≫ 

Sve što bi trebalo da znate o novoj sezoni Formule 1: Favoriti, nova pravila, novi vozači...

Najbrži svestski "cirkus" ponovo počinje, a prva trka u Melburnu pokazaće nam sve čari ovog sporta

  • 2

Nova sezona Formule 1 startuje u nedelju 17. marta (06.10 Sport klub 1) velikom nagradom Australije. Za ljubitelje najbržeg cirkusa ovo je dan kada se završava zima i dolaze topliji dani. Sezona 2019 doneće nam neke novitete oko pravila, bolida, nove timove, nove vozače i transfere između ekipa. Počnimo redom.

NEKI OD TEHNIČKIH NOVITETI i NOVIH PRAVILA

- Od ove sezone svi vozači moraju da imaju minimum 80 kilograma. Ova odluka je doneta kako timovi ne bi pomoćnim tegovima sami pravili balanse bolida kako im odgovara.

- Vozač sa najbržim krugom trke dobiće dodatni bod ako je u prvih 10. Pored vozača i njegova ekipa biće nagrađena sa dodatnim bodom. Ovim pravilom dodata su nova 21 boda.

- U odnosu na prošlu sezonu zadnje krilo je veće što daje veću prednost DRS sistemu. To znači da ćemo gledati veći broj preticanja, jer će zbog ovoga napad biti olakšan dok će defanzivni vozači imati dosta problema da odbrane poziciju.

- Bolidi za narednu sezonu će u sklopu aerodinamičkih pravila, između ostalog, imati drugačija krila i kočione kanale, što bi trebalo da pomogne u praćenju rivala, pa tako i preticanju.

Start trke F1 Foto: AP/Tanjug

BEZ ALONSA POSLE 17 GODINA

Biće jako čudno gledati novu sezonu bez dvostrukog šampiona Fernanda Alonsa. Mlađi ljubitelji verovatno i ne pamte kako izgleda šampionat bez španskog vozača.

Posle tri traumatične godine u ekipi Meklarena kada se prvo borio sa svojim bolidom da završi trku pa tek onda sa protivnicima, Fernando je rešio da presavije tabak i da ode u F1 penziju.

Serhio Perez, vozač Fors Indije odnosno ovogodinjeg Rejsing Pointa, o odlasku španca u penziju je izjavio:

- To pokazuje koliko je Formula 1 loša. Imate jednog od najboljih vozača ikada koji se bori u sredini i pokušava da dođe do nekakvih poena svakog vikenda. Ako biste ga stavili u drugi bolid, on bi bio šampion. Tu je u ovom trenutku Formula 1. Svi smo u istom sosu. -

Fernando Alonso Foto: Tanjug/AP

Međutim neće se Alonso u potpunosti povući iz formule. Ostaće deo britanskog tima u ulozi test vozača za sezonu 2019. i 2020.

To što sam postao Meklarenov ambasador je prava čast. To je poseban tim i pored svih izazova koje je izdržao, to ostaje tako. Rekao sam i pre nego što sam prestao da vozim u Formuli 1 da vidim sebe sa Meklarenu na duže staze. Oduševljen sam zbog moje nove uloge i zbog prilike da ću da ostanem blizu tima kojeg smatram mojim duhovnim domom - poručio je Alonso.

DEVET GODINA POSLE STRAVIČNE NESREĆE VRAĆA SE ROBERT KUBICA

Četiri sezone proveo je Kubica u F1 pre nesreće koju je doživeo u međusezoni na reliju. Tom prilikom je zadobio tešku povredu ruke zbog koje mu je karijera bila ugrožena.

Želim da zahvalim svima koji su mi pomogli tokom teškog perioda kroz koji sam prošao proteklih godina. Bio je pravi izazov vratiti se u Formulu 1, delovalo je kao nemoguća misija, ali sada je jasno da je moguće. Veoma sam uzbuđen što ću naredne sezone ponovo biti tu. -

Prošle godine je bio test vozač Vilijamsa, tima za koji je vozio pre povrede. Pre toga je isto činio u ekipi Renoa.

- Ova godina je bila teška, ali sam naučio mnogo toga. Želim da zahvaim Sir Frenku i Kleru na ovoj prilici. Biti ponovo u F1 jedno je od najvećih dostignuća u mom životu. Ne mogu da dočekam da ponovo vozim. Hvala svima još jednom. -

Kubica sada ima 33 godine, spada u grupu veterana. Debitovao je 2006. u Mađarskoj i u četiri sezone vozio je 76 trka. Najveći uspeh mu je pobeda u VN Kanade 2008. a još 11 puta je bio na podijumu.

Rober Kubica vratio se u FOrmulu 1 nakon 9 godina Foto: Tanjug/AP

- Imam veliko iskustvo u Formuli 1, tako da znam šta je potrebno da bi se bilo među najboljima i ne plašim se. Znam da je potrebno mnogo rada i posvećenosti, spreman sam za to. S tehničke strane, kao i vozačke, čekaju nas zimska testiranja, tako da će do dolaska u Australiju to biti dovoljno. Drugačija je stvar kada testirate na kraju sezone, u poređenju sa vozačima koji poznaju bolide i pneumatike. Naredne godine svi počinjemo od nule, ne pribojavam se jer nisam bio tu osam godina. Radujem se, znam šta je moj posao, a ako ga odradim kako treba svi će biti srećni. -

Poljak je 2007. godine preživeo stravičan udes na VN Kanade kada je gotovo ostao bez bolida.

KIMI RAIKONEN I DANIJEL RIKARDO U NOVIM EKIPAMA

Najiskusniji vozač i ove sezone biće Kimi Raikonen. Finski vozač će u svojoj 40. godini voziti za Alfa Romeo (prošlogodišnji Zauber) nakon što je poslednjih 5 godina branio boje Ferarija.

Kimi Rajkonen u kombinezonu Alfe Romea Foto: Tanjug/AP

Ledeni Finac je u svet formule ušao 2001. isto kao i Alonso ali za razliku od njega Kimi je u sezonama 2009, 2010. i 2011. bio van formule, vozio je reli i NASCAR. Vratio se 2012. u ekipu Lotusa u kojoj je proveo 2 godine nakon povratka u Ferari.

Raikonen je poslednji osvajač titule za Ferari, ujedno i njegove jedine iz 2007. godine. 294 trka, 21 pobeda i 103 podijuma su iza finskog vizača.

Danijel Rikardo je celu svoju F1 karijeru proveo u ekipi Red Bula. 2011 je bio pozajmljen HRT-u jer su čelnici videli potencijal i da će se bolje razviti tamo nego da bude test vozač Red Bula. Naredne dve godine provodi u razvojnom timu Toro Roso. Od 2014. sve do ove godine bio je jedna od glavnih uzdanica Red Bula. Posle 150 trka, 7 pobeda, 29 podijuma, i dva treća mesta u šampionatu, Rikardo prelazi u ekipiu Renoa.

Danijel Rikardo u novim klubskim bojama Renoa Foto: Tanjug/AP

Sa 29 godina nije želeo da bude u senci talentovanog Ferštapena pa je rešio da promeni sredinu i ako su čelnici Red Bula želeli da ga zadrže. Sada će kao prvi vozać Renoa napadati nove podijume i nova, čuvena, ispijanja šampanjca iz sopstvene patike.

DEBITANTI I NOVAJLIJE

U Formuli 1 gledaćemo ove sezone šampiona Formule 2 Džordža Rasela koji će voziti za ekipu Vilijamsa. Formula 2 je, fudbalski rečeno druga liga, liga za mlade vozače koja je dobar pokazatelj njihovih kvaliteta. Pobednik iz 2017. Čarls Lekler ove godine je prešao u Ferari.

Džordan Rasel šampion Formule 2 i debitant u Formuli 1 Foto: Tanjug/AP

Raselov najveći rival iz tog šampionata je Lando Noris koji je bio drugoplasirani u Formuli 2. On će se takođe okušati u najbržem cirkusu  ove sezone u bolidu Meklarena.

Aleksander Albon je u formuli 2 bio odmah iza Rasela i Norisa. Biće prvi Indonežanin u Formuli 1 kao vozač Toro Rosoa. Otac Najdžel bio je profesionalni automobilista i na njega je Aleksander povukao ljubav prema brzini.

- Kada su me pozvali telefonom da mi saopšte da sam izabran za novog vozača Toro Rosa ja sam bio u tržnom centru i kupovao sam patike. Odmah sam otrčao nazad u hotel. Bio sam neverovatno uzbuđen jer sam čekao taj trenutak od kada sam napunio šest godina. Ne mogu da kažem da je bilo neočekivano ,jer smo mesecima radili na tome, ali sam ipak bio više nego oduševljen. Čim sam to čuo zvao sam majku, ona je bila još uzbuđenija od mene.

Antonio Điovinaci voziće za Alfa Romeo. On je u sezoni 2017. na dve trke već vozio za ovu ekipu (tada pod imenom Zauber). Bio je test vozač Hasa potom i Ferarija te godine dok je prošle pored italijanskog tima testirao i bolid koji će voziti ove godine kao drugi vozač pored legendarnog Kimija Raikonena.

Nakon godinu dana pauze vraća se i Danil Kvijat. Od 2013. do 2017. vozio je za Toro Roso sa kratkim periodom u Red Bulu kada je posle 4 trke rotirao mesto sa Ferštapenom. Prošle godine je radio na razvijanju bolida ekipe Ferari a ove godine se vraća u ''svoj'' Toro Roso.

Danil Kvijat (levo) Foto:Tanjug/AP

Unuk dvostrukog svetskog šampiona Emersona Fitipaldija, Pjetro Fitipaldi, biće rezervni vozač Hasa.

FORS INDIJA ODNOSNO REJSING POINT ILI MOŽDA STROL TIM

Ekipa Fors Idije imala je velike finansijske probleme prošle sezone kada su investitori prestali da ulažu u ekipu. Kako se tim ne bi ugasio usred sezone krajem jula je konzorcijum investitora, koje predvodi kanadski milijarder Lorens Strol, Lensov otac, preuzela ekipu.

Ekipa je promenila ime, oduzeti su joj svi dotadašnji bodovi i za jednog od vozača doveden je Lens Strol.

Lens Strol Foto: Andy Brownbill

Sada je Lens potpisao višegodišnji ugovor. Ima 20 godina, dve godine u F1 iza sebe, nekoliko podijuma čak i startove iz prvog startnog reda. Prošlu godinu je završio na 18. mestu.

Ovo je početak neverovatno uzbudljivog putovanja u mojoj karijeri. Radujem se što ću raditi sa ovako uspešnim timom.

ALFA ROMEO REJSING

Debi u automoto sportu Alfa Romeo je imao 1911. godine, samo godinu dana nakon svog osnivanja, na trci u Modeni gde su i pobedili.

Saradnja sa ekipom Zaubera započeta je 2018. kao glavni sponzor. Tokom proteklih godinu dana, tim je neprestano napredovao i završio šampionat na osmom mestu. Period saradnje je produžen, pri čemu su vlasnici i rukovodioci kompanije Zauber ostali nepromenjeni i nezavisni. Kao tim Alfa Romeo Racing, cilj je i dalje postizanje ambicioznih rezultata na takmičenju koje predstavlja vrhunac motorsporta.

- Imam to zadovoljstvo da najavim da krećemo na Svetski šampionat Formule 1 2019. godine pod nazivom Alfa Romeo Racing. Nakon pokretanja saradnje sa našim glavnim sponzorom, brendom Alfa Romeo, 2018. godine, naš tim je fantastično napredovao u tehničkom, komercijalnom i sportskom smislu. Ovo je povećalo motivaciju svakog člana tima, bilo da se nalazi u pit-stopu ili u sedištu u Švajcarskoj, jer smo videli kako se vredan rad koji smo uložili odrazio kroz naše rezultate. Nastavljamo sa namerom da razvijamo svaki segment našeg tima, istovremeno omogućavajući da nas naša strast koju gajimo prema trkama, tehologiji i dizajnu gura napred - rekao je Frederik Vaser direktor Alfa Romeo Rejsing tima. 

Kimi Rajkonen u novom bolidu Alfe Romeo na zimskim testiranjima Foto: Tanjug/AP

Alfa Romeo Racing predstavlja novo ime sa dugom istorijom u Formuli 1. Ponosni smo što sarađujemo sa kompanijom Sauber na donošenju tradicije tehničke izvanrednosti i italijanskog elana koje Alfa Romeo poseduje u sam vrh motosporta. Ne dajte se zavarati: sa Kimijem Raikonenom i Antoniom Đovanacijem s jedne strane pit-stopa i stručnjacima iz kompanija Alfa Romeo i Sauber sa druge, mi smo ovde da se takmičimo - dodao je Majk Meneli izvršni direktor FCA.

MEKLAREN

Ekipa Meklarena angažovala je nekadašnjeg šefa Poršea u Svetskom šampionatu izdržljivosti Andreasa Zajdla za novog generalnog direktora.

Britanski tim je pretrpeo velike promene posle razočaravajućeg starta prošle sezone, a prvi čovek Zak Braun je uspeo u nameri da 'otme' Zajdla Poršeu.

Zajdl u Meklaren stiže posle izuzetno uspešnog perioda koji je proveo u Poršeu, koji je vodio do velikih uspeha u Svetskom šampionatu izdržljivosti i trci 24 časa Le Mana, pre povlačenja nemačke kompanije iz te kategorije.

- Ovo je enormna privilegija i izazov, za šta sam u potpunosti spreman i čemu sam posvećen. Imati priliku da doprinesete zaostavštini Meklarena je posebna čast i velika inspiracija. Meklare ima viziju, vođstvo i iskustvo, ali što je najvažnije i ljude koji bi ga vratili na samo čelo, a to će biti moj apsolutni fokus i misija - naglasio je Zajdl.

Zajdl je izuzetno upoznat sa Formulom 1, pošto je radio za BMW Zauber do 2009. godine. Potom je bio zadužen za povratak kompanije iz Minhena u Šampionat nemačkih turing automobila (DTM).

FERARI

Ferari se najbolje pokazao u predsezonskim treninzima. Čak ih je i Luis Hamilton ishvalio i rekao da će ove sezone teže biti doći do titule. Ono što može da brine navijače italijanske ekipe su nekoliko tehničkih problema tokom zime. Ne treba zaboraviti da je Fetel tokom prošle sezone imao problema sa bolidom na pojedinim trkama.

Ono što je obeležilo ovu predsezonu u Ferariju je smena šefa tima. Umesto Mauricija Arivabena za šefa je postavljen Matia Binoto, koji je do sada bio šef tehničke ekipe.

Italijanska ekipa imala je solidan start u 2018. godini i delovalo je da mogu da prekinu dominaciju Mercedesa i Luisa Hamiltona ali se to nije desilo. Zato su se šefovi te kuće i odlučili na promene.

Više puta spomenuto je da Binoto dosta podseća na Rosa Brona, još jednog inženjera koji je postao menadžer i šef tima. Gazeta delo Sport piše da su greške u menadžmentu i vođenju trke bili najveći razlog za poraz od Mercedesa, dok je bolid zaista bio brži u više navrata. Ono što se u Ferariju videlo kao najveći problem bilo je loše davanje timskih naređenja, u čemu je Mercedes briljirao.

Bolid Ferarija Foto: Tanjug/AP

Što se vozačkog kadra tiče, Sebastijanu Fetelu, umesto iskusnog Kimija Rajkonena pridružiće se mladi talentovani Šarl Lekler šampion Formule 2 iz 2017. godine. Svoju debitantsku sezonu u F1 proveo je u bolidu Zaubera i zauzeo je 13. mesto u generalnom plasmanu.

Nekadašnji šef ekipe Ferarija Ros Bron predviđa napetu atmosferu u garaži Ferarija između prvog vozača te ekipe Sebastijana Fetela i mladog Monačanina Šarla Leklera.

Ros Bron Foto: Tanjug/AP

Ne vidim da će Šarl Lekler činiti i praviti ustupke kao što je to Kimi radio u nekim situacijama. Kimi je svoj čovek i nemojte da me shvatite pogrešno ali mislim da je on znao kako stvari stoje u timu. Sebastijan je imao neke jako dobre vožnje u 2018. godini, imao je veliku ulogu u napretku tima, ali na kraju nije doneo titulu. Imali su jaku godinu ali moraju da narpave sledeći korak pa i Seb i tim moraju da opravdaju očekivanja. 

- Ne znam dinamiku ili hemiju u timu niti Sebastijanov odnos sa ekipom i kako to funkcioniše. Imao je jednu ili dve greške, ali to se dešava. Tim je napravio loše poteze u tehničkom smislu u nekoliko trka i onda su se vratili na stara podešavanja koja su vratila formu ekipe - kaže Bron koji se prisetio i Ferarijeve dominacije na početku veka kada je Mihael Šumaher imao veliki uticaj na tehnički tim.

Kao vozač, moraš da budeš uključen i ne možeš da budeš neutralni posmatrač. Sećam se kada sam bio u Ferariju, ako je bilo nekih nesigurnosti, Mihael bi mi lupao na vrata da pričamo o tome i da priča sa inženjerima kako bi se nešto unapredilo. To motiviše tim i to može da bude pokazatelj ljudima kako da gledaju na drugačiji način i iz drugačije perspektive. 

Ferari je u poslednjim godinama odlično otvarao sezonu ali nije uspevao da održi taj ritam do kraja. To je najbolje iskorišćavao Luis Hamilton i ekipa Mercedesa.

MERCEDES

U ekipi šampiona nema nikakvih promena, šampionski tim ne treba menjati. Luis Hamilton, Valteri Botas i Toto Volf će i ove godine sa svojim moćnim bolidom napasti titulu i u konstruktorskoj i u vozačkoj konkurenciji. Mercedes je u dobrim rukama.

U predsezonskim treninzima delovalo je da je Mercedes rezervisan i da ne želi mnogo da otvara karte. To se donekle pokazalo i na prvom zvaničnom treningu gde je najbolje vreme postavio Luis Hamilton i ako na zimskim testiranjima ni jednom nije imao najbolje vreme.

Luis Hamilton i Valteri Botas Foto: AP/Tanjug

ESTEBAN OKON KAO ZALOG ZA BUDUĆNOST

Mladi 22. godišnji Francuz prošle godine je zauzeo 12. mesto u šampionatu u bolidu Fors Indije, ali ove godine neće voziti. Esteban Okona je ove godine potpisao Mercedes a same reči hvale na njegov račun ima direktora ekipe Toto Volf.

Okon je potpisao ugovor do 2020. Po rečima Volfa na njega se ozbiljno računa da u budućnosti bude jedan od dvojice vozača. Valteriju Botasu ugovor ističe na kraju ove godine dok je Hamilton ugovorm za Mercedes vezan do 2020.

RED BUL

Promenili su snabdevača motora. Umesto Renoovih agregata prešli su na Hondine koje su tokom prošle sezone testirali u ekipi Toro Rosa. Kako su se pokazali dobrim ove sezone će obe ekipe koristiti njihove motore. Treba napomenuti da isti ti Hondini motori su totalno drugačiji utisak ostavili u bolidima Meklarena kada su jedva završavali trke.

Maks Ferštapen je sada i zvanično prvi vozač tima. Umesto Danijela Rikarda doveden je talentovani Pjer Gasli iz razvojnog tima, Toro Rosa.

Biće zanimljivo videti i ekipu Red Bula da li će dozvoliti trkanje dvoje mladih i izuzetno dobrih vozača ili će Gaslijeva uloga biti slična Botasovoj u Mercedesu.

Maks Ferštapen, Red Bul Foto: AP/Tanjug

RENO

Ekipa koja može da bude najveće iznenađenje sezone. Reno je fabrički tim (koristi svoje motore). Veliki novac je uložen u ekipu. Za velike rezultate im treba nekoliko godina po njihovim rečima. Prvi korak je dovođenje vozača sa šampionskim nervom, Danijela Rikarda.

Ove godine bi od Rikarda i Nika Hulkemberga mogli da očekujemo nekoliko podijuma, mada ni pobeda u nekoj trci ne bi trebalo da predstavlja veliko iznenađenje.

Ekipa Renoa mogla bi da bude ekipa koja će se pridružiti vodećoj trojci (Mercedes, Ferari, Red Bul) već ove sezone.

Na predsezonskim testovima su pokazali da su napravili mnogo bolji automobil u odnosu na neke predhodne sezone.

MIKA ŠUMAHER

Sin jednog od najboljih vozača svih vrmena Mihaela Šumahera kuca na vrata najbržeg cirkusa.

19-godišnji Mika je dve godine vozio u Formuli 3 koju je prošle sezone osvojio sa Prema rejsingom. Nakon titule usledio je sledeći korak i prelazak u Formulu 2 koju će voziti ove godine.

- Zaista se radujem što ću sarađivati sa Prema rejsingom i u Formuli 2. To je logičan korak na sportskom putu po mom mišljenju, jer želim da još više unapredim svoje vozačke sposobnosti i iskustvo.

ŠUMAHER NASLEĐE

Ekipa Ferarija nije dozvolila da neko drugi u svojim redovima u bliskoj budućnosti ima Šumahera u bolidu pa su mladog Miku doveli u svoju akademiju. Kao član akademije dobio je zadatak i da odvoza dve test vožnje za Ferari. Pored njega italijasnki tim je doveo još 6 vozača u svoju akademiju.

I ako će voziti u Formuli 2 postoji mogućnost da će već ove godine debitovati i u Formulu 1. Tokom sezone timovi Formule 1 imaju četiri dana za testiranje i to posle trka u Bahreinu (31.3.) i Španiji (12.5.), a na tim testovima moraju da daju šansu mladim vozačima koji su imali do dva učešća u trkama Formule 1. To će biti prilika i za Miku da se oproba u F1.

Mika Šumaher, sin legendarnog Mihaela šampion je Formule 3 Foro: Christian Kaspar-Bartke

F1 BEZ ČARLSA VAJTINGA

Samo dan pred početak nove sezone, u četvrtak 14. marta preminuo je Čarls Vajting, direktor trka i bezbednosti, čovek koji je davao start svake trke.

Ovo je veliki udarac za F1 jer je on zaslužan za sve bezbednosne inovacije u poslednjih 20 godina između kojeg je i  Halo.

Foto printscreen: YouTube/SkySport

80kg PRAVILO

Kako timovi ne bi pomoćnim tegovima sami pravili balanse bolida kako im odgovara uvedeno je pravilo o težini vozača.

- Pred zimu sam mogao da jedem šta god sam poželeo, uključujući slatkiše i čips, ali sam bio izuzetno aktivan. U poslednjih mesec dana sam na režimskoj ishrani. Smanjio sam u potpunosti telesne masnoće, nabacio mišiće (osmeh), iako je bilo zabavno jesti malo veće porcije - izjavio je  Luis Hamilton.

Luis nije jedini pilot, koji je „dodavao” kilograme i radio na mišićnoj masi. Još nekolicina ih je tokom zimske pauze uradila isto.

Ja sam malo i preterao - izjavio je Roman Grožan iz Hasa. - Dobio sam mnogo mišića i moraću malo više da se oznojim u prvoj trci.

Za razliku od Luisa i Romana, Valteri Botas nema problema sa težinom. Intenzivno je trenirao, u rodnoj Finskoj kombinovao skijaško trčanje i teretanu. Njegove vežbe uključivale su opterećenja na vratu.

Najnovije promene će nam olakšati život. Mnogi od nas moraju da se spuste na prirodne težinu, što će nam značajno smanjiti umor i bolesti. Bila mi je ovo prva zima da se nisam prehladio - priznao je Botas.

PROMENE

Konstruktivne promene:

– Nova pozicija ogledala i zadnje krilo, kako bi se poboljšala preglednost unazad

– Nova lokacija kamera, radi boljeg snimka preko halo štitnika

– Uvode se svetla na vertikalnim bočnim pločama zadnjeg krila

– Manje izmene na halo štitniku, radi lakšeg izvlačenja vozača iz vozila

Promene u propisima:

– Vozači smeju da pretiču nakon perioda pod vozilom sigurnosti tek nakon što pređu start-cilj liniju

– Timovi su zaduženi za osnovni pregled vozila i garanciju da je vozilo u skladu sa svim sigurnosnim standardima

– Uvodi se svetleći karirani pano koji, pored tradicionalne zastave označava kraj trke

– Za 2020. uvodi se dozvoljeno radno vreme za članove timova u trajanju od 9 časova, naspram sadašnjih osam.

PREDSEZONSKA TESTIRANJA

Testiranja su prošla u znaku Ferarijevih vozača. Odličan je bio Fetel ali i Lekler koji je bio najboljim na jednom. Na poslednjem, četvrtom, koji se vozio pre dve nedelje u Barseloni najbolji je ponovo bio Fetel za odvoženih 110 krugova i najbržim 1:16.221. Svega tri hiljaditinke sporiji je bio aktuelni šampion Luis Hamilton u svom Mercedesu (1:16.224), a sledio ih je drugi Merecedes i u njemu Valteri Botas (1:16.561).

Hamilton i Botas su manje vremena proveli na stazi u odnosu na Fetela. Hamilton je završio 71 krug, a Botas deset manje.

POSLEDNJI TRENING

Sezona 2019. počinje. Na treningu pred kvalifikacije najbolje vreme odvozao Luis Hamilton. Šampion je, i ako je na svim testiranjima gledao u leđa Fetelu i naglašavao je da se Ferari ozbiljno poboljšao za ovu sezonu, krug u Melburnu odvozio za 1:23.599 što je bilo samo 0.038 brže od Sebastijana Fetela u Ferariju.

Italijanski tim mogao je da bude zadovoljan posle prvog treninga, pošto je u crvenom bolidu treće vreme ostvario Šarl Lekler, koji je kasnio 0.074.

Među najbržom petoricom bili su još Mak Ferstapen u Red Bulu (+0.193) i Valteri Botas u Mercedesu (+0.267). Šesti je bio Kimi Rajkonen (+1.217).

Robert Kubica je na povratku imao 19. vreme. Vozač Vilijamsa je štopericu zaustavio na 1:27.914.

KALENDAR

17. Mart – Australian Grand Prix

31. Mart – Bahrain Grand Prix

14. April – Chinese Grand Prix

28. April – Azerbaijan Grand Prix

12. Maj  – Spanish Grand Prix

26. Maj – Monaco Grand Prix

9. Jun – Canadian Grand Prix

23. Jun – French Grand Prix

30. Jun – Austrian Grand Prix

14. Jul – British Grand Prix

28. Jul – German Grand Prix

4. Avgust – Hungarian Grand Prix

1. Septembar – Belgian Grand Prix

8. Septembar – Italian Grand Prix

22. Septembar – Singapore Grand Prix

29. Septembar – Russian Grand Prix

13. Oktobar – Japanese Grand Prix

27. Oktobar – Mexican Grand Prix

3. Novembar – United States Grand Prix

17. Novembar – Brazilian Grand Prix

1. Decembar – Abu Dhabi Grand Prix

TIMOVI i VOZAČI

 Alfa Romeo Racing

7 Kimi Räikkönen

99 Antonio Giovinazz

Scuderia Ferrar

Sebastian Vettel

16 Charles Leclerc

Rich Energy Haas F1 Team

Romain Grosjean

20 Kevin Magnussen

McLaren F1 Team

Lando Norris

55 Carlos Sainz Jr.

Mercedes AMG Petronas Motorsport

44 Lewis Hamilton

77 Valtteri Bottas

SportPesa Racing Point F1 Team

11 Sergio Pérez

18 Lance Stroll

Aston Martin Red Bull Racing

10 Pierre Gasly

33 Max Verstappen

Renault F1 Team

Daniel Ricciardo

27 Nico Hülkenberg

Red Bull Toro Rosso Honda

23 Alexander Albon

26 Daniil Kvyat

ROKiT Williams Racing

63 George Russell

88 Robert Kubica

(Filip Ištvanović)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Aca

    16. mart 2019 | 00:52

    Svaka čast za tekst! Odlično napisan! Vrlo lepo objašnjeno i sa argumentima! Idemo Kimi!

  • MERCEDES BENZ

    16. mart 2019 | 11:29

    H A M I L T O N !

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA