≫ 

Ljudi potrošili 230 miliona na NBA kartice: Džejmsovo "ubijanje" Bjelice prodato za 3.800 dolara

Neverovatno je kako je i ovog puta najjača liga na svetu, uz pomoć biznis partnera, uspela da pronađe dodatni izvor prihoda u godini pandemije

  • 0
LeBron James, Lebron Džejms Foto: Tanjug/AP

Na šta su sve spremni ljubitelji sporti, ali oni fanatici "do koske", pokazuje vest koja stiže i SAD gde se basnoslovan novac zavrteo oko, pazite sad - digitalnih "kartica" sa NBA igračima!

Kartice su najpreciznije rečeno video zapisi, odnosno "hajlajtsi" zvezda najjače lige na svetu, dakle njihovi najbolji potezi tokom sezone, poeni, zakucavanja, asistencije, neka vrsta digitalnih memorabilija koje ljubitelji NBA kupuju i razmenjuju između sebe. Kao nekada što su razmenjivali prave kartice, plastične, opipljive.

Novo vreme, plus pandemija koja ne dozvoljava da se ljudi masovno okupljaju i rade šta im je volja, donelo je i ovaj potpuno novi vid, za neke hobija, a za mnoge i veoma unosnog biznisa.

Američki mediji su posvetili pažnju ovom fenomenu, a kako i ne bi kad ova vrsta zabave i kolekcionarska euforija generiše ogroman novac. Prema poslednjim podacima, ljubitelji ove vrste zabave su dosad utrošili vrtoglavih 230 miliona dolara!

Kako sve funkcioniše?

Priređivači ove igre su naravno NBA liga i jedna kompanija čija su specijalnost igrice, a koja, za ovaj posao, koristi sistem zasnovan na blokčejn tehnologiji (po kojoj funkcioniše i Bitkoin). Opet je taj sistem produkt jedne druge kompanije, provajderske firme.

Trail Blazers Nuggets Basketball David Zalubowski

Elem, za određeni novac, uglavnom je to manji iznos (9 dolara je početni paket), svako može da kupi sebi jednu od velikog broja "kartica" i postane vlasnik iste. Naravno, može ih kupiti koliko želi, u tom slučaju će mu naravno biti potrebno i više novca, logično.

Dakle, samo od tih inicijalnih kupovina kartica dolazi se već do solidne sume novca, jer veliki broj ljudi koji je uključen sve više kupuje "hajlajtse" svojih omiljenih igrača. Tu dolazimo do najbitnije stavke koja i generiše najveći novac: igrači, kolekcionari između sebe pokreću trgovinu, pa jedni drugima prodaju kartice, čija vrednost, u zavisnosti od toga koji je igrač u pitanju može dostići vrednost i do nekoliko hiljada dolara, čak i nekoliko stotina hiljada.

Tako je nedavno jedan igrač prodao drugom "hajlajtse" Lebrona Džejmsa za 200.000 dolara, i to je dosad rekord kada je reč o visini cene jedne digitalne memorabilije. Za približan iznos prodata je "kartica" sa akcijama zvezde Pelikansa Zajona Vilijamsona.

Kao što možete videti u priloženom videu, zakucavanje Lebrona Džejmsa preko Nemanje Bjelice prodato je za 3.800 dolara. Iako to isto zakucavanje svako moze da ode i pogleda na jutjubu, i da ga skine i čuva u komjuteru, telefonu, ljudi plaćaju da budu "ekskluzivni" vlasnici ovog sadržaja koje im je upakovao priređivač igara.

Sav taj novac završava na nekoliko strana, a veliki deo sume, naravno, ide i u kasu NBA koja je i na ovaj način pronašla izvor finansiranja u vreme kada trpi velike gubitke usled pandemije.

- Ovo je jedna lepa evolucija i stvarno je lepo videti ljude da opet sakupljaju kartice sa igračima, čak i u  ovo teško vreme. Ovo je novi iskorak ka budućnosti - izjavio je Lars Rensing, CEO "Protokola", provajdera koji obezbeđuje blokčejn tehnologiju priređivaču igara.

Ovaj vid sakupljanja "kartica" je u samom povoju, ali već, kao što vidimo, postoji ogromno interesovanje ljubitelja košarke koji ne žale novac da dobiju ekskluzivni materijal, koji bi, nadaju se, za nekih desetak, pa i dvadeset godina, mogao da dostigne i višemilionsku cenu.

Živi bili, pa videli i to čudo.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA