≫ 

Indijci preuzeli Cibonu, najavili uspon hrvatskog velikana i enormnu zaradu "ako prođe poslovni plan"

Hrvatski velikan će, izgleda, uspeti da se izvuče iz najteže situacij u istoriji

  • 6
KK Cibona Foto: MN Press, Linkedin

Košarkaški klub Cibona, kako stvari stoje, osoviće se na noge pošto je gotovo tresnula o pod usled finanijskog kraha i duga od pet miliona evra. Spas ne samo da se nazire. Spas je tu, stigao je u liku indijskog biznismena Harija Ijengara, čoveka koji ima viziju da iskoristi slavni hrvatski klub u cilji uvećanja ličnog bogatstva, ali i da pomogne "Vukovima sa Tuškanca" da povrate slavu.

Isprva je delovalo da je "misteriozni investitor" priča ljudi iz kluba koja im služi za kupovinu vremena dok se ne nađe stvarno rešenje, međutim on zaista postoji - i dao je intervju za hrvatske medije u kojem je opširno pričao o planovima koje zajedno sa partnerima želi da sprovede u Ciboni. Ako mu plan uspe, biće to zasigurno nešto što nismo viđali na ovim prostorima kada je reč o upravljanju i organizaciji košarkaškog kluba.

Da je situacija ozbiljna, svedoči i činjenica da su indijski investitori već obavili razgovor sa gradonačelnikom Zagreba Tomislavom Tomaševićem, a jedan od njih odnedavno je i zvanično član skupštine kluba. Hari Ijengar je sam po sebi svet u malom, reč je o Indijcu koji se predstavlja kao Italijan sa britanskim pasošem, a rođen je u Nigeriji. Diplomirao je na Oksfordu i član je uprave više ozbiljnih investitorskih kompanija.

marin rozić Foto: MN Press

Pitanje koje se logično nameće je šta investitor sa ozbiljnom reputacijom želi da postigne sa posrnulim zagrebačkim divom i kakav interes ima u Hrvatskoj i njenoj košarci. Kratak odgovor je - naravno, prilika za veliku zaradu. Index navodi da u njegovu planu Cibona nije glavna zvezda, nego alat koji može doneti veliko bogatstvo, a usput se i sam okoristiti i postati u najmanju ruku stabilan evropski klub. U njegovoj viziji Cibona će zarađivati na prijateljskim utakmicama u Kini i Indiji, imaće aplikaciju koja spaja navijače, igrače i sponzore, a od svega bi velike koristi mogao imati hrvatski turizam kao nova destinacija za raskošna indijska venčanja.

- Jedan od nas bio je u Hrvatskoj zbog drugih stvari, nismo to planirali. Ne investiramo samo u ono što nam se ponudi nego i stvaramo poslove. Otvorila se prilika, već smo radili u situacijama u kojima preti bankrot, imamo iskustva u tome - počeo je Ijengar objašnjavati zašto su on i njegovi partneri odlučili da uloži novac u Cibonu.

Svestan je Indijac da evropska košarka znači samo bacanje novca u bunar.

- Ispočetka nam nije bila tako atraktivna (Cibona) jer su košarkaški klubovi zloglasno neisplativi, treba ih finansirati svake godine, ali s vremenom smo otkrivali više o brendu i shvatili koliko je moćan, čak i u Italiji. Kao investitor ponekad si mazohista, čak i ako nešto nema smisla, ali ako mi učinimo da ima smisla, može biti zabavno. Ulaganje u sportski klub puno je zanimljivije nego ulaganje u tehnološku kompaniju - kaže Hari Ijengar u razgovoru za Indeks.

Hari Iyengar Foto: Facebook/Hari Iyengar

Ijengar kaže da su investitori shvatili da Ciboni mogu doneti dve stvari koje niko drugi ne može i tako privući sponzore sa najvećih svetskih tržišta kao što su SAD, Kina i Indija, a sve pomoću tehnologije koja pomalo podseća na jezivu tematiku serije "Black Mirror".

- Prva stvar je tehnologija, u kojoj smo u vrlo posebnom trenutku s blokčejn aplikacijama. Ako ideš na utakmicu, reklama ti je eksponirana dva sata, oglašivač puno košta, a uopšte nema povratnu informaciju kako su je gledaoci doživeli. Kroz tehnologiju, ako izgradiš pravu platformu, možeš spojiti sponzore i navijače, recimo, od tri dana pre utakmice do dan posle utakmice. To su četiri dana u poređenju sa dva sata. Možeš ubaciti gejming, ankete, zanimljive stvari i povećati angažman. To donosi puno podataka koje sponzori žele, njih zanima kako navijači reaguju. Tehnologijom se može analizirati kamo ide pogled potrošača, njegov govor tela i doznati da li je uspostavio kontakt. To je veliko, ogromna prilika koja još nije potpuno istražena u sportu i mi to imamo priliku učiniti - objašnjava Ijengar.

KK Partizan - KK Cibona Foto: MN Press

Druga važna stvar koju ovi investitori donose su međunarodne veze, posebno na najvećim tržištima čija populacija premašuje trećinu čitavog čovečanstva - SAD, Kini i Indiji.

- Nimalo slučajno, investitori su upravo iz tih regija, uz jednog iz Turske, koji je posedovao košarkaški klub. Čim započneš kontakt sa međunarodnim sponzorima, možeš napraviti bolji posao. Evropa je veliko tržište, a ako se klub sistemski približava Evropi, Evroligi, baza navijača postaje sve veća. Ako to radimo pametno i interaktivno, krivulja strelovito raste, ali ne smemo čekati pet godina jer će biti prekasno. Cibona bi postala Smart Cibona, gde su navijači, igrači i sponzori u interakciji.

Bubudući vlasnik Cibone kaže da će se posebno usredsrediti na indijsko tržište.

- Ako se odigraju dve prijateljske utakmice u Indiji... NBA pokreće NBA ligu u Indiji. Mi nemamo sportiste ni velike košarkaše, NBA to radi zbog ogromnog broja fanova, a mi znamo te fanove. Rođaka jednog od nas je čelnica toga. U Indiji je 70% radne populacije ispod 35 godina i znaju s tehnologijom. Imamo aplikacije koje spajaju sve sportiste, ali u Indiji posebno duboko ulazimo u košarku. Ako Cibona tako dobije dva posto Indije, to je 30 miliona ljudi. Svi žele da dopru do Indije, a to rade preko nas. Zatim Kina. Rođak jednog od nas oženio je kćer kineskog generala, a oni su tamo vrlo moćni. To znači da, ako treba, možemo dopreti i do kineske vlade. Mogućnosti su ogromne. Ali u Aziji je, nažalost, i dalje važno pri sklapanju poslova uza se imati belce jer tako delujete ozbiljnije i dobijate više poštovanja. Zbog toga nam je saradnja u Evropi važna - rekao je Ijengar objašnjavajući da bi prijateljskom utakmicom u Indiji Cibona za nekoliko dana mogla zaraditi pola miliona evra.

KK Cibona - KK Zvezda Foto: Cibona/Mihal Jacic

Od svega tvrde da može profitirati i hrvatski turizam.

- Imamo međunarodni aspekt i tehnološki aspekt i verujem da bi taj ekosistem za pet godina mogao vredeti 500 miliona. Zato sam ja uložio, zato su i ostali uložili. U najgorem slučaju, ako priča ne upali, imaćemo fantastičan klub sa sjajnim sponzorima, a u tome nema ništa loše. Ovo će biti neverojatno i za hrvatski turizam. Ljudi iz Indije žele investirati u Hrvatsku i napraviti je destinacijom za indijska venčanja, a ona su ogromna, znaju biti za 4000 ljudi i vrlo su skupa. Ako Indijci počnu otkrivati Hrvatsku preko Cibone, zamislite koliko će ljudi doći, potpuno će promijeniti ekonomiju - otkrio je deo velikih planova za budućnost Cibone ovaj biznismen.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Kole

    29. jul 2022 | 18:49

    Ne znam zasto se drzava Srbija ne ukljuci i pomogne Ciboni? Ako su toliko pare upumpali u KK Partizan mogu deo da preusmere i na druge hrvatske klubove.

  • Febo

    29. jul 2022 | 21:16

    Indija,pakistan,la,la,la,la,

  • rale

    30. jul 2022 | 02:42

    Nek ode malo do Jasenovca da vidi Kako su se rvati ophodili prema njegovim sunarodnicima

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA