Ivana, Dražen i Stefan napravili aplikaciju koja će spasiti na hiljade života, tako što upozorava na najveće opasnosti

Osim izdanja za iPhone i web, u planu je povezivanje aplikacije s policijom, vatrogascima i hitnom pomoći, kao i njeno korišćenje u situacijama kad nemate pristup internetu

  • 2

Ivana i Dražen Žigić, bračni par inženjera elektrotehnike iz Banje Luke, uz podršku prijatelja, programera Stefana Šerbedžije iz Beograda, napravili su aplikaciju Ping, osmišljenu kako bi vas upozorila na opasnost u vašoj neposrednoj blizini.

SVETSKI SKANDAL U NAJAVI: Poznata aplikacija za vremensku prognozu služi za špijuniranje ljudi, čak i kad je telefon isključen

Besplatna aplikacija dostupna je za uređaje sa operativnim sastavom Android u Googleovoj online trgovini Play od 30. jula. Zasada je u kategoriji od 10 do 50 hiljada preuzimanja. Prema podacima autora, preuzeta je više od 20 hiljada puta.

Kako funkcioniše?

Delimično kao društvena mreža. Naime, omogućava korisniku prijavu opasnosti jednim klikom. O tome će odmah biti obavešteni svi korisnici koji se nalaze u blizini i imaju Ping instaliran na svom pametnom telefonu. Moguće je prijaviti razne sigurnosne pretnje, od pljački i pucnjava do elementarnih nepogoda i terorističkih napada.

Na stvaranje aplikacije podstakli su ih teroristički napadi u Parizu u novembru 2015. godine, gde se bračni par Žigić u to vreme bio spremao da otputuje.

Foto: Tanjug/AP/Anne Sophie Chaisemartin

- Zapitali smo se šta i kako preduzeti u takvoj situaciji, pogotovo ako ne govorite lokalni jezik ili ste prvi put na nekoj lokaciji. Kako smo oboje inženjeri, prvo smo se okrenuli tehnološkom rešenju.

- Pametni telefoni su sveprisutni i zauzimaju veliki deo pažnje prosečnog korisnika, pa je bilo logično da se pozabavimo njima, tim više što imamo odgovarajuće znanje i iskustvo - rekao je tportalu Dražen Žigić.

Na tržištu nisu našli ništa što bi zadovoljilo njihove potrebe i želje, stoga su počeli izrađivati Ping. U mesecima koji su usledili intenzivno su radili na razvoju koncepta i tržišnoj validaciji.

Vrlo brzo je razvijen vizualni identitet i prvi prototip s kojim su učestvovali na takmičenju startapova u Švajcarskoj (u kojoj inače žive) i ušli među prvih 20, iako su bili jedini koji nisu imali dovršen proizvod.

Službeno su sa razvojem aplikacije za Android započeli krajem prošle godine, da bi prva beta verzija bila spremna ovog marta. Prema Žigićevim rečima, u testiranje su se uključile na hiljade ljudi.

Foto-ilustracija: pixabay.com

- Njihovi saveti, ideje i utisci bili su od neprocenjivog značenja - istaknuo je.

Kao u većini startapova u ranoj fazi, svi rade sve što je nužno.

- Ivana je bila više zadužena za vizualni identitet, korisničko okruženje i iskustvo, testiranje i objavljivanje novih izdanja, dok smo podjednako radili na razvoju koncepta, analizi tržišta, kao i koordinaciji i upravljanju razvojem same aplikacije i programerskog tima u Ukrajini.

- Stefan je više igrao ulogu u administrativnom, marketinškom i strateškom delu, dok sam ja uz sve navedeno komunicirao s medijima i investitorima, bavio se selekcijom resursa, tehnologija... - rekao je Žigić.

Dosad su na marketing potrošili 254 evra, prvenstveno na reklame. Uz veća ulaganja broj korisnika bi mogao porasti na desetine, pa i stotine hiljada, procenjuje, moguće i više ako mediji pokažu zanimanje za njihovu aplikaciju.

Foto: Ping X

Osim izdanja za iPhone i web, u planu je povezivanje aplikacije s policijom, vatrogascima i hitnom pomoći, kao i njeno korišćenje u situacijama kad nemate pristup internetu i imate važnu informaciju koju želite da podelite sa svetom.

Moguće je da će dobiti i verziju za pametne satove i automobile, ali dalji razvoj uveliko zavisi od toga hoće li biti zainteresovanih ulagača.

Razvoj su dosad finansirali vlastitim sredstvima, a zajedno su i osnovali kompaniju Ping X. Za trenutnu rundu finansiranja (seed) traže 500.000 evra kako bi razvili spomenute verzije i funkcionalnosti i za 12 meseci bili spremni za rundu finansiranja serije A, namenjenu optimizaciji proizvoda i baze korisnika.

Kako protiv lažnih uzbuna?

- Većina aplikacija koje se bave sličnom tematikom odlučila se za model pretplate ili kupovine unutar aplikacije, ali mi smo odabrali model zasnovan na reklamama i promovisanom sadržaju, kao i poslovne naloge koje će moći koristiti poslovni subjekti, poput restorana, hotela, trgovačkih centara i slično, a koji će imati dodatne funkcionalnosti i plaćati pretplatu.

Foto: Ping X

- Prve verzije reklama trebale bi uskoro da se pojave. U toku su finalna testiranja jer želimo da se uverimo da one na bilo koji način neće remetiti korisnike - pojasnio je Žigić.

Kako nameravaju onemogućiti ili sprečiti lažne uzbune?

- Trenutno filtriranje i proveru informacija obavlja naša administrativna služba, koju ćemo s vremenom unaprediti i razviti mrežu saradnika širom sveta, kao i sastav proverenih izvora informacija, poput javnih službi kao što su policija, vatrogasci i hitna pomoć.

- Nastojaćemo da razvijemo partnerski odnos s njima i njihove korisne informacije direktno prosleđivati korisnicima na ugroženim lokacijama. Usporedno ćemo razviti vlastiti sastav veštačke inteligencije koji će analizirati dobijene informacije, ponašanje korisnika i informacije dostupne putem interneta kako bi autonomno mogao zaključiti je li određena informacija i tačna - najavio je Žigić.

Aplikaciju možete preuzeti OVDE.

(Telegraf.rs / Izvor: T portal)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • 😉

    30. avgust 2017 | 23:48

    Svaka čast 👍

  • Sixa

    31. avgust 2017 | 07:26

    Svaka cast za ideju. Hteo sam da se registrujem i poruka (kod) ne stize u predvidjeno vreme. Neka rese taj problem kako bi imali vise korisnika. U suprotnom ljudi ce brzo odustajati od Pinga.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA