• 5
 ≫ 

"Vozili" smo metro od 40 milijardi dolara: Ovako iznutra izgleda čudo moderne tehnologije u Kataru

 ≫ 

Metro u Dohi ima maksimalnu brzinu od 107 km/h, što ga čini jednim od najbržih u svetu koji nema vozača

  • 5

Metro u Kataru pravo je čudo moderne tehnologije. Stotine hiljada navijača na Mundijalu svakodnevno koristi metro za transport do stadiona, a često upravo metro bude i najjednostavniji transport za novinare pre i posle utakmica.

Ovaj metro je specifičan u odnosu na mnoge koje smo videli širom Evrope, jer nema vozača, a maksimalna brzina od 107 kilometara na sat svrstava ga među najbrže u svetu kada su u pitanju metroi koji nemaju vozača, već funkcionišu po automatizmu.

Kada je Katar dobio organizaciju Svetskog prvenstva, odmah je počelo da se radi i na megalomanskom projektu metroa. Metro nije završen do kraja, izgrađene su tri od planirane četiri linije.

Imamo crvenu, zlatnu i zelenu, a u planu je još i plava linija, koja će biti završena do 2027. godine. Trenutno metro ima 37 stanica, od kojih je najveća i glavna stanica Mišerib, u srcu Dohe, gde se i ukrštaju sve tri linije.

Čitav projekat košta neverovatnih 40 milijardi dolara!

Ono što je specifično, jeste da prilikom dolaska metroa na stanicu, ne vidite vozilo, već se istovremeno otvaraju i vrata metroa i vrata stanice na kojoj pristiže, pa je sigurnost dovedena do besprekornog nivoa.

Poseban ugođaj u metrou jesu sedišta koja su na krajevima kompozicije, koja su takođe dostupna putnicima, pošto vozača nema. Tako imate pogled na tunele i možete iznutra da vidite delić ove mreže metroa, kao i kako sve izgleda iz drugog ugla, a posebno je interesantan momenat kada metro pristiže na stanicu.

Pogledajte u videu pred vama kako izgleda iz prvog lica kada "vozite" katarski metro.

Ovaj video sniman je Xiaomi12T Pro telefonom

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Ne želim da budem informisan
Ok