Josipa Lisac zasijala u Sava centru

A. V.
A. V.    
Čitanje: oko 3 min.
  • 0

Za izlazak po jučerašnjem vremenu bio je potreban zaista poseban povod, a ništa nije odgovaralo slučaju bolje od koncerta Josipe Lisac – prvog, nakon trijumfalnog nastupa u Botaničkoj bašti "Jevremovac" u avgustu prošle godine. Ovog puta, kao mesto muzičkog okupljanja poslužio je Sava centar, čiju su Plavu dvoranu rekordnom brzinom popunili pravi cenitelji lika i dela najveće jugoslovenske pop dive. U iščekivanju prvih tonova, na video-bimu su se nizale fotografije iz privatne arhive, na kojima Lisac uživa u društvu svoje životne ljubavi, pokojnog kompozitora Karla Metikoša, koji je pisao i producirao njen kultni album, "Dnevnik jedne ljubavi".

U pratnji benda, koji čine priznati klavijaturista i kompozitor, Toni Starešinić, džez bubnjar/perkusionista Borna Šercar, basista Davor Črnigoj, kao i džez gitarista Elvis Penava, Josipa se odmah upustila u svoj najsvežiji singl "Zamisli", zajednički napisan sa Alkom Vuicom. Uprkos tome što je koncert bio "sedeći" energija u vazduhu je bila opipljiva, nagoveštavajući veče za pamćenje.

Kako je odzvonio poslednji takt uvodne pesme, Lisac je pozdravila Beograd dirljivim rečima, naglašavajući kako joj je "i posle nebrojene količine nastupa, uvek drago da peva u Sava centru pred publikom koja je uvek znala kako da ispravno uzvrati i oceni njeno stvaralaštvo".

"Poznajem vas sve odavno", naglasila je nakon glasnih ovacija, pre nego što će se upustiti u džez interpretaciju pesme "Sreća" i evergrin jugoslovenskog progresivnog popa, "O jednoj mladosti".

Zahvaljujući naporima benda, mnoge od čuvenih pesama, poput "Danas sam luda" i "Hazarder" predstavljene su u novom ruhu, šarajući od energičnog gitarskog zvuka, pa sve do poletnog vokalnog džeza, gde je Lisac briljirala svojim beskrajno dinamičnim, baršunastim vokalom. Kultni status njenog rada s početka sedamdesetih opravdan je višestruko, odjekujući Sava centrom na radost svih posetilaca.

Josipa Lisac @ Sava Centar Beograd 2025 Foto: Promo/ Nemanja Đorđević

Ako je gracija s kojom je uplovila u omiljene "Vjerujem ti sve" i "Gdje Dunav ljubi nebo" bila posve očekivana od umetnice njenog kalibra, niko nije mogao ni da nasluti da će Lisac iskoristiti čak i vreme između pesama da bi priredila pravi šou. Od neobaveznog ćaskanja i čitanja poezije sa članovima benda, preko dirljivih priča o svojim počecima sa grupom O’Hara i nastanku "Dnevnika...", pa sve do monologa o najvažnijem – glamuru, muzici, slobodi i buntu – karakter joj nije dozvolio da ijedan trenutak prepusti slučaju.

Vrhunac večeri dolazi upravo tokom jednog od takvih "predaha", kada na scenu izlazi Džordži, alt-pop zvezda nove generacije, kako bi uručio Lisac nagradu "Žena godine" od magazina Harper’s Bazaar.

A za kraj, usledilo je najbolje iz bogate diskografije. "Magla", je učinila nemoguće, vrativši na trenutak magiju sedamdesetih; žustra "Make Up" je, uz maratonski solo na bubnjevima, pokazala sklonost ka eksperimentisanju; dok je "Ležaj od suza" poslužio kao ultimativna demonstracija vokalne nadmoći pop dive koja odlučno korača kroz osmu deceniju života.

Umesto bisa, bend pod vođstvom Lisac, zatvara krug ponovnim izvođenjem njene najnovije pesme pre nego što će gromoglasne ovacije zapljusnuti dvoranu. I mada je njen status kao jedne od najvećih žena na regionalnoj muzičkoj sceni neupitan, stav Lisac po tom pitanju je oduvek bio skroman – ništa od toga ne bi bilo da nije publike, koja ju je prepoznala, prihvatila i zavolela.

(Telegraf.rs/PR)

Video: Jelisaveta Teodosić digla nogu na haubu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA