≫ 

Da li je primena tehnologije buduća "nova normalnost" u oblasti turizma?

Nova studija GlobalData jasno pokazuje da je sve više kompanija spremno da investira u robotiku, kako bi na taj način na dugoročnom nivou bili smanjeni troškovi, ali i ispunjeni mnogobrojni zahtevi potrošača

  • 0
Robot, robotika, budućnost, tehnologija Foto: Pixabay

Nema nikakve sumnje da je tehnologija sve zastupljenija u mnogim sferama života, pa čak i u oblasti turizma. Upravo tehnologija pruža mogućnost mnogima da putuju u eri pandemije, dok je fokus stavljen na maksimalnu bezbednost.

Nešto što će, po svemu sudeći biti nastavljeno i nakon završetka pandemije, primena robota u turističkoj industriji ima izgleda da postane takozvana nova normalnost.

Od digitalnih asistenata sa veštačkom inteligencijom do robotizovanih načina dezinfekcije, sve to može da poboljša bezbednost i omogući personalizovane usluge tokom boravka u hotelima, na aerodromima, pa čak i prilikom posete popularnim turističkim atrakcijama. Hoteli već ulažu u njih, karakterišući ih kao objekte bezkontaktnog servisa, koji povećavaju i sigurnost i poverenje posetilaca.

Robot avatar pomaže ljudima Printskrin: Video/Telegraf/Ruputly

Nova studija GlobalData, kako navodi travelpulse.com jasno pokazuje da je sve više kompanija spremno da investira u robotiku, kako bi na taj način na dugoročnom nivou bili smanjeni troškovi, ali i ispunjeni mnogobrojni zahtevi potrošača.

Anketa koja je sprovedena tokom aprila prošle godine pokazala je da 31% od 476 ukupno anketiranih kompanija u narednih godinu dana investirati u robotiku. Upravo je robotika bila treći najpopularniji odgovor na pitanje u koju oblast će kompanije investirati tokom narednih 12 meseci.

Robot avatar pomaže ljudima Printskrin: Video/Telegraf/Ruputly

Robotika kao „nova normalnost“ u turizmu

Mnogi su benefiti primene robotike u oblasti turizma. Primena tehnologije u turističkom sektoru smanjuje kontaktne tačke i opasnost u drugim situacijama, u kojima bi se covid-19 mogao širiti, navodi se u objašnjenju na pomenutom sajtu. Upravo zato su i aerodromi i hoteli, ali i drugi učesnici u turizmu počeli da koriste razne aparate koji ubijaju bakterije, pa čak se ponegde koriste i roboti kao čuvari kapija na aerodromima, kako bi na taj način bila poboljšana dezinfekcija.

Uz sve to, primena robota i te kako može da pomogne turistima da ublaže strahove putnika, dok u isto vreme sve to utiče i na smanjenje troškova same kompanije.

Moglo bi se stoga reći da je era robotike rođena iz pandemije, barem u sektoru turizma.

Prednosti i mane upotrebe robota u turizmu

Iako su prednosti primene značajne, nema sumnje da postoje i određene mane. Činjenica je da primena robota utiče na ubijanje bakterija u vazduhu i na površinama uz primenu ultraljubičastih zraka, kao što je na primer na aerodromima i Pitsburgu i Ki Vestu. Ipak, nema sumnje da je negativna karakteristika to što se ljudi u takvim situacijama mnogo oslanjaju na tehnologiju, što donekle može biti štetno za lokalnu zajednicu baziranu na turističkoj industriji.

- Povećanjem operativne efikasnosti i poboljšanjem samopouzdanja putnika, turistička robotika će nastaviti da raste – naveo je Ralf Holister, analitičar putovanja i turizma u GlobalData i dodao:

Međutim, kompanije moraju da obezbede sve uslove, da ne bi izgledalo kao da izbegavaju svoje društvene obaveze. Treba naglasiti da su roboti razvijeni da budu pored ljudi, a ne da zauzimaju njihovo mesto.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA