NASA otkrila još jednu planetu sličnu Zemlji: Možda naša najbolja šansa da pronađemo vanzemaljski život

Egzoplaneta TOI 700 e Foto: NASA/JPL-Caltech/Robert Hurt/NASA’s Goddard Space Flight Center

Transition Exoplanet Survey Satellite (TESS) otkrio je egzoplanetu veličine Zemlje koja se nalazi u "nastanjivoj zoni" sazvežđa Delfin (Dorado) u orbiti, saopštila je NASA.

Ova egzoplaneta, nazvana TOI 700 e se nalazi na udaljenosti od svoje zvezde u orbiti koja bi omogućila postojanje vode na površini planete.

Planeta je verovatno stenovita i otprilike iste veličine kao naša planeta (95 procenata). Nebesko telo predstavlja četvrtu otkrivenu planetu koja kruži oko male, hladne M patuljaste zvezde TOI 700.

Male, hladne, M patuljaste zvezde poput TOI 700 su uobičajene u univerzumu, a za mnoge je otkriveno da su dom egzoplaneta poput sistema TRAPPIST-1 sa sedam egzoplaneta koji će posmatrati svemirski teleskop Džejms Veb.

Najbliža zvezdi je planeta TOI 700 b, koja je 90 odsto veličine Zemlje i završi jednu brzu orbitu oko zvezde svakih 10 zemaljskih dana. Postoji i TOI 700 c, koji je 2,5 puta veći od Zemlje, a obiđe zvezdu za 16 dana.

Ove planete su verovatno "zaključane" tako da su uvek okrenute istom stranom prema zvezdi, kao što je Mesec uvek okrenut istom stranom prema Zemlji.

Dve egzoplanete u naseljivoj zoni zvezde, planete d i e, imaju duže orbite koje traju 37 i 28 dana. Razlog je što su dalje od zvezde. Novootkrivena planeta se zapravo nalazi između ove dve.

Misija TESS je počela 2018. godine i prati delove noćnog neba tokom 27 dana, odnosno najsjajnije zvezde dok prati njihove promene u sjaju.

Prema pisanju mnogih, ova egzoplaneta je možda naša najbolja šansa da pronađemo vanzemaljski život.

• Milan

12. januar 2023 | 11:04

Naravno da postoji zivot i van zemlje...od toliko prostranstva da bas samo na Zemlji ima zivot...presmesno

• Boža zemunac

12. januar 2023 | 10:51

Voleo bih da cela Amerika, Engleska i NATO tamo odu, a da svi mi koji ovde na zemlji ostaju, patimo i zlopatimo.

12. januar 2023 | 10:34

Što? Da bi ih opljačkali i pobili ili oni nas?