Kina: Više od pola milijarde internet korisnika

Kineska onlajn populacija, najveća na svetu, dostigla je broj od 513 miliona u 2011. što je povećanje za 12,2 odsto u odnosu na prethodnu godinu

  • 0

Broj korisnika Interneta u Kini porastao je prošle godine za 56 miliona i prešao ukupnu cifru od pola milijarde, od kojih skoro polovina koristi zabranjene Veibo blogove, lokalnu varijantu Tvitera, objavili su  internet predstavnici.

Veibo, veoma popularan mikroblog servis sličan Tviteru, koji je zabranjen u Kini, postao je najpopularniji društveni medij za kineske korisnike mikroblogova na kojima izražavaju nezadovoljstvo zbog korupcije, skandala i nesreća i upozoravaju druge na proteste i nerede u zemlji.

Broj ljudi koji koriste tradicionalne komunikacione mogućnosti, kao što su imejl, veb forumi ili blogovi, je u opadanju, naveo je Centar.

Vlasti blokiraju sadržaje na veb mreži koji su politički osetljivi uz pomoć sistema za cenzuru poznatog kao "Veliki plameni zid Kine" i veoma su zabrinute zbog moći Interneta da utiče na javno mnenje.

U pokusaju da sprovede efikasniju kontrolu Veibo mreže, neki gradovi kao što su Šangaj i Peking, zahtevaju da se korisnici registruju pod pravim imenom, preneo je AFP.

Informativni centar je saopštio da je broj ljudi u unutrašnjosti koji koriste Internet takođe povećan prošle godine za 8,9 odsto, na 136 miliona, ali da i dalje postoje velike razlike između bogatih i siromašnih regiona. Dok je više od 70 odsto stanovnika Pekinga koristilo Internet prošle godine, samo 24,2 odsto ljudi je izlazilo na mrežu u jugozapadnoj provinciji Guidžou, najnerazvijenijoj u Kini.

Broj ljudi koji surfuju po vebu putem telefona dostigao je 356 miliona prošle godine, što je za 53 miliona više od predhodne, naveo je Centar.

(Tanjug)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA