Predstavljamo timove F1: Baton i Hamilton vraćaju titulu Meklarenu?

Ostalo je još samo dva dana do početka 63. sezone "najbržeg cirkusa", koji u nedelju kreće iz Melburna. Danas vam predstavljamo Meklaren, tim koji je rekordnih 10 puta trijumfovao na stazi "Albert Park"

  • 0

Meklaren, sad već tradicionalno, nekoliko godina za redom ima tehničkih problema na startu sezone koje rešava u hodu. Ove godine, kako stvari stoje, sve je urađeno kako treba i u britanskom timu ne kriju optimizam da će dvogodišnja domicija Red bula biti prekinuta.

Novi MP4-27 motor pokazao se kao veoma pouzdan tokom zimskih i prvih prolećnih testova, uz neznatne probleme s hidraulikom i KERS-om, s kojim ionako svi timovi imaju probleme, čak i tokom sezone. Meklaren je, uz Marusiju, jedini koji nije pribegao "operaciji nosa", odnosno novom, spuštenom izgledu prednjeg dela bolida.

Dženson Baton, svetski šampion iz 2009, prošle godine je bio drugi ali nijednog trenutka tokom sezone nije pripretio Zebastijanu Fetelu, ali veruje da će ove godine, s konkurentnijim bolidom, biti bliži i ozbiljnije ugroziti Nemca.

- Zadovoljan sam napretkom u poređenju sa prethodnom sezonom. Prošle godine smo imali problema sa auspuhom, ali i nismo bili dovoljno brzi. Nemam strah zbog balansa bolida – kaže britanski vozač.

Koliko je ozbiljan u nameri da vrati titulu govori i podatak da je Baton angažovao čuvenu Bi-Fit Monako kompaniju, specijalizovanu za sportski nutricionizam, kako bi imao izbalansiranu ishranu i osigurao unos pravih namirnica pred trke.

Da optimizam ekipe iz Vokinga nije bez osnova pokazuju i rezultati s prvog nezvaničnog treninga u Melburnu ostvarena dvostruka pobeda, Baton je bio najbrži dok je njegov klupski drug i sunarodnik Luis Hamilton zaostajao 254 hiljadita dela sekunde.

- Osećam da smo tu negde, ali opet ne možemo da budemo sigurni jer ne znamo s koliko goriva su vozili rivali – uzbuđen je svetski šampion iz 2008. Luis Hamilton.

Količina goriva u bolidu može da napravi veliku razliku jer neko može da vozi sa 160 kilograma više tereta, a samo 10 kilograma goriva dodaje prosečno tri desetinke po krugu.

- Ipak, mislim da je mala razlika između Red bula, Ferarija, Mercedesa i nas. Biće interesantno sutra na zvaničnom treningu – zaključio je Hamilton.

Prošle sezone Hamilton je, i pored velikih problema na privatnom planu, uspeo da završi na petom mestu, ali, poput klupskog kolege, i on ove sezone ima ozbiljnije ambicije.

U njegov povratak u borbu za titulu veruju i neke bivše zvezde najbržeg cirkusa.

- Luis je prebrodio krizu identiteta. Dobro je što je odlučio da se izdigne iznad svih problema i konačno vrati trkama i takmičenju. nisam siguran da može da ugrozi Fetela, ali verujem da može da pomogne Meklarenu da posle 14 godina vrati titulu u konkurenciji konstruktora – smatra bivši šampion sveta Dejmon Hil.

Još jedan Hamiltonov zemljak i bivši vozač Formule 1 Martin Brandl veruje da je Hamilton potencijalno najbolji vozač u šampionatu.

- Ubeđen sam da je, kad je sto odsto spreman i fokusiran, Luis nepobediv. Ako uspe da se fokusira i smanji greške sve je moguće. Prošle godine je na devet trka zarađivao kazne, ali izgleda da je sad odlučan da se to promeni – kaže Brandl, koji je vozio za Meklaren u prvoj polovini devedesetih.

 

2. Vodafon Meklaren Mercedes

Konstruktor: Meklaren, sedište: Voking, Velika Britanija, šasija: MP4-27, motor: Mercedes FO 108Z, sezona u F1: 47, titule, konstruktori: 8, titule vozači: 12, pobede: 175, pol pozicije: 147, najbrži krugovi: 148.

Dženson Baton (3) - titule: 1, pobede: 12, podijumi: 43, bodovi: 811, pol pozicije: 7, najbrži krug: 6, debi: VN Australije 2000.

Luis Hamilton (4) - titule: 1, pobede: 17, podijumi: 42, bodovi: 723, pol pozicije: 19, najbrži krug: 11, debi: VN Australije 2007.

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA