• 0

Kako je pandemija korona virusa pogodila pilote: Mnogi od njih se susreću sa rigoroznim pravilima

Osim manjeg broja letova, uvedene su i novine u vezi sa testiranjem na korona virus, ali i stroga kontrola u smeštaju u kome čekaju ponovno uzletanje

  • 0
avion

Foto: Freepik.com

Aktuelna pandemija korona virusa se i te kako odrazila i na vazdušni saobraćaj. Međutim, bilo je pilota koji su imali priliku da rade svoj posao.

- Videli smo da je celokupna situacija posebno pogodila avio-industriju. Bilo je trenutaka kada su piloti iz moje kompanije bili u jedinim avionima na nebu - izjavio je CNN Travel Darel Majers, predsednik luksemburškog Udruženja vazduhoplovnih pilota, koji je i kapetan za „Cargolux“.

Kao i mnogi drugi radnici, piloti koji su saobraćali na međunarodnim linijama morali su da se prilagode potpuno drugačijem radnom okruženju tokom poslednjih 12 meseci.

Oni koji još uvek imaju mogućnost da rade se suočavaju sa naglo smanjenim brojem letova, ali i redovnim testiranjem na korona virus, te strogom kontrolom u smeštaju dok čekaju da ponovo uzlete.

Neki od njih su priznali da im je bio potreban trening na simulatoru, pre nego što su ponovo uzleteli posle toliko vremena. Jedan od njih je i Džejson Vudri, koji je od 8. januara ponovo na poslu i leti za kompaniju „Air Senegal“.

Promena navika

Njegova rutina kao komercijalnog pilota sada uključuje obaveznu proveru telesne temperature prilikom dolaska na aerodrom i popunjavanje obrasca, kojim potvrđuje da nema simptome korona virusa.

Higijena je na visokom nivou, pa prilikom preuzimanja dužnosti od druge posade on je u obavezi da dezinfikuje celokupnu pilotsku kabinu. Letovi koje njegov avio-kompanija obavljala svakodnevno u ranijem periodu, sada su aktuelni samo tri puta sedmično.

Avion, dezinfekcija, koronavirus

Dezinfekcija aviona / Foto: Tanjug/AP

Takođe je došlo i do izmena u odredištu, pa se sada određeni letovi jednostavno povezuju.

Piloti koji redovno lete između zemalja se suočavaju sa širokim spektrom pravila u pogledu testiranja, zadržavanja i vremena odmora, koje su potvrdile nacionalne vlade. Cilj takvih mera jeste pokušaj da se uravnoteže zdravstvena i bezbednosna pitanja, a istovremeno da se olakšaju putovanja i putnicima i prevoz tereta.

Pojedine zemlje izuzimaju zahteve za testiranje i karantin za pilote, sve dok se pridržavaju lokalnih pravila o obaveznom nošenju maski i o socijalnom distanciranju, dok druge zahtevaju da piloti ostanu zatvoreni u hotelu ili čak u pojedinačnoj sobi, bez mogućnosti da iz nje izađu.

Kapetan Majers se ponekad testira na korona virus i više puta u toku dana. Šali se da je toliko navikao na vađenje brisa, da sada omogućava osobi koja uzima uzorak da ga „iznenadi“ izborom između leve ili desne nozdrve.

Što se tiče zaključavanja u hotelu, objasnio je da piloti imaju različite mehanizme snalaženja u izolaciji. Tehnologija, a posebno video-pozovi su od velike pomoći.

- Ponekad na putovanje ponesem i gitaru sa sobom. Naučite da se takvoj situaciji prilagodite, ali mislim da će to na dugoročnom nivou početi vidno da utiče na ljude - rekao je Majers.

Boeing, Boing, avion, kompanija, logo

Foto: Tanjug/AP

Proširena izolacija

Hong Kong je prošlog meseca predstavio najstrožiju politiku na svetu prema članovima vazduhoplovnih posada, koja uključuje zahtev da provedu 14 dana u karantinu u hotelskoj sobi.

U internom memorandumu kompanija „FedEx“ navodi da će ponuditi preseljenje članovima posade baš zbog takve politike, jer smatraju da bi „produženi period izolacije“ doveo do njihovog udaljavanja od porodica.

Tajvan i neke australijske države su pooštrile pravila karantina za letačke posade tokom poslednjih nekoliko meseci nakon određenih incidenata. Međunarodna federacija udruženja vazduhoplovnih pilota upozorava da takvo „potpuno zaključavanje može imati štetne efekte na mentalno zdravlje“.

Vakcina koronavirus SAD Amerika

Foto: Tanjug/AP

Predsedavajući izraelskog Udruženja vazduhoplovnih pilota Mejdan Bar veruje da trenutni sistem nije takav da podržava postpandemijski oporavak. Svakako ima želju da se uspostavi globalni standard.

- Većina nas je vakcinisana, ali ipak nas testiraju i vraćaju u hotel bez da nam daju ključ od sobe. Ponekad su to sobe bez prozora, a samo nam dostavljaju hladnu hranu pred vrata. Nismo u mogućnosti da šetamo ili čak da obavljamo neke zadatke - izjavio je Bar.

I mada je većina izraelskih pilota vakcinisana, članovi posade i dalje u ostatku sveta čekaju na vakcinaciju. Nekoliko organizacija koje su zadužene za predstavljanje pilota, uključujući i Međunarodnu federaciju udruženja vazduhoplovnih pilota, Međunarodnu federaciju radnika u transportu i glavne američke sindikate pozvali su Vlade da članovima posada daju prioritetni pristup vakcinama.

(Telegraf.rs)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima