U Srbiji sve popularniji seoski turizam: Zadovoljni gosti su najbolja preporuka, a ljudi se sve češće odlučuju za bavljenje time
U Srbiji se nešto više od 1.000 seoskih domaćinstava bavi turizmom, kaže državni sekretar za turizam Miroslav Knežević i dodaje da taj vid turizma čini manje od 10 odsto ukupnog turističkog prometa u našoj zemlji.
Prema njegovim rečima interesovanje za boravak u seoskim domaćinstvima povećava iz godine u godinu, pa se tako ove godine čak udvostručio broj stranaca u odnosu na 2016, osim gostiju iz okruženja, uglavnom dolaze turisti iz Izraela, Turske, a u poslednje vreme dolazi i veliki broj kineskih turista.
On navodi da interesovanje za seoski turizam raste u svetu poslednjih 20 godina, pa i da Srbija prati te trendove.
- Slična situacija je i kod nas, s tim što je u poslednjih nekoliko godina turistička ponuda, kada je reč o seoskim domaćinstvima, znatno poboljšana - rekao je Knežević.
Na pitanje da li je 1.000 domaćinstava dovoljno, kaže da je u ovom trenutku to realno i u skladu sa tržištem.


On ocenjuje da je dobro što se interesovanje gostiju za boravak u tim domaćinstvima povećava iz godine u godinu.
- Upravo ti gosti i to što su zadovoljni pruženim uslugama možda i jesu najbolja promocija seoskog turizma u Srbiji - rekao je Knežević.
On skreće pažnju na to da odmor na selu i dalje bira više domaćih nego stranih turista, ali i da se i to polako menja. To je, kaže, i pokazatelj koji jasno usmerava i govori kako treba pokušati na međunarodnom tržištu.

- Naravno, nije lako, konkurencija je velika, pre svega u zemljama u okruženju - Sloveniji, Mađarskoj, Rumuniji. . . - dodaje je Knežević, ali kako kaže, nada se da će naša seoska domaćinstva kvalitetom usluge uspeti da im se približe i da privuku strane turiste i prilagode svoju ponudu njima.
- Kroz kredite koje ministarstvo odobrava za poboljšanje kvaliteta same turističke ponude u 2016. godini je dodeljeno 30 miliona dinara za seoska domaćinstva, što su značajna sredstva - kaže on.
Navodeći da nedostaje infrastruktura i pristup seoskim domaćinstvima, on očekuje da će se i to u bliskoj budućnosti promeniti. Ono što je važno i na čemu će se raditi u budućnosti, najavljuje on, je edukacija jer gosti ne odlaze na sela samo da bi tamo boravili.

- Imamo dve grupe gostiju, klasične turiste i turiste koji žele aktivan odmor - reakreaciju, šetnju, upoznavanje brojih prirodnih, kulturnih, istorijskih dobara koji se nalaze u neposrednoj okolini - rekao je Knežević, uz obrazloženje da sve to zajedno treba predstavljati kao jedan turistički prozivod.
- Na taj način, siguran sam, da će se povećati i broj i naravno da će se promeniti struktura gostiju - rekao je Knežević dodajući da procedura za registrovanje domaćinstva nije komplikovana.
Prema njegovim rečima, sve je u velikoj meri uprošćeno tako da oni koji žele da se aktivno uključe mogu da kontaktiraju lokalne turističke organizacije ili samouprave i dobiju sve informacije.
(Telegraf.rs / Tanjug)
Video: Stević: Za četiri dana 849 vozača isključeno iz saobraćaja zbog upotrebe alkohola
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Slobodan
Ама човече која је цена и које су услуге шта држиш политичке говоре. У три реченице може да се каже: цена, локација и асортиман услуге.
Podelite komentar
Jovanka. Orleanka
Zanima me Cena za 1 dan. I koje je To mesto
Podelite komentar