Vreme čitanja: oko 7 min.

Održano humanitarno veče u Narodnom pozorištu, Sergej Polunjin: "Uvek sam srećan kada dolazim u Srbiju"

Vreme čitanja: oko 7 min.

Umetničko veče "Sergej i prijatelji" u saradnji sa agencijom "Fabrika", na čelu sa ukrajinsko-ruskim baletanom realizovano je sinoć sa ciljem prikupljanja sredstava za nastavak školovanja talentovanih mladih baletskih umetnika iz Srbije, stipendista Fondacije Sergeja Polunjina

  • 1

Humanitarni događaj Fondacije “Sergei Polunin” kao Gala program baletske umetnosti održan je na velikoj sceni Narodnog pozorišta u Beogradu.

Umetničko veče "Sergej i prijatelji" u saradnji sa agencijom "Fabrika", na čelu sa ukrajinsko-ruskim baletanom realizovano je sinoć sa ciljem prikupljanja sredstava za nastavak školovanja talentovanih mladih baletskih umetnika iz Srbije, stipendista Fondacije Sergeja Polunjina.

Vesna Mandić ispred agencije "Fabrika" je istakla da je baletan i glumac Sergej Polunjin izuzetan kao čovek, human, čaroban, i trudi se da pomogne mladima, i sa svojom Fondacijom će uspeti u nameri da se sakupe sva neophodna sredstva za školovanje srpskih baletskih igrača.

Mandić je otkrila da Polunjin od 2017. ima srpsko državljanstvo, tada je nastupio u Narodnom muzeju, zavoleo Srbiju, Beograd u koji dolazi barem jednom godišnje i ima svoja omiljena mesta u prestonici koja redovno posećuje.

Predstavnici Fondacije "Sergei Polunin" su istakli da nemaju materijalne koristi, već im je jedini interes da pomognu i podrže školovanje mladih talenata koji žele da im balet bude profesionalni poziv.

Program večeri je počeo sa projekcijama video materijala o aktivnostima Fondacije Sergei Polunin za sezonu 2022/2023, gde je prikazan i portret Polunjina, kroz njegovu naraciju.

Tu su predstavljene velike baletske produkcije na kojima je radio u poslednje vreme - "Raspućin", "Majstor i Margarita" (traje četiri sata) prema romanu ruskog klasika Mihaila Bulgakova, "Bolero", i spektakl balet prema delima Dantea Aligijerija.

Usledile su video prezentacije stipendista Fondacije koji su na školovanju u inostranstvu i onih što su po završetku školovanja dobili angažmane na najprestižnijim svetskim balestkim scenama.

Uživo program je započeo Sergej Polunjin sa jednim solo performansom kao prolog za dalju mozaičnu strukturu.

Solisti i ansambl baleta Narodnog pozorišta iz Beograda su imali svoj prostor: Ljiljana Velimirović, Ada Raspor i Milena Ogrizović u odlomku "Ruska igra" iz "Labudovog jezera" Petra Iljiča Čajkovskog, na koreografiju čuvenog Konstantina Kostjukova.

Iz ovog ansambla nastupali su još Teodora Spasić i Petar Dorčevski sa segmentom "Pa d'esclave" iz baleta "Gusar" Adama Adolfa (nova produkcija NP u Beogradu, povodom 100 godina sektora Baleta) u koreografiji Bahrama Juldaseva, Ljiljana Velimirović - "Esmeralda" (varijacije) Cezare Punji, i ponovo Petar Dorčevski - solo, u koreografiji Milana Gromilića na uživo izvodjenje hit pesme "Hurt" američke pop pevačice Kristine Agilere.

Prvaci Nacionalne opere i baleta iz Skoplja - Hristina Nakjevska i Balaš Locei izveli su "Pas de deux" iz baleta "Don Kihot" Ludviga Minkusa, po romanu Miguela de Servantesa (koreografija - Marius Petipa) i

"Gospodjice iz Avinjona", balet ovog teatra na muziku makedonske pop pevačice Kaliopi (koreografija - Olga Pango).

Takođe, "Don Kihot" je još jednom bio predstavljen kroz solo "Ciganska igra" Tijane Sebez, na koreografiju Vladimira Vasiljeva.

Soliskinja baleta Srpskog narodnog pozorišta iz Novog Sada Rajna Remović je izvela "Pakita" (varijacija) Ludviga Minkusa i opet koreografa Mariusa Petipa.

Tri solo nastupa Sergeja Polunjina su oduševila publiku, ostala dva su bila posebno zahtevna, prvi kao odlomak kompleksnog baleta "Majstor i Margarita" i drugi na muziku Čajkovskog.

Osnovni i glavni cilj ove večeri bio je da se obezbede sredstva za nastavak školovanja stipendista Fondacije, koja moraju biti uplaćena do kraja godine.

Polunjin: Radujem se da upoznam nove talentovane umetnike

Baletski umetnik i glumac Sergej Polunjin rekao je za Tanjug da uvek voli da se upoznaje sa novim talentima iz Srbije.

On je uoči predstavljanja programa Fondacije "Sergej i prijatelji" na Velikoj sceni Narodnog pozorišta u Beogradu istakao da uvek u Srbiji ima posebnu dobrodošlicu.

"Uvek sam srećan kada dolazim u Srbiju, ovde u Beograd, barem jednom godišnje kada organizujemo veče Fondacije 'Sergei Polunjin' i neverovatno mi je koliko cela ta naša priča napreduje. Prija mi da gledam pozitivne rezultate i pregled uspeha za proteklu godinu, što će publika videti i večeras na sceni. Fondacija sve više raste svake godine. Ima toliko talentovanih mladih baletskih igrača u Srbiji", naglasio je Polunjin, koji od 2017. godine pored ruskog i ukrajinskog ima i državljanstvo Srbije.

On je otkrio da srpske diplomce uspeva da odvede i u takve insitucije poput Mihajlovski teatra u Sankt Peterburgu (Rusija), gde će odabrani imati priliku da tokom četiri godine postane profesionalni baletski umetnik uz sponzorstvo same Fondacije "Sergei Polunjin".

"Zbog cele političke situacije, nisam odlazio iz Rusije punih godinu dana, tako da sam sada evo napravio promenu, koja uvek prija. Volim da dolazim u Beograd, u vašu zemlju, gde uvek imam oko sebe tople, drage ljude", naveo je baletski igrač, koreograf, model, inače rođen u Ukrajini 1989. godine.

Fondacija Sergei Polunjin u saradnji sa agencijom "Fabrika" svake godine na velikoj sceni Narodnog pozorišta, organizuje tradicionalno, humanitarno veče "Sergei i prijatelji", sa ciljem prikupljanja sredstava za nastavak školovanja talentovanih mladih baletana iz Srbije, stipendista Fondacije.

Polunjin je imao velike turneje sa predstavom "Raspućin" i premijere produkcije po delima Dantea Aligijerija u decembru 2022, a sada je aktuelna velika baletska predstava "Majstor i Margarita" po istoimenom čuvenom romanu Mihaila Bulgakova.

"Izuzetno je dugačka predstava, traje nam puna četiri sata, a večeras ću izvesti jedan odlomak iz tog baletskog komada, zapravo solo iz projekta. Osim toga, izvešću na sceni i solo na muziku Petra Iljiča Čajkovskog, a za treću izvedbu se još uvek nisam odlučio. Dvoumim se između dva komada, do večeras neću znati koji ću odigrati", kaže uz osmeh baletan i koreograf.

Fondacija Sergei Polunjin je u predstavama u njihovoj produkciji angažovala i već afirmisane Srpske baletske umetnike kao što su Dejan Kolarov (Romeo i Julija, Sacre-Posvećenje, Lažni osmeh), Tatjana Tatić, Igor Pastor i Jovana Nikolovska, Ljiljana Velimirov, Đorđe Kalinić (Raspućin, Satori).

"Mi uveliko radimo sa srpskim umetnicima na svim tim produkcijama, zadovoljstvo je uvek sarađivati sa toliko talentovanih mladih umetnika. Imate stvarno puno talenata ovde", rekao je Polunjin, i dodao da bi voleo da i on kao baletski igrač učestvuje na nekim od projekata sa srpskim koreografima, ali da se još uvek nisu stekli uslovi za tu vrstu projekata.

Za Polunjina svetski mediji pišu da je idealan spoj tri najveća umetnika u istoriji baleta, Mihaila Barišnjikova, Vaclava Nižinskog (1889-1950) i Rudolfa Nurejeva (1938-1993).

"Svakako mi prijaju takva poređenja i ta vrsta komplimenata. Ono što je važno za svu trojicu jeste da, osim što su neosporno izuzetni i vrhunski umetnici baleta, ceo život su posvetili igri, kao izvođači ili koreografi. Tako je Nižinski bio prvi najpopularniji baletan na svetu, Nurejev je putovao širom planete i osvajao mnoge, a Barišnjikov je postao slavan u Americi, gde je promovisao svoju umetnost i inspirisao mnoge", naglasio je on.

Kako kaže veoma je nadahnut tehnikom koju je koristio Mihail Barišnjikov, onda je realizovao komad sakralnog baleta koji je zasnovan na životu Nižinskog.

Polunjin je podsetio na sam početak svoje karijere, kada je diplomirao na Kijevskoj koreografskoj akademiji, a onda se priključio the "British Royal Ballet School" sa svega 13 godina, uz podršku upravo Fondacije "Rudolf Nutejev".

"Na taj način su sva tri umetnika veoma povezani sa mnom i predstavljaju važan i veliki deo mog života", poentirao je Polunjin.

Kao i Mihail Barišnjikov, Polunjin je postao poznati glumac, pretežno u američkim filmovima, koji je on ocenio taj uspeh kao da je dobio na lutriji, tako da mu je taj sjaj veoma prijao.

"Prvo je korona virus dosta usporio i poremerio produkciju filmova u Holivudu, sve se manje snimalo, ili se realizuje za striming platforme, ne toliko za bioskop. Nakon toga, zbog poznate situacije u moje dve zemlje Rusije i Ukrajine, zatvorila su se vrata u Holivudu. Pre više od godinu dana je trebalo da igram u jednom filmu, ali kako je sve krenulo ovako, nisam bio u prilici da glumim. Tako da moj savet producentima u Americi jeste - slobodno me angažujte, voleo bih da ponovo radimo zajedno", poručio je Polunjin.

Karijeru je započeo 2006. godine, a sa 19 godina je postao najmlađi prvak Londonskog kraljevskog baleta u istoriji ove umetničke kuće, a kasnije i direktor.

Nastupao je u Milanskoj skali, Londonskom Royal Albert holu, Boljšoj teatru, Pozorištu Stanislavski u Moskvi i drugim baletskim scenama širom planete.

"Zato sam se okrenuo više uživo projektima, lepše je kada nastupate direktno pred publikom. Istina, nedostaju mi sve te zemlje sada, Italija, Engleska, želeo bih da se vratim i tome, ali sam vremenom počeo da istražujem i druga tržišta kao što su Kina i Indija. Zašto da ne, svaka promena prija", zaključio je Polunjin.

(Telegraf.rs/Tanjug)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Maja

    18. septembar 2023 | 09:28

    Sergej je impresivan ... ima yo nesto prepoznatljivo , prepun strasti i veoma harizmatican baletaki igrac . Narodno pozorisge je malo za njegovu velicinu ...a opet ona Aida sto je pevala Boeme je mala kao umetnik za onaj proator j reklamu . Sergej bravo ...ti si zaista zvezda .

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA