• 0

Imaju li navijači Ferarija razloga za optimizam? Čekaju titulu konstruktora 12 godina!

Manje od dva meseca ostalo je do početka 71. sezone najbržeg cirkusa na svetu

  • 0

Strast. Oseća se u hodnicima Maranela, doma najpoznatijeg svetskog trkačkog tima – Ferarija. Ona motiviše stotine zaposlenih da ustaje svakoga jutra, uprkos tome što nisu uspeli da pobede u šampionatu konstruktora još od 2008. godine.

Međutim, ma koliko padali, oni uvek iznova ustaju.

A zora još jedne nove sezone donosi staro verovanje – da će baš ova biti njihova. Prekidanje dominacije Mercedesa neće biti lako, ali u Ferariju veruju da imaju razloga za optimizam, piše formula1.com.

Stabilnost

Ferari je imao najbolji automobil tokom većeg dela 2019. godine, posebno u kvalifikacijama – Šarl Lekler je sedam puta osvojio pol-poziciju. Međutim, forma u samim trkama nije bila dovoljno dobra, uz mnoge greške što u strategiji, što kod mehaničara ili samih vozača, koje su poništavale njihov naporan rad. Takođe, trebalo im je previše vremena da počnu da koriste veliki potencijal vozila, a kada su počeli – već je bilo kasno, šampionat je praktično bio rešen.

Mik Šumaher, Ferari

Foto: AP/Tanjug

Ferari se odlučio za novi, dugotrajniji pristup. To je potvrdio i direktor Ferarija Luis Kamiljeri, koji je na ovoj funkciji tek 18 meseci.

- Veoma smo fokusirani, i Matija Binoto i ja, na dugoročnu budućnost. Ne možete da izgradite ekipu preko noći. Iako imamo ljude sa iskustvom i velikim talentom, ekipa kao takva je mlada i u nastajanju. Mnogi od njih su novi u nekim specifičnim poslovima i odgovornostima koje su dobili. Potrebno nam je strpljenje, stabilnost i mirnoća jer, ukoliko se osvrnete na istoriju Formule 1 i pogledate sve uspešne ekipe od Ferarija nekada, preko Meklarena, ili danas Mercedesa i Red Bula, postoji jedna zajednička nit koja ih sve povezuje – stabilnost unutar tima. Veoma smo fokusirni na stvaranje stabilnosti kako bi članovi ekipe naučili da blisko sarađuju.

Strpljenje nije osobina koja se često pokazuje u elitnom sportu, pa ni u Formuli 1, te je hrabro i osvežavajuće čuti takve reči. Imajući u vidu da neće biti otkaza posle prvih grešaka, zaposleni u timu moći će da uz manje pritiska pomeraju granice i pokažu odlične rezultate. Ferari je, dakle, spreman da uči iz grešaka.


Finansijski uticaj

Kao i u bilo kom profesionalnom sportu, što više novca imate, više možete i da ulažete u neophodne resurse, infrastrukturu i talenat. Ferari je dugo bio tim sa najvećim budžetom u Formuli 1, i izgleda da će biti i dalje, naročito posle vrlo uspešne finansijske godine.

- Uskoro ćemo zatvoriti još jednu rekordnu godinu – rekao je Kamiljeri krajem decembra, na božićnom ručku kompanije. – Spremni smo i da ulažemo i, srećom, u stanju smo da to činimo ne samo po pitanju ljudi, nego i infrastrukture – u izradi je novi simulator koji bi trebalo da donese mnogo koristi.

Šarl Lekler, VN Australije 2019

Foto: AP/Tanjug

Simulatori u kojima se obavljaju testiranja protoka vazduha postali su sastavni deo Formule 1, i ovaj novi koji će smanjiti vreme potrebno za obavljanje testova biće veliko dostignuće i značiće ne samo za razvoj vozila za 2020. godinu, već i za 2021. kada će doći do uvođenja novih pravila i propisa.

Brzina

Pobediti prvi put u sezoni tek posle letnje pauze, a ostvariti tri pobede ukupno, nije forma koja biste očekivali od tima koji je tokom testiranja izgledao odlično. Međutim, mnogi pozitivni koraci su primetni. Prvo, Ferari je vodio u trkama ukupno 406 krugova, što je 32% od ukupnog broja krugova u šampionatu. To je manje od Mercedesa, ali više od Red Bula koji je takođe ostvario tri pobede kao i Ferari. Ovo pokazuje da je sirova brzina bila prisutna.

Drugi pozitivan znak je taj što je ekipa uspela da se u drugom delu sezone oporavi, što nije nikada lako kada je testiranje ograničeno. Ferari je uspeo da identifikuje probleme i područja u kojima mora da se popravi, a brzina nije jedno od njih. Srećom, mnogo je lakše eliminsati vozačke greške, kao i greške u strategiji i boksu, nego stvoriti brz automobil.

F1 Montreal Auto Racing

Foto: Tanjug/Ap

- Bili smo pod velikim pritiskom, ali ekipa je ostala ujedinjena – Kaže Matea Binoto, šef ekipe. - Uspeli smo da detektujemo greške i da radimo na otklanjanju. Razlog zašto nismo češće pobeđivali je taj što nismo bili dovoljno pouzdani, što zbog grešaka vozača, što zbog grešaka u strategiji. Razumemo da moramo biti gotovo savršeni na svim poljima.

Vozači

Ferari je imao mnogo problema sa vozačima prethodne sezone, u kojoj se četvorostrukom šampionu sveta pridružila zvezda u usponu i verovatno budući šampion Šarl Lekler, koji je od starta pokazao da je dostojan protivnik Nemcu. Često je izlazio i kao pobednik. Napetost koja je stvorena tokom sezone, kulminirala je sudarom u Brazilu koji je naterao obojicu da se povuku iz trke. To je bilo bolno gledati, ali Kamiljeri vidi i pozitivne strane u ovom incidentu.

- Obojica su uvideli da je najveći gubitnik zbog takve situacije bio Ferari. Mislim da je taj događaj doneo i pozitivne stvari, Matiji nove načine kako da sa njima izađe na kraj, ali i svesnost vozača koliko su uprskali.

U Šarlu Lekleru Ferari vidi budućnost, i on je prethodne sezone pokazao da je spreman da krene putem šampiona i da predvodi ekipu – ako je potrebno. Zbog toga su sa njim potpisali višegodišnji ugovor kako bi sprečili bilo koga da i pomisli da ga preotme.

Šarl Lekler, VN Kina 2019

Foto: AP/Tanjug

- Šarl je mnogo talentovan. Mislim da je iznenadio čak i nas u ekipi. I kako je sezona odmicala, postajao je sve bolji, ne samo kao vozač, već i kao sastavni deo ekipe, a za nas je to vrlo važno. Ima sjajan odnos sa timom i nastavlja da ga nadograđuje – rekao je Binoto.

Ukoliko Fetel nastavi sa boljom formom koja je krunisana u Singapuru, Ferari bi mogao da dobije dvojicu podjednako sposobnih vozača da osvaja bodove, i vrati šampionat posle 11 sušnih godina.

- Fetel ima mnogo iskustva. On je centralna figura našeg projekta. Nije se dobro snalazio u vozilu u prvom delu prošle godine, a mislim da je to posledica velikog broja poboljšanja koja smo uveli odjednom. Dobra konkurencija će i njemu značiti, jer konkurentan timski vozač uvek je motiv da budete još bolji i da se više potrudite – kaže Binoto.

Nepromenjeni propisi

Ovo je, takođe, značajan faktor. Nepromenjena pravila i propisi idu u prilog Ferariju jer se smanjuje broj nepoznanica. Njihov automobil je prošle godine bio jak, premda možda malo komplikovan za razumevanje.

- Cilj za sledeću sezonu nam je vozilo sa znatno boljim prijanjanjem, a bolje prijanjanje znači i bolju vuču – govori Bonoto. - Ne očekujemo da ćemo i dalje biti toliko brži na pravcima kao što smo bili. Shvatili smo da nam je pored toga neophodno i bolje prijanjanje, a to se posebno videlo na kraju sezone.

Ferari će svoje vozilo predstaviti među prvima - 11. februara. Ideja je da se osnovni automobil predstavi svetu pre intenzivnog niza testova.

Pogonska jedinica se u 2019. pokazala kao najbolja, čime je okončana dominacija Mercedesa u hibridnoj-turbo eri. Sve oči sada su uprte ka testiranju, a vreme će pokazati da li je Ferari spreman da vrati pehar u Maranelo.

(G.S.)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima