Airbus testira potpuno novu autonomnu tehnologiju: Inspiracija im je vilin konjic

Set tehnologija, nazvan Dragonfly, sastoji se od sistema za automatsko sletanje na alternativne aerodrome u slučaju nužde iz faze krstarenja i sistema automatske pomoći za sletanja i taksiranja

  • 0
avion, kontrola leta, kokpit Foto: Pixabay

Airbus UpNext, kompanija u vlasništvu evropskog proizvođača aviona Airbus, započela je testiranje novih tehnologija koje su namenjene pomoći i asistenciji pilotima, kako na zemlji tako i u vazduhu, a inovacije će biti isprobane na kompanijskom putničkom avionu za testiranje A350-1000.

Set tehnologija, nazvan Dragonfly, sastoji se od sistema za automatsko sletanje na alternativne aerodrome u slučaju nužde iz faze krstarenja i sistema automatske pomoći za sletanja i taksiranja.

Kako su saopštili iz kompanije, cilj testiranja navedenih tehnologija je podrška bezbednijim i efikasnijim letačkim operacijama.

Vođa Dragonfly demonstratora, kompanije Airbus UpNext, Izabela Lakaz rekla je da ovi testovi predstavljaju jedan od nekoliko koraka u sklopu metodičnog procesa istraživanja tehnologija koje bi trebalo da dodatno unaprede operacije i poboljšaju bezbednost letenja.

"Inspirisani biomimetikom, testiramo sisteme koji su projektovani da sami prepoznaju odlike reljefa i tako omoguće letelici da 'vidi' i bezbedno manevriše autonomno u okviru fizičkog okruženja, na isti način kao što su vilin konjici u stanju da prepoznaju svoje okruženje", objasnila je Lakaz.

Tokom test kampanje u letu, nove tehnologije su pokazale da su u stanju da asistiraju pilotima u letu, da upravljaju situacijom kada je pilot onesposobljen kao i tokom sletanja i taksiranja.

Uzimajući u obzir uticaj spoljnih faktora na putanju leta kao što su zone letenja, reljef i meteo uslovi, letelica je bila u stanju da generiše novi plan trajektorije letenja i da komunicira sa kontrolom letenja i Operativnim kontrolnim centrom avio-kompanije.

Airbus UpNext je, takođe, istražio alate za pomoć prilikom taksiranja - vožnje aviona po rulnim stazama aerodroma na sopstveni pogon, koji su probani u realnim operativnim uslovima na aerodromu Tuluz Blanjak.

Tehnologija je namanjena da obavesti posadu, metodom audio upozorenja, na prepreke, da asistira u kontroli brzine krstarenja i da vodi letelicu do aktivne piste koristeći mapu rulnih staza aerodroma.

Iz kompanije Airbus UpNext najavili su da će biti pokrenut i projekat koji će razviti algoritme za vizuelne sisteme na letelici koji će unaprediti sposobnosti asistencije prilikom sletanja i taksiranja.

Dragonfly je delom finansiran od strane francuskih vazduhoplovnih vlasti (DGAC) kao deo francuskog plana državne pomoći, koji je deo Evropskog Plana, "Next Generation EU" i plana Francuska 2030, navedeno je u saopštenju.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA