• 0

Ovo je jedina avio-kompanija na svetu koja nema nijednu letelicu i uvek leti u jednom pravcu

, Telegraf

Neobična avio-kompanija koja ima nikad više posla

  • 0
avion

Pixabay

Tim avio-kompanije Jet Test and Transport posluje tako što avioni lete na jednosmerno putovanje bez putnika ili tereta.

U doba kovida-19, suosnivač Stiv Đordano i njegovi piloti jedni od najzaposlenijih ljudi na nebu.

Otprilike polovina svetske flote, koju čini više od 20.000 komercijalnih aviona, iznajmljuje se avio-kompanijama. Na kraju višegodišnjeg zakupa, avio-kompanija može odlučiti da ponovo iznajmi avion ili ga vrati zakupodavcu. Tu dolaze na red ljudi iz kompanije Jet Test i Transport.

Zakup aviona je u procvatu. Za razliku od zgrade investitora za komercijalne nekretnine ili prostora iznajmljenog u tržnom centru ili poslovnoj zgradi, ako posao propadne, avion se može povratiti i poslati drugom operateru. To je, po definiciji, mobilno sredstvo.

- Kada se avion vrati (od strane avio kompanije) na kraju zakupa, transportovaćemo avion ili do sledećeg kupca, ili u skladište, ili na održavanje - kaže Đordano u intervjuu za CNN.

Poslovanje Jet Testa regulisano je Bermudskim sertifikatom vazduhoplovnih operatora (AOC) i strukturiran je na isti način kao i bilo koji drugi veći avio-prevoznik. Čak ima i svoj identifikacioni pozivni znak za letove - JTN.

U stvari, Jet Test funkcioniše baš kao mala avio-kompanija, ali sa jednom velikom razlikom - nema nijedan avion.

Dok piloti u drugim avio-kompanijama mogu provesti godine leteći jednom vrstom letelice, piloti Jet Testa uživaju u upravljanju mnoštvom aviona.

pilot, avion

Foto: Unsplash

- Kada imate 9.000 sati na jednom tipu aviona, to postaje ukorenjeno. Znate gde je svaki prekidač zatvorenih očiju.

U ovoj kompaniji jedina stvar koja je konstantna je raznolikost, pa piloti "skaču" iz jednog u drugi avion.

- Imam 10 tipova letelica. Svaki od mojih partnera ima 10 ili 11 tipova, a većina naših pilota sa punim radnim vremenom, sa ugovorima i sa nepunim radnim vremenom ima najmanje pet. Kvalifikovani smo za upravljanje svakim avionom - objašnjava Đordano.

Pandemija pogađa

Iako korona virus nije proglašen pandemijom do marta, do ranih dana 2020. godine, Đordano je već leteo po Aziji i bio je „dobro upoznat sa kovidom“.

Dok su zemlje pokušavale da usporavaju širenje, u februaru su stupila na snagu međunarodna ograničenja putovanja, koja su u suštini zatvorila Jet Test do aprila.

Sa ogromnim padom avio-putovanja koje je pokrenula pandemija, aerodromi širom sveta pretvorili su neiskorišćene piste u privremeni parking za neaktivne avione.

U sušnoj pustinji u Marani u državi Arizona, Ascent Aviation upravlja jednim od najvećih svetskih objekata za skladištenje i održavanje aviona. Suvi i vrući vremenski uslovi u tom području su optimalni za održavanje parkiranih aviona u dobrom stanju.

Aerodrom

Foto: Pixabay.com

- Viđamo avione sa svih šest kontinenata, od više kupaca, svi manje-više odlaze u dugoročno skladištenje - kaže Skot Batler, glavni komercijalni direktor kompanije Ascent Aviation - Između pet i osam letelica nedeljno stiže na skladištenje. Morali smo da povećamo osoblje za 30%, dodajući dosta avio-mehaničara.

Uspon bi mogao zabeležiti rast povezan sa kovidom, ali desetkovanje međunarodnih avio-linija, zajedno sa kovid politikom i procedurama, imalo je ogroman uticaj na poslovanje Jet Test-a.

Možda sve ovo zvuči haotično, ali za Jet Test je uobičajeno.

(Telegraf.rs)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima