
Ovo su prave cifre! Evo koliko mora da se plati za učešće na Evroviziji, Srbija je ovaj novac dala
Evrovizijska groznica uveliko trese Evropu, a scenski nastupi učesnika ove godine nadmašili su očekivanja gledalaca i stručnjaka. Mnogi se pitaju - koliko zapravo košta sve to što vidimo na bini?
Iako tačan iznos zavisi od zemlje, produkcije i ambicija izvođača, dostupne informacije pružaju okvirnu sliku troškova:
1. Kotizacija (ulazna taksa):
Svaka zemlja plaća Evropskoj radiodifuznoj uniji (EBU) određeni iznos za učešće. Srbija u proseku izdvaja između 100.000 i 150.000 evra, dok zemlje iz "Velike petorke" poput Nemačke i UK-a plaćaju znatno više - i do 300.000+ evra, jer su deo "Velike petorke".
2. Produkcija nastupa (scena, efekti, garderoba, koreografija):
Troškovi se kreću od 50.000 evra za skromnije nastupe, pa sve do 300.000 evra i više za kompleksne nastupe sa bogatom scenografijom, efektima i koreografijom. Zemlje poput Švedske i Ukrajine često idu i preko toga.
3. Promocija (turneje, intervjui, spotovi):
Promo turneje (London, Amsterdam, Tel Aviv) mogu koštati još 20.000 - 50.000 evra, zavisno od obima.
4. Delegacija i logistika (menadžment, prateći vokali, tehničari, tim za društvene mreže):
Putovanja, smeštaj, dnevnice i timovi za tehničku podršku, vokale, ceo tim - sve to dodaje još 20.000 - 40.000 evra.
Ukupno:
Za prosečan nastup zemlja potroši između 200.000 i 300.000 evra, dok raskošniji produkcijski podvizi mogu dostići i preko pola miliona evra.
A koliko je Srbija potrošila?

U slučaju Srbije, RTS finansira deo troškova, dok izvođači često dodatno ulažu ili imaju sponzore. Uglavnom se sve pažljivo planira jer se radi o velikom i medijski važnom nastupu.
Iako nema zvaničnih podataka o nastupu Srbije na "Evroviziji 2025", procenjuje se da je RTS, zajedno sa izvođačem Stefanom Zdravkovićem, poznatijim kao Princ od Vranje, uložio između 200.000 i 300.000 evra. S obzirom na njegovu reputaciju kada su vizuali i scenski nastup u pitanju, jasno je da je najveći deo budžeta otišao upravo na produkciju.
Ova procena uključuje:
Učešće u takmičenju: Kotizacija koju svaka zemlja plaća Evropskoj radiodifuznoj uniji (EBU) za učešće na Evroviziji.
Produkciju nastupa: Troškovi vezani za scenografiju, kostime, koreografiju i tehničku podršku.
Promociju: Izrada promotivnih materijala, učešće na promotivnim događajima i turnejama.
Logistiku i smeštaj: Troškovi putovanja, smeštaja i ishrane za delegaciju.
Nažalost, uprkos ozbiljnoj investiciji i trudu cele ekipe, Princ od Vranja nije uspeo da se plasira u finale, koje se održava u subotu, 17. maja sa početkom u 21 čas.
(Telegraf.rs/Mondo)
Video: "Ostaće bez para, svašta smo uzeli ćerki" Ljuba Perućica i Kaća napustili porodilište
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Oki
Deo velikih muda a ne velike petorke, svašta. Ko da više love taj će da pobedi,a pesme da te bog sačuva,i gde nađoše toliko pedera. Evropo moja trula.
Podelite komentar
Zokara
Čemu ovo bacanje para ,bolje da se za te novce kupe specijalni lekovi ili penzionerima dati neku pomoć ionako su penzije bedne
Podelite komentar
Dzesika
Bačene pare.
Podelite komentar