≫ 

Ovo je jedina avio-kompanija na svetu koja nema nijednu letelicu i uvek leti u jednom pravcu

Neobična avio-kompanija koja ima nikad više posla

  • 0
avion Pixabay

Tim avio-kompanije Jet Test and Transport posluje tako što avioni lete na jednosmerno putovanje bez putnika ili tereta.

U doba kovida-19, suosnivač Stiv Đordano i njegovi piloti jedni od najzaposlenijih ljudi na nebu.

Otprilike polovina svetske flote, koju čini više od 20.000 komercijalnih aviona, iznajmljuje se avio-kompanijama. Na kraju višegodišnjeg zakupa, avio-kompanija može odlučiti da ponovo iznajmi avion ili ga vrati zakupodavcu. Tu dolaze na red ljudi iz kompanije Jet Test i Transport.

Zakup aviona je u procvatu. Za razliku od zgrade investitora za komercijalne nekretnine ili prostora iznajmljenog u tržnom centru ili poslovnoj zgradi, ako posao propadne, avion se može povratiti i poslati drugom operateru. To je, po definiciji, mobilno sredstvo.

- Kada se avion vrati (od strane avio kompanije) na kraju zakupa, transportovaćemo avion ili do sledećeg kupca, ili u skladište, ili na održavanje - kaže Đordano u intervjuu za CNN.

Poslovanje Jet Testa regulisano je Bermudskim sertifikatom vazduhoplovnih operatora (AOC) i strukturiran je na isti način kao i bilo koji drugi veći avio-prevoznik. Čak ima i svoj identifikacioni pozivni znak za letove - JTN.

U stvari, Jet Test funkcioniše baš kao mala avio-kompanija, ali sa jednom velikom razlikom - nema nijedan avion.

Dok piloti u drugim avio-kompanijama mogu provesti godine leteći jednom vrstom letelice, piloti Jet Testa uživaju u upravljanju mnoštvom aviona.

pilot, avion Foto: Unsplash

- Kada imate 9.000 sati na jednom tipu aviona, to postaje ukorenjeno. Znate gde je svaki prekidač zatvorenih očiju.

U ovoj kompaniji jedina stvar koja je konstantna je raznolikost, pa piloti "skaču" iz jednog u drugi avion.

- Imam 10 tipova letelica. Svaki od mojih partnera ima 10 ili 11 tipova, a većina naših pilota sa punim radnim vremenom, sa ugovorima i sa nepunim radnim vremenom ima najmanje pet. Kvalifikovani smo za upravljanje svakim avionom - objašnjava Đordano.

Pandemija pogađa

Iako korona virus nije proglašen pandemijom do marta, do ranih dana 2020. godine, Đordano je već leteo po Aziji i bio je „dobro upoznat sa kovidom“.

Dok su zemlje pokušavale da usporavaju širenje, u februaru su stupila na snagu međunarodna ograničenja putovanja, koja su u suštini zatvorila Jet Test do aprila.

Sa ogromnim padom avio-putovanja koje je pokrenula pandemija, aerodromi širom sveta pretvorili su neiskorišćene piste u privremeni parking za neaktivne avione.

U sušnoj pustinji u Marani u državi Arizona, Ascent Aviation upravlja jednim od najvećih svetskih objekata za skladištenje i održavanje aviona. Suvi i vrući vremenski uslovi u tom području su optimalni za održavanje parkiranih aviona u dobrom stanju.

Aerodrom Foto: Pixabay.com

- Viđamo avione sa svih šest kontinenata, od više kupaca, svi manje-više odlaze u dugoročno skladištenje - kaže Skot Batler, glavni komercijalni direktor kompanije Ascent Aviation - Između pet i osam letelica nedeljno stiže na skladištenje. Morali smo da povećamo osoblje za 30%, dodajući dosta avio-mehaničara.

Uspon bi mogao zabeležiti rast povezan sa kovidom, ali desetkovanje međunarodnih avio-linija, zajedno sa kovid politikom i procedurama, imalo je ogroman uticaj na poslovanje Jet Test-a.

Možda sve ovo zvuči haotično, ali za Jet Test je uobičajeno.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA