ZA VEĆU BEZBEDNOST U SAOBRAĆAJU: Opštine da rešavaju crne tačke!

- Nelogično je da vam neko ko učestvuje u saobraćaju kaže ''Jao, nisam hteo'', a vi utvrdite da je vozio 80 km/h tamo gde je ograničenje 50km/h, i šta u stvari nije hteo? To su ljudi koji su potcenili opasnost - kaže Vujanović

  • 3

Broj poginulih u saobraćajnim nezgodama je u prvih pet meseci u odnosu na isti period lane veći za pet odsto, a da bi se taj trend promenio i kako bi se povećala bezbednost u saobraćaju, potrebno je i da lokalne samouprave namenski troše sredstva koja dobijaju za to, smatraju stručnjaci.

Oni navode da treba proveriti da li opštine taj novac, koji se u zavisnosti od lokalne samouprave kreće od 5 do 30 miliona dinara godišnje, koriste baš u te svrhe.

TRAGEDIJA U REPUBLICI SRPSKOJ: Poginula plivačica (18) u saobraćajnoj nesreći

- Bitno je da sve lokalne samouprave imaju određene budžete, ne samo za bezbednosno-preventivne akcije, već i za rešavanje nekih ''crnih tačaka'' koje se nalaze na njihovoj teritoriji - kaže predsednik AMS Mirko Butulija za Tanjug.

Foto: avaz.ba/čitalac Foto: avaz.ba/čitalac

On podseća da AMS intenzivno sprovodi bezbednosno preventivne akcije i da dva puta godišnje u saradnji sa MUP-om radi besplatnu kontrolu tehničke ispravnosti vozila.

STRAVIČNA NESREĆA: Motorom se zakucali u auto, žena poginula, muškarac teško povređen

Nažalost, kako ističe, rezultati akcija nisu baš najbolji i pokazuju da je oko 33 odsto tih vozila koja dođu na proveru, neispravno, a da li će se ona ponovo naći na ulicama, zavisi od savesti vozača.

Foto: avaz.ba/čitalac Foto: avaz.ba/čitalac

Butulija napominje i da AMS poseduje vozilo koje, krećući se različitim deonicama, pravi plan, odnosno projekat bezbednog puta.

VOZAČ ISPRED NJEGA POČEO JE DA KOČI, kad je shvatio zašto, bilo je već KASNO (VIDEO)

- Na primer, program može da kaže da li negde treba napraviti pešački prelaz, promeniti ograničenje brzine, osvetljenje, ili recimo da li nešto na putu ugrožava bezbednost saobraćaja… i opštine bi morale mnogo više da rade na tome - rekao je Butulija.

Pritnksin: Youtube/Vijesti Online Pritnksin: Youtube/Vijesti Online

On smatra i da bi za povećanje bezbednosti trebalo unaprediti sistem obuke vozača, kao i da je potreban sistemski rad na povećanju kulture svih učesnika u saobraćaju.

KOBNO DRUŽENJE: Milica je pre tragedije bila sa društvom kod razrednog

- U celom sistemu je bitna i jedna vršnjačka edukacija, jer mladi vozači mnogo lakše primaju saznanja od svoje generacije - primećuje predsednik AMS.

Foto: Telegraf Foto: Telegraf

Profesor saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić ocenjuje da su glavni preduslovi za saobraćajne nezgode potcenjivanje opasnosti, a onda i neznanje.

KRIMINALAC BMW-OM NALETEO NA AUTO, POGINUO OTAC PETORO DECE: Detalji stravične nesreće kod Trstenika

- Nelogično je da vam neko ko učestvuje u saobraćaju kaže ''Jao, nisam hteo'', a vi utvrdite da je vozio 80 km/h tamo gde je ograničenje 50km/h, i šta u stvari nije hteo? To su ljudi koji su potcenili opasnost - kaže Vujanović.

Foto-ilustracija: pixabay.com Foto-ilustracija: pixabay.com

Napominje i da pojedini vozači prestaju da se “igraju” tek kad postanu svesni opasnosti.

- Zamislite balkon na trećem spratu bez ograde, je l'' mislite da bi neko prišao blizu da razgleda? Ne, jer je svestan da ako padne, posledice mogu biti fatalne, a zato imamo one koji voze 200km/h na autoputu - slikovito je objasnio.

Foto: Telegraf Foto: Telegraf

On smatra da kada država ulaže u preventivu, zapravo dobija i upozorava da lokalne zajednice ne ulažu dovoljno, ni pažnje, pa ni sredstava u bezbednost saobraćaja.

UŽAS U HRVATSKOJ: Teška saobraćajna nesreća kod Istre, ima teško povređenih!

Ipak, napominje da je Srbija, zahvaljući stručnjacima, a i, kako kaže političarima koji su ih poslušali, u 2015.uspela da prosek od 18 poginulih na 100.000 stanovnika svede na 7,17. Taj prosek u Evropi je šest, a najbolji u svetu tri, dodao je on.

Foto: Telegraf Foto: Telegraf

Statistike govore i da je od početka godine do 29.maja u nezgodama stradalo 202 lica, a prošle godine u istom periodu 191.

- Ove godine zabeleženo je i 305.000 saobraćajnih prekršaja, što je za oko tri odsto manje u odnosu na isti period prošle godine kada je otkriveno 315.000 prekršaja - rekao je Tanjugu viši inspektor Uprave saobraćajne policije Aleksandar Radenković.

VELIKI UDES PRED PONOĆ U BEOGRADU: Povređene tri osobe, izašle dve ekipe Hitne pomoći

Inače, prema podacima MUP-a, broj poginulih u 2010. je bio 660, 2011. stradala je 731 osoba, 2012. - 688, 2013. - 650, 2014. - 536, 2015. - 601.

Kada je reč o broju saobraćajnih prekršaja, podaci govore da ih je 2010. bilo 770.770, 2011. - 709.077, 2012. - 664.128. 2013. - 709.628, 2014. - 782.102, a 2015. - 937.185.

Za razliku od broja poginulih, broj saobraćajnih nezgoda je u konstantnom padu u prethodnih devet godina, a razlog za to je donošenje Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Bagerista

    1. jun 2016 | 11:32

    Do 25 godina auto do 90 konja i 1100 kubika i zabrana od 23h do 6h...i smanice se sigurno do 20% nesreća!

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA