Vojislav Pantić: Knjiga "Džez face" obuhvata tekstove nastajale od 1989. godine
Gost nove epizode video-serijala "Tanjug Reflektor” bio je muzički novinar Vojislav Pantić, koji je govorio o svojoj novoj knjizi "Džez face”, posvećenoj istoriji i razvoju srpske džez scene.
Pantić je rekao da je ideju za knjigu dobio nakon 16 godina pisanja kolumne "Džez skice” u listu Politika, kada je primetio da su tekstovi o domaćem džezu među najčitanijima.
Kako je naveo, čitaoci su često pokazivali veće interesovanje za priče o srpskim muzičarima nego za izveštaje sa velikih svetskih festivala ili intervjue sa inostranim džez umetnicima.
"Shvatio sam da je logično da, posle knjige intervjua i monografije Beogradskog džez festivala, sakupim decenije rada o srpskom džezu na jednom mestu”, rekao je Pantić.
Prema njegovim rečima, knjiga "Džez face” obuhvata tekstove nastajale od 1989. godine do danas, od reportaža sa festivala i koncerata, preko eseja o albumima, do intervjua sa istaknutim imenima domaće scene.
Poseban deo knjige čini autorov izbor deset ploča koje su, prema njegovom mišljenju, obeležile srpski džez do 1991. godine, odnosno do raspada Jugoslavije.
Pantić je istakao da je selekcija bila izuzetno zahtevna, budući da je birao među više od 500 tekstova, kao i da je konačan rezultat knjiga sa više od 400 strana, oko 130 tekstova i preko 270 fotografija, pre svega radova Lasla Dormana i drugih istaknutih džez fotografa.
Govoreći o razvoju domaće džez scene, Pantić je ocenio da je osnivanje Katedre za džez i popularnu muziku na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu predstavljalo ključni trenutak za utemeljenje savremenog srpskog džeza.
Prema njegovim rečima, do 1991. godine postojala su tri paralelna toka, bibap, fjužn i pravac koji je spajao američki džez sa balkanskim folklorom.
On je naveo da je tokom devedesetih scena opstajala u otežanim uslovima, kroz rad pojedinih muzičara i manjih klubova, ali da je pravi preokret usledio početkom 2000-ih, povratkom mladih muzičara u Srbiju, jačanjem muzičkog obrazovanja i otvaranjem džez odseka.
"Danas, kada me pitaju kakav je srpski džez, kažem da je dobar i dodajem da je sjajan”, rekao je Pantić, ocenjujući da je domaća scena ravnopravna sa bilo kojom u Evropi.
Prema njegovim rečima, savremeni srpski džez karakteriše raznovrsnost, autentičnost i visok nivo produkcije, uz znatno veći broj izdanja nego ranije, dok kao sledeći izazov vidi potrebu za snažnijom međunarodnom promocijom mladih domaćih muzičara.
(Telegraf.rs/Tanjug)
Video: Slobodan Branković novi predsednik SAS
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.