

Novim izmenama u konstrukciji Hyperloop će osim savlađivanja velikih distanci za rekordno kratko vreme brzinama većim od 1.000 km/h, moći da se koristi i kao redovan gradski prevoz...

  • 0
Virgin Hyperloop Foto: Virgin Hyperloop

Superbrzi sistem prevoza u vakumu kompanije Virgin Hyperloop načinio je novi korak u svom razvoju. Hyperloop je krajem prošle godine prvi put testiran sa pravim putnicima u kapsulama za prevoz i od tada nije bilo novih vesti o ovom projektu.

Ovih dana Virgin Hyperloop se oglasio sa informacijama o nastavku razvoja projekta i promenama u konstrukciji sistema. Kapsule pokretane elektromagnetnim motorima, koje se kreću lebdeći unutar zatvorene cevi na tankom sloju vazduha, novim izmenama dobile su drugačiju konstrukciju pogona.

Umesto da stoje na "sankama" i kreću se po šinama smeštenim na podu tunela, šine su po novom konceptu premeštene na "plafon". Takođe, pogonski sklop i sistem za levitaciju smešteni su iznad umesto ispod kapsula, pa Hyperloop sada više deluju kao "gondola" koja je elektromagnetima "obešena" za šine koje preuzimaju kapsule i transportuju ih kroz cev.

Konstruktori Hyperloopa tvrde da je njihova maglev tehnologija (maglev - magnetna levitacija) dosta pojednostavljena i modernizovana, u odnosu na postojeća rešenja. Zbog toga je, navodno, čak 10 puta efikasnija od najbržih maglev vozova današnjice.

Jedan od razloga je to što elektromagneti pogon Hyperloopa nema pokretnih delova. To omogućava kretanje brzinama čak i većim od 1.000 kilometara na sat, kao i brzu promenu šina, odnosno skretanje iz jedne cevi u drugu.

Novi sistem pogona će doneti veću modularnost, pa će osim savlađivanja velikih distanci Hyperloop moći da se koristi i za redovan gradski prevoz, ali i kao sistem prevoza na zahtev, gde će putnici sami moći da biraju polaznu i krajnju stanicu putovanja.

A osim velikih brzina kretanja, kao drugu veliku prednost svog sistema u Virgin Hyperloopu ističu da je njegov pogon potpuno električan i ne emituje nikakve štetne gasove.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA