Vreme čitanja: oko 2 min.

Domaći filmovi uvek će biti gledaniji od stranih hitova - "Toma" to potvrđuje

V. Đ.

Vreme čitanja: oko 2 min.

"Film 'Toma' gledao je 1,1 milion gledalaca, a najgledaniji strani film - holivudski Avatar 300.000 ljudi. Isto je sa serijama, imamo publiku koja voli domaće glumce, domaću temu, domaću kreativnost", rekao je Bjelogrlić.

  • 0
Film Toma Printskrin: YT/TOMA film

Domaći fiimovi su u Srbiji uvek bili mnogo gledaniji od stranih, nijedan svetski hit ne može da se približi domaćem, što potvrđuje i "Toma" koji je bio višestruko gledaniji i od najgledanijeg holivudskog, rekao je  glumac i reditelj Dragan Bjelogrlić na Kopaonik biznis forumu, na panelu "Kreativna industrija u Srbiji - Most ka uspehu" na kojem je bilo reči i o uticaju veštačke inteligencije (AI) na filmsku umetnost i potrebi regionalnog povezivanja.

"Film 'Toma' gledao je 1,1 milion gledalaca, a najgledaniji strani film - holivudski Avatar 300.000 ljudi. Isto je sa serijama, imamo publiku koja voli domaće glumce, domaću temu, domaću kreativnost", rekao je Bjelogrlić.

Domaća produkcija je i dalje superiorna nad stranom, ocenio je Bjelgorlić na panelu, na kojem su govorili i producent Milena Trobožić Garfild i direktor hrvatskog Weekend media festivala Tomo Ricov.

Bjelgorlić je ocenio da je srpska kreatnivna industrija - filmska tv produkcija, dosta zanimljiva i dosta intenzivna.

Dodao je da je Srbija, što se tiče same produkcije i kvantiteta, bili u samom vrhu istočne Evrope.

''Imamo zanimljive serije, ali nemaju gde da se prikažu'', rekao je on i nalgasio da treba da se držimo regiona, jer on je osnov.

Dodao je da mu je prosto neverovatno da nismo uspeli da se približimo Bugarima, Rumunima i Grcima, s obzirom da delimo mnoge zajedničke stvari od svakodnevice do istorije.

Bjelogrlić je dodao da je problem što je Hrvatska zatvorena, na šta je Ricov u šali dodao da to turbofolk, ako je to kreativna umetnost, demantuje i ''da bi on u šleprerima mogao dolaziti''.

Kopaonik biznis forum Foto: Tanjug/Jadranka Ilić

Bjelogrlić je rekao da je o toj saradnji i zatvorenosti Hrvatske govorio i u Zagrebu.

Na skupu je bilo reči i o AI i algoritmu koji kreira ukus publike, nameće joj šta treba da pogleda, a Bjelogrlić je ocenio da Netfliks poslednjih godina nije napravio napredak jer se rukovodi algoritmom šta publika želi, a ne onoga što bi bilo novo, što je inovativno i drugačije.

Reditelj je izrazio zabrinutost da bi na taj najčin veštačka inteligencija mogla da ubije kreativnost.

"Do pre deset godina imali smo brojne dobre serije, a poslednjh godina samo jednu", rekao je Bjelogrlić.

Kako bi publika imala kvalitetan sadržaj važno je da kreativna industrija ne padne u šake veštačke inteligencije koja bi samo kopirala već postojeće formate iz filmova i serija, kazao je on, dok je Ricov podsetio da AI čoveku govori šta bi trebalo da gleda.

"Ali kod AI postoji jedna dobra stvar, a to je ta što ona ne može biti kreativna, ne može prozivesti nešto na način koji će promeniti i pomeriti stvari, to što ne može biti kreativna je zrnce spasa, da nećemo biti zombiji i roboti", rekao je Ricov.

Bjelogrlić koji je podsetio da je smisao umetnika da širi vidike, razbija predrasude, predstavlja društvene probleme i pojave, ali i da obrazuje, kao dobro ocenio je to što se u trci za Oskara nalazi nekoliko evropskih filmova, što znači da se Holivud otvara.

(Telegraf.rs/Tanjug)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA