≫ 

Žarko Pavlović Valjevac u sećanjima svojih pevača

Valjevac je pored muzičkih vijuga posedovao i sposobnost da proceni čoveka

  • 0

"Brinula ne seda kosa, a sad vidim kolko vredim,

čujem kako žene šapću, sviđa mi se onaj sedi.

Kad kosa osedi čovek više vredi, kad je sneg na krovu

vatra je u kući, zato mala samo ljubi, ništa ne šapući.

Što mi draga svakog jutra sede kose prebrojavaš,

kažeš da sam ostario, nemoj da se zavaravaš.

Ne igraj se s kosom sedom, draga moja, to je moda,

svaka cura sada želi sedu kosu da isproba."

(Žarko Pavlović Valjevac - Dragan Cvetković)

Ovo je jedna od najonarođenijih pesama Žarka Pavlovića Valjevca (1941 - 1998), legendarnog kompozitora i zavodnika, tvorca mnogih hitova, estradnog tate mnogih zvezda. O "Tata" Žaretu za Muzičku apoteku govore njegovi pevači i prijatelji.

- Jedva sam snimio "Kad kosa osedi čovek više vredi". Snimio sam je u godinama kada nisam brinuo o kosama sedim i, kad god bih je zapevao, osećao sam se nekako neprijatno. Kad je danas zapevam, srce mi puno, duša se razdraga, osećam se nekako mlađe. Kad god je zapevam setim se i Žareta, pa poželim da mu se odužim nekom manifestacijom koja bi nosila njegovo ime - kaže Dragiša Simić, estradni umetnik, zdravičar i organizator narodnih svetkovina.

Od kraja 60-ih do kraja 80-ih Valjevac je komponovao stotinak večitih hitova za najveće zvezde narodne muzike: "Kad se smiješ mila kćeri (Nedžad Salković), "Da volim drugu ne mogu", "Takav je žovot boema", "Kako da dođem na svadbu tvoju", (Marinko Rokvić), "Samo sam jednom volela", "Dođi u topli dom", "Kad imam pravo na bol", "Tužna majka" (Vida Pavlović), "Kad kosa osedi" (Slobodan Mulina), "Đevere, čuvaj mladu" (Ljubomir Đurović), "Ti si sve što želim", "Poslednja suza" (Bora Drljača), "Komšinice skuvaj kafu", "Ne mogu više bez nje" (Gvozden Radičević), "Da li si još uvek lepa" (Ljuba Aličić), "Neka stari ko voleti ne zna" (Sneki Babić), "Ko da je vreme stalo" (Gedža), "Oj Srbijo, rodila te majka", "Zanela me jedna plavuša", "Piši šta je pila žena plava" (Era Ojdanić), "Devojčice, digi, digi, daj", "Prijatelja nema", "Čitav život popiću", (Pera Grubić), "Curica mi na opanak stala", "Sve od šale do rastanka dođe", "Lutam kao prica" (Dragiša Simić), "Jorgovan miriše", "Umoran se vraćam", "Zaigraj, zapevaj" (Milan Simić), "Poklon za rođendan" (Sneža Đurišić), "Ja ciganski volim" (Nedeljko Bilkić), "Haje majko ti povedi kolo", "Stara vodenica" (Milijan Rafajlović), "Širi ruke dragi sine" (Meho Hrštić), "Da je meni da te vidim", "I čemer i suze ti imaj u vidu" (Slađana Košutić)...

Žarkova pesma "Da volim drugu ne mogu" podigla je Marinka Rokvića 1983. godine, a snimili su je, tako reći iste godine, i Novica Negovanović i Bora Spužić Kvaka.

- Malo je poznato da sam ja prvi snimio "Da volim drugu ne mogu". Snimio, a nikad je nisam objavio. Žarko me uslovio da snimim još nekoliko njegovih pesama, praktično ceo album. Iskreno, dopala mi se samo ova pesma, tako da od posla nije bilo ništa. Meni i Kvaki nije mnogo značila, a Marinku se posrećila - kaže Novica Negovanović.

U doba najveće ekspanzije dvojkaške ćirilice, Žarko je komponovao pesme u tročetvrtinskom ritmu, prave narodnjačke valcere. Imao je ansambl sa najjačom ritam sekcijom tog doba.

- "Tata" Žare je komponovao moj prvi veliki hit "Ti sve što želim ja". Bila je to jedna vesela dvojčica koju su pevali i zviždukali milioni Jugoslovena. Od te pesme sam kupio i moju prvu besnu limuzinu. Već na sledećoj ploči komponovao mi je još dva hita "Poslednja suza" i "Pijano srce", jako moderne pesme za to doba, toliko moderne da nam je urednik Jugotona predložio da ih podelimo pa izdamo na dve ploče - pričao je legendarni Boro Drljača.

- Bio sam u prvoj ekipi pevača Žarka Pavlovića Valjevca. Snimio sam i jednu njegovu pesmu u marijači fazonu "Ko da je vreme stalo". Naši lokalni valjevski harmonikaši počeše da mu prebacuju kako se udaljava od harmonike, pa zatražiše da im malo oplete po ćirilici. Žarko se namršti i kao iz topa: "Kako vas bre nije sramota da tako nešto zatražite od mene. Kad ste videli da se Nikola Tesla penjao na bandere" - seća se Nikola Urošević Gedža.

- Valjevac je pored muzičkih vijuga posedovao i sposobnost da proceni čoveka. Igrao je otvorenih karata, pevaču je odmah stavljao do znanja jeste ili nije za njegovu priču. Pre nego što sam zapevao neku njegovu pesmu, predložio sam da mu prvo operem auto. Zavoleo me, postao sam jedan od njegovih prvih i udarnih pevača, pevao tercu na desetinama ploča njegovih pevača - kaže Milan Simić.

Maštovitim melodijama i foršpilima opevao je lepote Srbije i ljubavne jade njenih sinova i kćeri. Izdavao je ploče za sve diskografske kuće u bivšoj Jugi, a krajem 80-ih formirao je i svoju produkciju "Beogradton".

- Proveo sam sa Valjevcem dane i nedelje u studiju. Imao sam čast da snimim i njegov veliki hit "Da volim drugu ne mogu". Kada smo preslušavali pesmu, Žarku se dopalo kako je Novica otpevao i kako je Dragan Knežević aranžirao. A onda sledi "kurcšlus": Žarko je uslovio Novicu da snimi još nekoliko njegovih pesama, a Novica se uvredi i reče: "Briši sve". Dok su se Žarko i Novica ubeđivali, ja sam sačuvao snimak na drugom mestu, preslušao ga još jednom i odlučio da ga sačuvam makar za svoju dušu - kaže legendarni tonski snimatelj Aca Radojičić.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA