≫ 

Kako će avio-kompanija EasyJet opstati u jeku pandemije korona virusa?

Za razliku od direktora Rajanera, njihov je vrlo optimističan

  • 0
Easyjet Foto: Wikipedia/Adrian Pingstone

Pad broja putnika i interesovanja za putovanje avionom, te nove mere obavezne socijalne distance koje su preporučene avio-kompanijama mogu negativno uticati na njihovo poslovanje.

Kao jedna od nsikobudžetnih kompanija, Izidžet je, čini se na udaru više od visokobudžetnih avio-kompanija, najpre zbog preporuke da se zarad održavanja obavezne socijalne distance, izbace sedišta iz sredine aviona.

Nedavno se po tom pitanju oglasio i izvršni direktor kompanije Rajaner, koji je taj pokušaj okarakterisao kao beznadežno neefikasan.

Za razliku od njega, Johan Lundgren, izvršni direktor niskobudžetne avio-kompanije Izidžet smatra da uvek može da se pronađe rešenje. Upitan da prokomentariše tu ideju za Guardian je naveo:

- Naša pretpostavka je da se faktori opterećenja neće vratiti u normalu tako brzo, što znači da ćemo imati mogućnost da pronađemo srednju opciju, ali o tome govorim kao o početnoj fazi i niko ne zna koliko dugo će ta faza trajati.

Dodatna poteškoća je vezana i za postupak dezinfekcije aviona, ali se i o tome razmatra trenutno u ovoj avio-kompaniji.

Kako se Izidžet bori protiv pandemije korona virusa?

Putnicima koji su izvršili ranije rezervacije letova je ponuđena najpre opcija da promene datum, bez ikakve doplate. Kako navode iz te kompanije, skoro polovina putnika se odlučila da iskoristi opciju alternativnih letova.

Iz kompanije Izidžet je saopšteno da se očekuje gubitak između 185 i 205 miliona funti za prvu polovinu ove godine, što je svakako manje u odnosu na prvobitne prognoze, kada su gubici procenjeni na čak 275 miliona funti.

Ali su usledili brojni programi koji su imali za cilj smanjenje gubitaka. Osim programa koji su se odnosili na smanjenje troškova zapošljavanja, te stopiranja svih obuka koje nisu bile obavezujuće, kompanija je uvela i zamrzavanje plaćanja gde god je to bilo moguće.

Easyjet Foto: Wikipedia/Alan Wilson

- Mislim da jednostavno moramo biti veoma fleksibilni u pogledu definisanja programa i tada moramo videti kakve će cene biti na snazi, kako bi letovi bili isplativi - smatra Lundgren.

Sa tim ciljem, u ovoj kompaniji se radi na dodatnim analizama i pripremi različitih scenarija, a sve u skladu sa razvojem sitaucije na globalnom nivou.

U zavisnosti od toga koliko dugo će još ograničenja biti na snazi će zavisiti i da li će kompanija Izidžet zatražiti državnu pomoć. Mada, za sada je sitaucija u granicama normale, jer kompanija ima novčanih rezervi za narednih devet meseci, čak i ako njeni avioni ne počnu da saobraćaju, naveo je Lundgren.

Sa druge strane, osnivač ove kompanije i njen najveći akcionar, ser Stelios Haji–Ioanu krivi upravo Lundgrena i celokupan menadžment, te poziva na smenu izvršnog direktora, zbog neotkazivanja ugovora sa kompanijom Erbas, što će uticati i na veće gubitke kompanije.

Video: Pre nekoliko meseci igla nije mogla da padne: Ovako izgleda svet kada avioni skoro da ne lete

(A.B./Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA