OVO SIGURNO NISTE ZNALI: Zagorele ćevape u restoranu ne morate da platite!

Ukoliko dobijete nekvalitetnu hranu ili piće, imate apsolutno pravo da takvu uslugu ne platite, kao i da je odbijete ili zatražite novu

  • 5

Zagoreli ćevapi, muva u supi, prljav stolnjak i neljubazan kelner u restoranu nisu dovoljno jak razlog da se prosečan srpski potrošač izvezde iz takta i potraži pravdu uz pomoć nadležnih inspekcija i udruženja potrošača, piše Informer.

Međutim, malo građana zna da ako jelo ili piće koje su dobili ne odgovara po kvalitetu i količini onom što su naručili, ima potpuno pravo da takvu uslugu ne plati ili odbije i traži novu.

Zbog toga je loša restoranska usluga retko razlog za žalbu potropača u Srbiji, a to najpreciznije dokazuje podatak da je u poslednjih godinu dana Odeljenju turističke inspekcije Beograda stigla samo jedna prijava gosta koji se žalio na "nedovoljno krvav biftek".

Potrošači su svedoci da u kafanama postoji razlika između poručene hrane i one koja se servira, što je i za ovaj list posvedočila A. J. (37) koja je doživela neprijatnost u restoranu kada je dobila potpuno zagorele ćevape.

- Moje prijateljice nisu želele da se žale jer ih je bilo sramota. Ja sam ipak pozvala kelnera i pitala ga zašto je meso ugljenisano. On se pravdao da je meso malo rešije iako su ćevapi bili bukvalno crni - rekla je ona.

Gordana Radosavljević, pomoćnik ministra trgovine u sektoru Turističke inspekcije kaže da kada posluženo jelo ili piće po kvalitetu i količini ne odgovara narudžbini, gost ima pravo da ne plati i odbije takvu uslugu.

- Piće treba da se poslužuje u zatvorenim bocama i mora da se otvara pred gostima. Bez pristanka ugostitelja, gost ne može naknadno da otkaže ili menja poručenu hranu. S druge strane, naručeno piće gost sme da otkaže ili promeni dokle god se ne usluži - kaže ona.

Predsednica Centra potrošača Srbije Vera Vida navela je da su se u poslednjih nekoliko godina samo dva potrošača žalila na neljubaznost konobara i to jer su jelo dugo čekali.

- Naši ljudi ne znaju da imaju pravo da se obrate veterinarskoj inspekciji ukoliko hrana koju jedu ne valja, kao i sanitarnoj inspekciji. Mogu da se obrate i udruženjima potrošača, podignu potrošačku tužbu koja ih neće koštati ukoliko vrednost spora ne pređe 500.000 dinara - rekla je Vida.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Konobar

    18. novembar 2014 | 06:42

    A kome da se žalimo mi konobari?90 posto gostiju nemaju osnovnu kulturu da kazu dobar dan i 90 posto nas ne racuna za ljude vec za sluge.

  • Johnny

    19. novembar 2014 | 01:53

    Radim kao konobar - dodje gost, pojede celu becku sniclu, celo slonovo uvo takoreci i ostane malo parcence mesa na tanjiru velicine nokta i kaze " jao, ovaj deo vam je bio ziv, odnesite kuvarici i pokazite " jel to znaci da mu jos jednu becku treba servirati? Pravda za konobare, ljudi se izivljavaju. Nemaju kulturu, bonton ili sta vec...

  • ana

    18. novembar 2014 | 09:01

    mmmmmmmmmmmm ćevapčići. Ćevapi su iz komada.:PPPPPPPPPP

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA