≫ 

Konačno počela rekonstrukcija pruge Niš-Zaječar: Tu su izletale cisterne sa opasnim materijama, a meštani strepeli od novih akcidenata

Vlada Srbije je za radove izdvojila je 5 milijardi dinara a za završetak radova biće potrebno 700 radnih dana

  • 4

Rekonstrukcija pruge Niš – Zaječar koja je pre petnaestak dana potpuno zatvorena za saobraćaj nakon što su za manje od mesec dana sa njenih koloseka tri puta iskakale cisterne sa opasnim materijama, počela je danas u železničkoj stanici Matejevac kod Niša. Vlada Srbije za radove na 108 kilometara dugačkoj pruzi koja je poslednji put rekonstruisana još 1961. godine izdvojila je pet milijardi dinara a za završetak radova, kako je najavljeno danas, biće potrebno 700 radnih dana.

Nakon okončanja rekonstrukcije, vozovi koji su se na nekim deonicama ove pruge kretali brzinom od deset do dvadeset kilometara na čas, ubrzaće do 90 kilometara a osovinsko opterećenje pruge biće povećano sa sadašnjih 18 tona na 22.5 tona po osovini.

Otvaranju radova prisustvovala je potpredsednica Vlade i ministarka saobraćaja i infrastrukture kao i rukovodstvo Železnica Srbije.

Ministarka Zorana Mihajlović, Foto: Telegraf.rs/D.K.

- Nije dovoljno da imamo samo glavne koridore, jako je važno da imamo regionalne pruge, na njima se odvija život, važne su za privredu i za stanovništvo. Prošle godine rekonstruisano je 270 kilometara regionalnih pruga a ove godine planiramo da to bude 300 kilometara. Jedna od pruga koja jeste najlepša, ali se pokazala da postala najneefikasnija i nedovoljno bezbedna je pruga izmedju Niša i Zaječara. Počeli smo rekonstrukciju, nadamo se da će biti potpuno završena do leta sledeće godine. To podrazumeva i sve pružne prelaze i stanična mesta, ali pre svega bezbednu i stabilnu prugu – saopštila je Mihajlović.

Dodala je da će se u ovu svrhu ulagati stotine miliona dinara.

Radovi će trajati 700 radnih dana, Foto: Telegraf.rs/D.K.

- Ove godine počinje i fizičko izmešanje pruge, odnosno izgradnja obilazne pruge oko Niša, elektrifikacija pruge Niš – Dimitrovgrad i nastavak brze pruge Novi Sad – Subotica. Nadam se da ćemo zajedno kontrolisati radove a da će izvodjači kada završe posao popraviti puteve kojima su išle teške mašine. Ako hoćemo da ljudi ostanu da žive ovde moramo im pružiti uslove, a osnovni uslov je infrastruktura – naglasila je Mihajlović.

VIDEO: Vagoni sa fosfornom kiselinom iskliznuli na pruzi Niš-Zaječar

(D.K./Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Boske

    25. februar 2019 | 18:30

    A pruga Zaječar - Prahovo, kuda iste cisterne nastavljaju svoj dalji put do hemijske fabrike, je verovatno planirana da se obnovi za jedno sto godina! Zaboravili ste da je bilo iskliznuca na toj pruzi kod sela Kobišnica sa istim cisternama.

  • Pasa Pujkic

    25. februar 2019 | 15:42

    Kako ih nije sramota da se slikaju? Umesto da se sakriju, cute i rade. Morala su da se dese 4 incidenta da bi poceli rekonstrukciju

  • Лицемер

    25. februar 2019 | 19:18

    Хоће неко одговарати?

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA