Ovo su prave cifre! Evo koliko mora da se plati za učešće na Evroviziji, Srbija je ovaj novac dala

A. Š.
A. Š.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 6

Evrovizijska groznica uveliko trese Evropu, a scenski nastupi učesnika ove godine nadmašili su očekivanja gledalaca i stručnjaka. Mnogi se pitaju - koliko zapravo košta sve to što vidimo na bini?

Iako tačan iznos zavisi od zemlje, produkcije i ambicija izvođača, dostupne informacije pružaju okvirnu sliku troškova:

1. Kotizacija (ulazna taksa):

Svaka zemlja plaća Evropskoj radiodifuznoj uniji (EBU) određeni iznos za učešće. Srbija u proseku izdvaja između 100.000 i 150.000 evra, dok zemlje iz "Velike petorke" poput Nemačke i UK-a plaćaju znatno više - i do 300.000+ evra, jer su deo "Velike petorke".

2. Produkcija nastupa (scena, efekti, garderoba, koreografija):

Troškovi se kreću od 50.000 evra za skromnije nastupe, pa sve do 300.000 evra i više za kompleksne nastupe sa bogatom scenografijom, efektima i koreografijom. Zemlje poput Švedske i Ukrajine često idu i preko toga.

3. Promocija (turneje, intervjui, spotovi):

Promo turneje (London, Amsterdam, Tel Aviv) mogu koštati još 20.000 - 50.000 evra, zavisno od obima.

4. Delegacija i logistika (menadžment, prateći vokali, tehničari, tim za društvene mreže):

Putovanja, smeštaj, dnevnice i timovi za tehničku podršku, vokale, ceo tim - sve to dodaje još 20.000 - 40.000 evra.

Ukupno:

Za prosečan nastup zemlja potroši između 200.000 i 300.000 evra, dok raskošniji produkcijski podvizi mogu dostići i preko pola miliona evra.

A koliko je Srbija potrošila?

Evrovizija Eurovision 2025 polufinale Foto: Tanjug/AP

U slučaju Srbije, RTS finansira deo troškova, dok izvođači često dodatno ulažu ili imaju sponzore. Uglavnom se sve pažljivo planira jer se radi o velikom i medijski važnom nastupu.

Iako nema zvaničnih podataka o nastupu Srbije na "Evroviziji 2025", procenjuje se da je RTS, zajedno sa izvođačem Stefanom Zdravkovićem, poznatijim kao Princ od Vranje, uložio između 200.000 i 300.000 evra. S obzirom na njegovu reputaciju kada su vizuali i scenski nastup u pitanju, jasno je da je najveći deo budžeta otišao upravo na produkciju.

Ova procena uključuje:

Učešće u takmičenju: Kotizacija koju svaka zemlja plaća Evropskoj radiodifuznoj uniji (EBU) za učešće na Evroviziji.

Produkciju nastupa: Troškovi vezani za scenografiju, kostime, koreografiju i tehničku podršku.

Promociju: Izrada promotivnih materijala, učešće na promotivnim događajima i turnejama.

Logistiku i smeštaj: Troškovi putovanja, smeštaja i ishrane za delegaciju.

Nažalost, uprkos ozbiljnoj investiciji i trudu cele ekipe, Princ od Vranja nije uspeo da se plasira u finale, koje se održava u subotu, 17. maja sa početkom u 21 čas.

(Telegraf.rs/Mondo)

Video: "Ostaće bez para, svašta smo uzeli ćerki" Ljuba Perućica i Kaća napustili porodilište

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Oki

    16. maj 2025 | 15:30

    Deo velikih muda a ne velike petorke, svašta. Ko da više love taj će da pobedi,a pesme da te bog sačuva,i gde nađoše toliko pedera. Evropo moja trula.

  • Zokara

    16. maj 2025 | 15:30

    Čemu ovo bacanje para ,bolje da se za te novce kupe specijalni lekovi ili penzionerima dati neku pomoć ionako su penzije bedne

  • Dzesika

    16. maj 2025 | 16:06

    Bačene pare.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA