Vreme čitanja: oko 2 min.

Od fiće do formule: Srpski automobilista sa prototipom ulazi u jubilarnu 20. sezonu

Vreme čitanja: oko 2 min.

  • 0
Uroš Brkić i prototip Foto: Promo

Promocija takmičarskog prototipa sa kojim će se u predstojećoj sezoni takmičiti Srpski automobilista Uroš Brkić održana je juče u Beogradu.

Uroš Brkić započeo je svoju karijeru u automobilizmu kao junior sa 16 godina sada već davne 2004. godine u popularnoj zastavi 850, tu debitantsku sezonu završio je na 3. mestu u juniorskoj konkurenciji. Te godine nastupao je za AK Floyd iz Beograda.

Već naredne godine prelazi u klasu popularnih jugića. Nakon juga vozio je VW SCIROCCO 1.4, WV SCIROCO 1.6, HONDU CIVIC 1.6VTi, RENAULT TWINGO EUROCUP, RENAULT CLIO IV RS CUP, VW GOLF 1.6GTI, HONDU CIVIC 2.0VTi, HONDU INTEGRU TYPE R, VW SCIROCCO 2.0, FORD FOCUS 2.0ST, WV Polo S2000. Takmičio se za različite klubove u displinama na kruznim, endjurans, brdskim, reli i autoslalom trkama. Najzapaženije rezultate ostvario je na brdskim auto trkama. A poslednjih 8 godina se takmiči za AK GALAX iz Beograda.

Do sada je 7 puta bio šampion Srbije, 2015 godine je bio šampion evropskog ESET kupa u endjurans kruznim trkama kao i vicešampion centralne Evrope u endjurans kružnim trkama.

Da bi predhodne sezone posatao najbolje rangirani automobilista Srbije kada je osvojio titulu šampiona centralne Evrope u brdskim auto trkama, u kategoriji D1 sa automobilom VW

POLO S2000.

Uroš Brkić i prototip Foto: Promo

Osim toga vlasnik je i pojedinih nacionalnih rekorda staza i rekorda klasa. Nakon punih 19 sezona bez trke pauze za 2023. godinu, odnosno svoju jubilarnu dvadesetu sezonu došao je u posed nove trkačke sprave kakva još uvek nije viđena medju takmičarima u Srbiji.

U pitanju je namenski proizveden takmičarski dvosed - prototip Francuske fabrike NORMA, a model automobila je M20F druge evolucije koji pogoni Hondin popularni agregat sa oznakom K20 koji je preradjen i tjuniran u Hondinom sportskom odeljenju Mugen, koji deklariše snagu od 270ks na 9000 obrtaja. Spreman automobil za takmičenje ima svega 560kg i centralno postavljen motor sa zadnjim pogonom i šestobrzinskim sekvencijalnim menjačem.

Prototipovi su godinama unazad najbrži automobili na brdskim auto trkama i uvek ostvaruju najbolje pozicije i obararaju rekorde staza. U skladu sa tim i od ovog automobila se ocekuju vrhunski rezultati.

U sezoni koja je pred nama takmičiće se u centralno Evropskom šampionatu (CEZ), u brdskim auto trkama gde će sa novim automobilom pokušati da odrbrani titulu šampiona.

Prva trka će se održati u Kotoru 14.05.2023., a poslednja će se održati 24.09.2023. u Austriji.

Osim CEZ šampionata pokušaće ove sezone da nastupi i u najvišem rangu takmičenja na nekim od trka za FIA internacionalni kup na brdskim auto trkama kako bih se oprobao i u

najačoj svetskoj konkurenciji i stekao iskustvo za sezone koje predstoje.

Kalendar takmičenja 2023:

-13/14.05. Kotor (MNE)

-27/28.05. Tara (SRB)

-10/11.06. Paradsasvar (HU)

-17/18.06. Split (HRV)

-24/25.06. Gorjanci (SLO)

-01/02.07. Kruja (ALB)

-22/23.07. Kočani (NMK)

-29/30.07. Cazin (BIH)

-16/17.09. Kočani (NMK)

-23/24. 09. St. Agatha (AUT)

(Telegraf.rs)

Video: Prva Auto-moto berza polovnih vozila na Novosadskom sajmu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA