Vreme čitanja: oko 2 min.
Prodavali karte za otkazane letove: Australijska avio-kompanija pristala da isplati 79 miliona dolara odštete
Vreme čitanja: oko 2 min.
Ovo je najveća kazna ikada za jednu australijsku avio-kompaniju i među najvećim u ovom sektoru na svetu
Australijska avio-kompanija Kantas Evejz pristala je da plati 79 miliona dolara za rešavanje tužbe oko prodaje hiljada karata na već otkazanim letovima, u pokušaju da okonča krizu reputacije koja je zahvatila avio-kompaniju.
Kompanija će podeliti 13.2 miliona dolara između više od 86.000 kupaca koji su rezervisali karte za takozvane "letove duhove" i a ostatak novca će biti delegiran na plaćanje kazne. Rešavanje tužbe ovim putem je iznenađenje pošto je Kantas obećao da će se boriti protiv nje, saopšteno je danas iz kompanije Kantas i Australijske Potrošačke komisije (ACCC).
Ovo je najveća kazna ikada za jednu australijsku avio-kompaniju i među najvećim u ovom sektoru na svetu, iako su se u prošlosti neke australijske banke i operateri kazina suočili sa većim kaznama.
- Prepoznali smo da je Kantas izneverio kupce i nije ispunio sopstvene standarde - rekla je izvršna direktorka Vanesa Hadson u izjavi.
- Nagodba znači da možemo da nadoknadimo klijentima za neprijatnosti kroz koje su prošli mnogo ranije nego da se slučaj nastavi u Saveznom sud - dodala je Hadson, napominjući da sud još uvek mora da odobri nagodbu.
Ako je sud odobri, nagodba će rešiti spor koji je bio veoma prominentan u trenutku kada je vrednost Kantasovog brenda pala u anketama potrošača usled naglog broja pritužbi na otkazivanja usluga.
Nakon što je ACCC podneo tužbu prošlog avgusta, Hadsonov dugogodišnji prethodnik, Alan Džojs je otišao u prevremenu penziju. Hadson je postala izvršni direktor u septembru.
- Ova kazna će poslati snažnu poruku odvraćanja drugim kompanijama - rekla je predsednica ACCC Gina Kas-Gotlib u izjavi.
Isplata je, međutim, veoma mala cifra u odnosu na neto profit od 1,47 milijardi australijskih dolara koliko analitičari u proseku predviđaju da će Kantas u godini do kraja juna, prema podacima LSEG-a, prenosi Si-En-En (CNN).
Ljudi koji su kupili karte na nepostojećim domaćim letovima trebalo bi da dobiju 225 dolara, a ljudi sa kartama za međunarodne letove 450 dolara uz refundaciju, rekli su avio-kompanija i ACCC-a.
Tužba ACCC-a bila je usredsređena na mesece nakon što je australijska granica ponovo otvorena 2022. godine nakon dvogodišnjih ograničenja usled pandemije Korona virusa, a otkazivanja avio-kompanija i pritužbe na izgubljeni prtljag naglo su globalno porasle zbog nedostatka osoblja.
Kantas je tvrdio da se suočava sa sličnim izazovima kao i druge avio-kompanije širom sveta, ali ACCC je rekao da su svojim postupcima prekršili zakon o potrošačima. Rečeno je da je avio-kompanija ponekad prodavala karte za letove nedeljama nakon što su otkazani.
Kas-Gotlib iz ACCC-a skrenula pažnju na to da nagodba uključuje obećanje Kvantasa da neće ponoviti ovakvo ponašanje.
(Telegraf Biznis)
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.