Prava tragedija: NASA kaže da se Voyager svemirske sonde polako gase, nosile poruku i na srpskom jeziku

Voyager letelica Foto: NASA/JPL-Caltech

Sat otkucava za svemirske sonde Voyager 1 i 2. Voyager 1 je otišao dalje, zajedno sa svojim blizancem, nego bilo koja druga svemirska letelica u ljudskoj istoriji — ali NASA kaže da će se uskoro ugasiti.

Mediji već neko vreme izveštavaju o pokušajima da se sonde održe u životu, ali ovonedeljni izveštaj lista Scientific American jasno pokazuje da je ovoga puta vreme da se zauvek kaže zbogom.

"Pa prošlo je 44 i po godine", rekao je za publikaciju Ralf Meknat, fizičar sa Univerziteta Džons Hopkins. "Dakle, letele su 10 puta duže nego što je bilo ko od nas očekivao."

Očekuje se da će letelice potpuno ostati bez struje do 2025. godine, a NASA je po potrebi gasila funkcije da bi im produžila život do tada.

Nauka koju Voyager projekat sprovodi je relevantna kao što je i uvek bila, tako da nema razloga da mislimo da sonde neće nedostajati kako naučnoj zajednici, tako i "običnim" ljudima. U stvari, tim istraživača je juče objavio nalaze dobijene iz Voyager misije u The Astrophisics Journal-u.

Voyager sonde zaslužuju sentimentalan ispraćaj, ali čak i ako ga ne dobiju, ostaviće decenije naučnih podataka o kosmosu kao svoje nasleđe.

NASA je lansirala Voyager 1 i Voyager 2 još davne 1977. godine sa porukom koja je stvorena za vanzemaljski oblik života koja predstavlja priču o životu ljudi na Zemlji.

"Voyager Golden Record" (Zlatna Ploča ili Zlatni zapis) je fonografski zapis koji je postavljen na Voyager letelice tokom Voyager programa koje su lansirane 1977. godine. Sadrže zvukove i slike da prikažu raznolikost života i kulture na Zemlji.

Namenjene su inteligentnom vanzemaljskom obliku života, ili za ljude koji bi možda mogli u budućnosti da ih pronađu. Voyager šalje i poruke na različitim jezicima, a jedan od njih je upravo i srpski jezik.

Poruka koja je upućena na srpskom jeziku glasi: "Želimo vam sve najlepše sa naše planete".

Video: Lansirana prva raketa kojoj su uspeli da spasu pojačivač motora koji otpada

• Др

20. jun 2022 | 18:48

Не верујем! Када виде српски, одмах ће одустати све док са Косовом не потпишемо споразум и међусобно не признамо!

• Krle

20. jun 2022 | 19:55

Nije samo na Srbski. Nego na Svetski najjasnijem jeziku, Srbski.

• Перагеније

20. jun 2022 | 21:38

Где је ту трагедија? Све се знало унапред, иако је нешто мало рације. За неупућене: сонде ИДУ ДАЉЕ, али неће са нама (можда ни хтети:)) ишта да имају.