• 2

ONO KAD BENZIN TEČE VENAMA: Čik pogodite ko je mala legenda u autiću (FOTO)

Dečak koji sedi u autiću ima tri godine, a slika je nastala 1963. u Sao Paulu, u kući koja se nalazila na uglu avenije Avijador Giljerme i avenije Žil Santos Dumont, ni sto metara daleko od aeronautičkog parka i aerodroma. Kuća je pripadala ocu dečakove majke Neide

  • 2

Trogodišnji Ajrton Sena u autiću 1963. godine. Fotografija je nastala u Sao Paulu, u kući njegovih bake i deke po majci. Foto: Wikimedia Commons/Instituto Ayrton Senna

Neki se jednostavno rode, zakmeče u porodilištu, otvore oči i istog trenutka znaju šta žele da budu u životu, čime žele da se bave, na kom polju ljudskog delovanja žele da se istaknu i ostave trag.

Možda se to i ne desi baš čim napuste matericu, ali svakako se desi u ranom detinjstvu, u onom periodu pre četvrte godine iz koga je skoro nemoguće nositi sećanja, mada ono što nam se tada dešava ostavlja trag za čitav život.

Dečak koji sedi u autiću ima tri godine, a slika je nastala 1963. u Sao Paulu, u kući koja se nalazila na uglu avenije Avijador Giljerme i avenije Žil Santos Dumont, ni sto metara daleko od aeronautičkog parka i aerodroma. Kuća je pripadala ocu dečakove majke Neide — Žoau Seni.

Sada znate odgovor na pitanje: na slici je Ajrton Sena da Silva, najlegendarniji od svih vozača Formule 1, čovek koji je poginuo tokom trke za Veliku nagradu San Marina u kojoj je vodio, vozeći za "Vilijams", ni mesec i po dana nakon što je napunio 34 godine (i to na oči Mihaela Šumahera koji je bio iza njega na poziciji broj 2).

Smrt Ajrtona Sene. Foto: AP/Tanjug

Rodio se u bogatoj porodici u Sao Paulu, kao srednje dete (imao je stariju sestru i mlađeg brata). Otac Milton da Silva je bio bogati zemljoposednik i fabrikant, a ni porodica majke Neide Sene nije po imućnosti zaostajala. To što nije imao novčanih briga a jeste priliku da se bavi onim što je želeo, ovom je talentovanom dečaku omogućilo da se potpuno posveti svojoj ljubavi: brzoj vožnji.

(Digresija: "Sena" je prezime Ajrtonove majke, a "da Silva" prezime oca. Portugalci i Brazilci obično koriste poslednje, očevo prezime, u svakodnevnom životu i karijeri, ali je Ajrton odlučio da koristi majčino jer je Silva vrlo često.)

Ajrton Sena u Formuli Ford u Engleskoj 1981. godine, kada se lomio da li da nastavi sa trkačkom karijerom. Foto: Wikimedia Commons/Instituto Ayrton Senna

Već u sedmoj godini života naučio je da vozi džip po porodičnom imanju, menjajući brzine bez upotrebe kvačila. Otac mu je napravio prvo vozilo za karting od motora za kosilicu, a već sa 13 počeo je da se trka na Interlagosu. Na svojoj prvoj karting-trci imao je pol-poziciju, a suparnici su mu bili nešto stariji dečaci: vodio je tokom većeg dela trke ali je morao da odustane nakon sudara sa direktnim rivalom. Nije tada digao ruke, i nastavio je da trenira i da se trka, a bio je i uspešan student koji je iz fizike dobijao najviše ocene.

U jednom trenutku 1981. godine, dok je vozio Formulu Ford 1600 u Engleskoj, umalo nije batalio moto-sport, budući da su ga roditelji zvali da se vrati u Brazil i da preuzme porodični biznis, ali je on napokon prelomio i ostao. Da nije, sada za njega niko ne bi znao, ali bi bio živ. Ovako, za njega svi znaju, ali je mrtav. Kakav je izbor napravio? Mi bismo rekli dobar. "All men must die".

(Telegraf.rs)

Komentari

  • Pedja HRC

    Najbolji vozac u istoriji formule 1

Preporuka sa Weba

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima