NASA je snimila Jupiter, a tek posle su na fotografijama videli nešto fenomenalno

Nikada ranije niste videli ovakav Jupiter

Jupiter aurore Jupitera Foto: NASA, ESA, CSA, Jupiter ERS Team; image processing by Ricardo Hueso (UPV/EHU) and Judy Schmidt

NASA je u ponedeljak objavila dve nove fotografije koje je snimio svemirski teleskop Džejms Veb - ovog puta, pokazujući infracrveni pogled na najveću planetu Sunčevog sistema.

Prva fotografija je otkrila širok pogled na Jupiter, naglašavajući fenomenalan sjaj aurore planete zajedno sa njenim slabim prstenovima. Dva Jupiterova meseca takođe se mogu uočiti levo od gasnog giganta.

Agencija je u saopštenju za javnost istakla i nešto fenomenalno - videli su čak dve galaksije u donjem delu slike koje su "uletele u kadar".

"Nismo očekivali da će [fotografije] biti ovako dobre, da budem iskren", rekao je u saopštenju za javnost Imke de Pater, astronom iz NASA-e koji je pomogao u vođenju Vebovih posmatranja Jupitera. "Zaista je izvanredno što možemo videti detalje o Jupiteru zajedno sa njegovim prstenovima, sićušnim satelitima, pa čak i galaksijama na jednoj slici."

Druga fotografija je dala bliži pogled na samu planetu, otkrivajući živahne aurore koje sijaju crveno zbog filtera koji se koriste, praćeni kovitlacima žute i zelene izmaglice na njenom severnom i južnom polu. Obe slike su koristile Vebovu infracrvenu kameru (Near-Infrared Camera), koja koristi posebne infracrvene filtere da otkrije detalje planete koje ljudi ne mogu da vide golim okom.

Nikada ranije niste videli ovakav Jupiter.

• CvetkO

23. avgust 2022 | 16:35

Ja jos uvek nisam video Jupiter,preko teleskopa.

• Dr Iggy