Večeras se završava se Venecijanski festival

Favoriti za osvajanje Zlatnog lava su film južnokorejskog reditelja Kim Ki-duka "Pieta" i "The Master" (Gospodar) američkog režisera Pola Tomasa Andersona

  • 0

Venecijanski filmski festival završava se večeras dodelom nagrada, a favoriti za Zlatnog lava su film južnokorejskog reditelja Kim Ki-duka "Pieta" i "The Master" (Gospodar) američkog režisera Pola Tomasa Andersona. Oni se nalaze među 18 filmova koji su u konkurenciji za nagrade najstarijeg filmskog festivala u svetu, prenosi Rojters.

Reditelj filma "Kolateral" Majkl Man predsedava žirijem, koji bira najbolja ostvarenja među filmovima iz čitavog sveta, čije teme se kreću od religije i nasilja, preko izdaje, osvete, do ljubavi i pohlepe.

Večerašnja ceremonija dodele nagrada, nakon koje će van konkurencije biti prikazan film "L''Homme qui rit", predstavlja završnicu 11 dana filmova, intervjua, fotografisanja i zabava na popularnom Lidu.

Kritičari se genaralno slažu da je selekcija direktora Alberta Barbere bila solidna, dok su svetski mediji primetili manjak zvezda sa A liste na crvenom tepihu ovogodišnjeg izdanja festivala.

Barbera se, kako navodi Rojters, trudio da očuva Venecijanski festival kao jedan od tri vodeće filmske manifestacije, uz većeg i jeftinijeg rivala u Torontu koji preti da ga zaseni.

Na stotine filmova prikazano je van konkurencije, uključujući i "The Reluctant Fundamentalist" (Nevoljni fundamentalista) indijske rediteljke Mire Nair, kojim je otvoren festival, zatim dramu o serijslom ubici "The Iceman" Arijela Vromena i ostvarenje "The Company You Keep" (Društvo sa kojim si) Roberta Redforda.

U filmu "The Iceman" Majkl Šenon daje prikaz života ubice Ričarda Kuklinskog, dok u Redfordovom filmu Šaja Labaf blista u ulozi reportara koji je na tragu Redfordovom liku, militantnom levičaru.

Ipak, u fokusu festivala je takmičarska selekcija. Rojters primećuje da, iako je teško gledati scene brutalnog nasilja, Kim Ki-duk u svom novom filmuu "Pieta" pruža studiju odnosa između okrutnog, ali siromašnog mladog čoveka i misteriozne starije žene, koja tvrdi da mu je majka.

U Andersenovom filmu "The Master" izvanredne uloge ostvarili su Filip Sejmor Hofman i Hoakim Feniks, koje mogu da im, prema oceni Rojtersa, donesu Oskara početkom sledeće godine. Film je inspirisan životom osnivača sajentologije L. Rona Habarda, prednost ovog ostvarenja je što obrađuje temu koju mnogi reditelji u Holivudu smatraju tabuom.

Film "Apres Mai" ili "Something in the Air" (Nešto u vazduhu) Olivijea Azajasa prati grupu studenata uhvaćenih nakon protesta u Francuskoj 1968. godine, dok Italija ima šanse da, nakon 1998, sa ostvarenjem "Bella Addormentata" ili "Sleeping Beauty" (Uspavana lepotica) Marka Belokia, baziranom na slučaju Eluane Englaro koji je 2009. podelio katalički svet, odnese pobedu na domaćem terenu.

Tu je i ruska priča o preljubi "Betrayal" (Izdaja) Kirila Serebrinikova i američki tinejdžerski film "Spring Breakers" sa nekadašnjom "Diznijevom" zvezdom Selenom Gomez i Džejmsom Frankom.

Terens Malik predstavio je film "To the Wonder" (Ka čudu), impresionistički prikaz ljubavi, praktično bez dijaloga, što su mnogi negativno ocenili, dok su pojedini kritičari branili ovaj rediteljski postupak.

Na ovogodišnjem festivalu prikazana su 52 filma, uključujući tu i 21 film koje su režirale žene, a u žiriju, osim Mana su i francuska manekenka i glumica Leticija Kasta, britanska glumica Samanta Norton i reditelj iz Hong Konga Piter Čan.

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA