Otvoren Četvrti Trijenale Muzeja naivne i marginalne umetnosti „Ekscentrici“

V. Đ.
V. Đ.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

U četvrtak, 23. oktobra u Salonu Oto Bihalji-Merin u Beogradu otvorena je internacionalna izložba Četvrti Trijenale MNMU: Ekscentrici, koja je prethodno uspešno otvorena i u Galeriji Muzeja naivne i marginalne umetnosti u Jagodini.

„Ovom izložbom smo hteli da se obratimo i publici koja nije bila u prilici da dođe iz Beograda, na otvaranje u Jagodini. Sam koncept smo hteli da prikažemo kroz jedan izbor koji je sužen zbog prostornih ograničenja, ali koji jednako dobro govori o ideji ekscentrika“, istakla je direktorka Muzeja naivne i marginalne umetnosti, dr Ivana Bašičević Antić.

Kustoskinja izložbe je Radmila Stamenković, a selekciju radova i koncept beogradske izložbe napravila je kustoskinja Salona Oto Bihalji-Merin, Senka Latinović. Zbog manjeg kapaciteta izložbenog prostora, na izložbi su prikazana 52 dela 40 autora, dok radove 15 učesnika Trijenala posetioci mogu da pogledaju u digitalnom formatu kao reprodukcije na LED ekranu.

„Radove sam podelila u tri celine. U prvoj je na različite načine dominatan politički izraz umetnika – od ratnih žarišta o kojima pričaju, do rodnih identiteta ili ekoloških problema. Druga celinu čine umetnici koje bismo mogli nazvati vizionarima, spiritualistima ili medijumima, odnosno ljudi koji komuniciraju sa svojom podsvešću na dubljem nivou. Treću sam nazvala Čudovišta, gde sam pošla od Gramšijevog čuvenog citata - da se nalazimo u periodu između starog sveta koji je umro i novog koji se ne rađa. U tom interegnumu nastaju razna čudovišta – ona su nekad autoportreti, a nekad su to drugi ljudi, transformisani u hibridne ili transhumanističke oblike postojanja“, navela je Senka Latinović.

Tema ovogodišnjeg Trijenala postavlja pitanje šta znači biti ekscentričan danas i kakav potencijal za budućnost nosi ekscentričnost. U fokusu su odnosi između centra i periferije, mejnstrima i margine, institucionalne i vaninstitucionalne validacije — pojmova koji danas sve snažnije određuju ne samo umetničku i kulturnu sferu, već i širi društveni kontekst. Trijenale ispituje mogućnost da turbulentno vreme u kojem živimo označi početak radikalne promene paradigme i otvori prostor za novo sagledavanje sveta, međuljudskih i međuvrsnih odnosa, kao i same umetnosti, iz potpuno drugačije, decentrirane perspektive.

Na izložbi su prikazani i radovi francuske umetnice Ize Papasijan, koja je osvojila Veliku nagradu Trijenala, kao i radovi mlade srpske umetnice Teodore Nešković nagrađeni Otkupnom nagradom Trijenala.

Tokom trajanja izložbe, svake subote u 13 časova biće organizovanja kustoska vođenja, dok će 7. i 13. novembra od 18 časova na programu biti vođenja sa umetnicima - učesnicima Trijenala. Izložba je otvorena do 22. novembra 2025. Sve informacije biće dostupne na sajtu www.mnmu.rs i instagram profilu Salona Oto Bihalji-Merin @salonobm.

Video: Književnica i terapeutkinja Jovana Hiesmayr o knjizi "Škola za kurtizane"

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA