Srpski grad koji ima najlepše suvenire: Prave ih mladi ljudi koji u srcu nose svoj grad

Upravo oni na najbolјi način mogu preneti svoju emociju prema gradu

  • 2
Suveniri iz jadra Foto: Turistička organizacija grada Loznice/Aleksandar Stojanović

Delić uspomena sa putovanja i boravka u Jadru, zavičaju Vuka Stefanovića Karadžića, turisti mogu da ponesu u - koferu. Dan i noć, bele i crvene ruže i magnolije koji krase beskrajni park u Banji Koviljači, kao i prepoznatljivi banjski objekti  Kur-salon, Kupatilo Kralja Petra i ulazna kapija, motivi su najnovije kolekcije suvenira "Banja Koviljača u cveću", u izdanju Turističke organizacije Loznice. Gosti iz ovog kraja mogu da ponesu i delić tradicije, slavne prošlosti, kulture i pismenosti, na suvenirima čiju izradu turistički radnici Loznice smatraju značajnim segmentom promocije.

- Banja Koviljača ili kako je često nazivaju "Podrinska lepotica" ili "Kraljevska banja" je generator turizma i bila  je motiv i inspiracija za četiri kolekcije suvenira u poslednje tri godine.  Suveniri su složeni po kolekcijama i svaka je namenjena nekom jubileju ili novom prikazu kako grada tako i svih naših turističkih lokacija. Loznica je grad velikana, grad Vuka Karadžića i kolevka azbuke pa je iz tog razloga velika pažnja posvećena Vuku Karadžiću, njegovom rodnom mestu Tršiću  i našem pismu i azbuci - kaže Snežana Perić, direktorka Turističke organizacije u Loznici.

Proces izrade suvenira nije jednostavan, jer uspomena koju će turista poneti na odlasku treba da bude reprezentativna  i dostupna što većem broju ljudi. Na timu koji osmišljava suvenire je velika odgovornost da izborom teme, dizajna i predmeta koji će se proizvoditi turistima predstavi grad i njegove turističke lokalitete, a oni prepoznaju poruku koja se suvenirom šalje.

- Početak izrade suvenira je izbor teme, nakon kojeg  sledi razgovor sa našim dizajnerima, koji su uglavnom završili Fakultet primenjenih umetnosti. To su mladi lјudi iz Loznice koji u srcu nose naš grad i smatramo da oni na najbolјi način mogu preneti svoju emociju prema gradu i na dizajn suvenira, a razmišlјaju tako da njihov dizajn bude interesantan generacijama koje dolaze. Nama je cilј da spojimo tradiciju, da istaknemo naše kulturno istorijsko nasleđe i da to prikažemo na jedan moderan način kako bi zadovolјili potrebe i ukuse savremenog turiste. Na kraju  sledi primena izabranog dizajna na veliki broj proizvoda kako bi bili pristupačni širokoj lepezi kupaca - objašnjava direktorka Perić.

Osim turista, suvenire sa motivima zavičajnih turističkih destinacija kupuju i Lozničani da ih poklanjaju svojim prijateljima, pa tako oni često prelaze granicu Srbije.

Veliki broj suvenira sa motivima lozničkog kraja izrađuje se ručno i na tradcionalan način, ali zahvaljujući saradnji sa Fakultetom primenjenih umetnosti i Etno mrežom Srbije svaki od njih ima visoku estetsku i upotrebnu vrednost. Izrada suvenira i drugog promotivnog materijala poverava se, uglavnom, zanatlijama i privrednicima u Loznici, što je, smatraju u Turističkoj organizaciji, način da se podstiču lokalna privreda i opstanak starih zanata.

(D.Grujić)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Little sweet girl

    7. avgust 2020 | 21:31

    Divan tekst!Konačno da pročitamo kvalitetnu reportažu kao iz davnih vremena, protkanu ljubavlju i toplinom!Postoji mnogo do skorijeg vremena nepoznatih, neotkrivenih ,a prelepih mesta u Srbiji gde se može mnogo saznati i naučiti, a pored toga uživati u netaknutoj prirodi i znamenitostima.

  • Vesna P.

    7. avgust 2020 | 19:47

    Prosle jeseni smo porodicno bili u Banji Koviljaci i Trsicu, ali suvenire nismo kupovali. Na odlasku nas je zaustavila milicija i zbog minimalnog prekoracenja brzine (par kilometara, nasa krivica, a i peh!), na odrediste smo stigli ispraznjenog novcanika.Kada se saberu troskovi prevoza i skromnog rucka, za suvenire nije ostalo novca. Umesto njih, na izlet nas podsecaju prelepe fotografije.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA