Novak magnet za sponzore
Najbolji teniser sveta Novak Đoković našao se na sedmom mestu liste sportista s najvećim marketinškim potencijalom, koju tradicionalno objavljuje sajt "SportPromedia". Kriterijumi po kome se određuje redosled na listi su uticaj na globalno i lokalno tržište, starost sportiste, harizma i, što je najvažnije - koliko je isplativo dugoročno ulaganje u njih.
Upravo zbog ovog poslednjeg razloga, s liste su posle nekoliko godina ispala imena kao što su Rodžer Federer, Serena Vilijams ili Dejvid Bekam, za koje je procenjeno da su prošli „zenit“. Primetno je i da neki koji su ostali na listi, poput Kobija Brajanta, polako ali sigurno klize s nje.
Prošle godine Novak je izostao s liste jer je procenjeno da se „ni po čemu ne izdvaja od ostalih sportista“, ali veliki sportski uspesi i rast popularnosti u poslednjih 12 meseci promenili su sliku o srpskom asu.
Nagrada "Laureus", pozicija Unicefovog ambasadora, ogromna popularnost u Srbiji, ali i u regionu, uticali su u velikoj meri na to.
Proizvođač luksuznih satova "Odmar Pige" i "Mercedes" prvi su od velikih svetskih brendova koji su prepoznali marketinški potencijal našeg asa i potpisali s njim unosne ugovore. Novak je juče opremu "Serđo Takini" zamenio japanskim "Junikurom".
„Nema sumnje da je Novak legenda u izgradnji, koga čekaju još brojni trofeji i nebrojeni milioni dolara do kraja karijere“ navodi se u zaključku "Sportpromedije".
Najveći marketinški potencijal ima brazilski fudbalski as Nejmar, ispred britanskog golfera Rorija Mekilroja na drugom i Lea Mesija na trećem mestu.
Osim ove trojice, ispred Novaka su i Jusain Bolt, Kristijano Ronaldo i košarkaš LA Klipersa Blejk Grifin, a Top10 upotpunjuju Sebastijan Vetel, kvoterbek Njujork Džetsa Tim Tibou i tajvanski golfer Jani Ceng.
Video: Novak Đoković trenira na Košutnjaku pred Ženevu i Rolan Garos!
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.