• 0

Sada se bavimo "kontrolom štete": Partizanov stručnjak savetuje kako da ne "zarđamo"

Pripreme su "bačene u vodu" zbog korone, sada sledi borba i sa virusom, ali i sa kondicijom

  • 0

Partizanov profesor Marko Stojanović, zadužen za kondicionu pripremu igrača Partizana kaže da je u ovom trenutku jedini cilj "kontrola štete".

S obzirom na to da je Superliga stopirana zbog globalne pandemije korona virusa, sada su svi igrači, a i većina populacije Srbije u zatvorenom prostoru i prepušteni sopstvenom dnevnom režimu.

- Smanjen nivo fizičke aktivnosti znači i smanjenu potrošnju, pa treba korigovati energetski unos. To je možda najlakše uraditi tako što ćemo smanjiti unos visokokalorične hrane, pre svega masne i ugljenih hidrata. Generalna preporuka je povećan unos povrća - opisuje Stojanović za zvanični kanal crno-belih.

On je otkrio i ponešto o tome kako se igrači tokom neočekivane pauze održavaju u tonusu.

- Program treninga koji trenutno sprovode igrači Partizana se bazira na očuvanju fizičke pripremljenosti igrača. I u tom smislu smo organizovali treninge koji se baziraju na treningu snage, prevenciji povreda i jednom visokointenzivnom, intervalnom treningu u trajanju od dvadesetak, 25 minuta. Zapravo princip je napraviti kontrolu štete. Što je moguće manje izgubiti pripremu koju smo sticali tokom zimskih priprema i prvenstva - objašnjava profesor.

 
 
 
Погледајте ову објаву у апликацији Instagram

Kako da se ponašamo u periodu samoizolacije, šta da jedemo da bismo pojačali imunitet i kakav je kvalitet individualnih treninga fudbalera Partizana? Govori prof. Stojanović @trenazna_ekspertiza #fkpartizan #crnobelaporodica #fkp

Објава коју дели FK Partizan (@partizanbelgrade) дана

Uputio je i preporuku prosečnim građanima naše zemlje, na šta bi posebno trebalo da obrate pažnju kada je reč o prevenciji od korona virusa, ali i koliko bi trebalo da vežbaju.

- Najinteresantniji su suplementi za poboljšanje stanja. Poželjno je koristiti cink, magnezijum, selen i sve u dogovoru sa lekarom. Generalna preporuka za opštu populaciju je da treba akumulirati minimum 30 minuta fizičke aktivnosti i to može da se ostvari aerobnim tipom aktivnosti, trčanje, vožnja bicikla, brza šetnja, ili vežbe snage, sa sopstvenim telom kao opterećenjem. Poželjno je dodati vežbe za stabilizaciju trupa, a za osobe trećeg doba i vežbe za balans - zaključio je Stojanović.

(M.LJ)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima