VELIKO POSKUPLJENJE POLOVNIH AUTOMOBILA: Evo zbog čega će se dogoditi

Ukoliko prođe ideja uvoznika novih automobila, koju podržavaju i stručnjaci za bezbednost u saobraćaju, svaki automobil koji ulazi u Srbiju morao bi da ima bar euro 4 motor

  • 85
Prodaja službenih vozila Foto: Milena Đorđević

Prema navodima uvoznika novih automobila država bi trebalo da zabrani uvoz automobila sa evro tri motorom i uvede pravilo po kojem bi donja granica za uvoz polovnjaka bila evro četiri motor.

Iako su bezbedniji i ekološki bolji, ovi automobili, međutim, koštaju od 10 do čak 50 odsto više nego slični sa evro tri motorom.

- U Evropi su već u upotrebi kola sa evro šest mohtorom, dok se kod nas voze ona sa evro tri motorom, koji je ekološki neprihvatljiv za zemlje EU, zbog čega ti automobili i završavaju kod nas. Drugo, ta vozila nisu dovoljno bezbedna, pa je naš stav da bi uvoz polovnih vozila trebalo podići barem za jednu evro normu, jer su evro tri vozila stara i po 15 godina i kako god da su održavana ne prelaze nešto što se može smatrati minimumom bezbednkosnih normi - objašnjava za "Naše novine" Milan Vukasović koordinator Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova.

S druge strane, vozila sa evro četiri motorom daleko su skuplja od "trojki" što bi mogao da bude veliki problem većini ionako osiromašenih vozača.

Od 45.664 polovnjaka, koliko je uvezeno prošle godine, oko 55 odsto njih je sa evro tri motorom. U Ministarstvu saobraćaja nisu hteli da komentarišu da li će zabraniti uvoz "trojki", ali su svejedno naglasili da su u vreme kada su važeća pravila o uvozu donesena, samo nova vozila imala evro četiri motor.

Poređenja radi, "fijat punto 1,2" sa evro 3 motorom iz 2008. godine košta 2.225 evra, dok isti sa evro 4 motorom iznosi 2.500 evra. Isto tako "pežo 3072,0" iz 2005. sa evro 3 motorom košta 3.330 evra, dok sa evro 4 motorom iznosi 4.400 evra.

(Telegraf.rs / Izvor: Naše novine)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • mirko

    3. mart 2015 | 15:33

    Obavezuju nas da uvozimo Evro 4 motore a prodaju nam loz ulje umesto evro dizela!

  • Aleksa

    3. mart 2015 | 14:16

    Da imamo para mi bi kupili euro 5 nego nemomo ni za cips

  • Mikim77

    3. mart 2015 | 13:13

    Bitno je da su nam putevi EVROPSKI,ove kaldrme po Srbiji nisu pretnja bezbednosti vozaca nego su pretnja euro 3 motori-oooo zemljo otvori se

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA